Forum
7.7.24, jindrich
Re: Motor se zadu...
>>
25.5.24, Marek77
Lera Motors 140 T...
>>
6.4.24, Pavelvm
Re: Padání řetězu
>>
25.3.24, Nemiem
ATV 110 píská
>>
8.1.24, Miky12345
Re: Závodní řídic...
>>
15.12.23, bure1977
Re: atv 110ccm ne...
>>
14.12.23, bure1977
Re: Atv 110 nesta...
>>
20.8.23, Masata
Serizení ventilů ...
>>
15.8.23, Knapa88
Olej prosakuje př...
>>
25.11.22, ovesnyvk
Re: Rány při star...
>>
23.11.22, Kovboj
Re: Nestartuje st...
>>
19.5.22, Kecal
Re: jawa betka šk...
>>
Zobraz více výpisů
Statistiky
|
uživatel
Příspěvků: 33
Zaregistrován:
07.08. 2011
| Název příspěvku: velikost napětí při dobíjení ve čtyřkolce 125ccm |
ahoj, prošel jsem vše, nicméně odpověď jsem nenašel. Kluk má novou čínskou kolku 125cc Hummer... Je tam beúdržbová uzavřená baterie se skelným rounem. V návodu sice bylo jí nalejt (takovými patronami) nicméně v balení nic nebylo a baterie funguje ok takže je zřejmě již "připravená" Jak je známo tyto byteri se smí dobíjet max. cca 14,5V aby neplynovaly... K těmto kolkám je dodávanej i nabíječ a vzadu má kolka konektor kam se připojuje. Tento nabíječ je automatickej (odpojuje se) a dává něco málo přes 14V takže to je OK. Ovšem když změřím napětí na baterii tak bez zátěže má kolem 13V, ale po nastartování dává kolem 14,5-15V a pokud zvýším otáčky, leze napětí na baterii až skoro k 17V. Jde mi o to jestli dobře funguje regulátor (relé) protože velikost napětí tomu neodpovídá? Nemělo by tam být dobíjecí napětí také kolem těch max. 14,5V??? Měřím to tedy vzadu na tom konektoru k nabíječce, ale předpokládám, že je to paralelně přímo na baterii. Odporuje si to s tvrzením maximálního nabíjecího napětí těch 14,5V. Při takhle velkém nabíjecím napětí se může baterie přece velmi brzo zničit ne? Měřeno dig. multimetrem. Nebo se takto chovají všechna tyto kolky? Máte to někdo proměřené? Díky za každý poznatek a radu. (kolka je úplně nová) | |
|
IP:78.156.159.xxx Vloženo:22.05.2012 09:51:51 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: velikost napětí při dobíjení ve čtyřkolce 125ccm |
Ten regulátor by měl dávat max. kolem 15 | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:22.05.2012 10:43:55 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 33
Zaregistrován:
07.08. 2011
| Re: velikost napětí při dobíjení ve čtyřkolce 125ccm |
díky za reakci... No ale i těch 15 je přece špatně... To se nedivím, že ty baterky tak rychle odchází!!! Mě když roztočím motor dává skoro 17V. Ale je vše nové... Myslíš si, že když koupím novej regl že to bude lepší? Neřekl bych, že hned na nové kolce bude špatnej??? | |
|
IP:78.156.159.xxx Vloženo:22.05.2012 12:59:05 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: velikost napětí při dobíjení ve čtyřkolce 125ccm |
Hele já napsal max. kolem 15. Dávají většinou 14,6 - 14,8 A to že odcházejí baterky není tímhle, ale tou přiblblou dálkou a alarmem a mnohdy špatně udělanou elektroinstalací | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:22.05.2012 17:01:42 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 33
Zaregistrován:
07.08. 2011
| Re: velikost napětí při dobíjení ve čtyřkolce 125ccm |
Tak je to jasné. Něco je špatně. Změřil jsem kolik mi dobijí moje velká čtyřkolka (taiwan) a je tam nějakých 13,5 - 14V což je dobré. Na téhle malé číně je něco špatně!!! Zajímalo by mě jestli to někdo jiný měřil kolik mu dobíjí? Protože napětí pro gelové (což málokdo má) je max. 14,4V a pro bezudržbové AGM (což většina z nás má) je maximum cca 14,7V A to jsou opravdu maxima. Nad toto už je vše špatně a baterie odchází...Měřil jsem to bez světel a bez zátěže, ale přeci nebude kluk jezdit po poli furt se světlama.Takže jediné možné řešení je špatnej regulátor!!!Tím, že do baterky půjde víc jak 14,7 voltů tak si piště, že tím se baterie hrozně ničí!!!To je ten hlavní důvod. Samozřejmě nějakej alarm taky může něco žrát, ale ten jde odpojit.Stejně ten dosah je úplně k ničemu takže je celkem zbytečnej!!!Navíc jsem vzadu místo brzdových světel zapojil obrysové. Protože brzdovky mají 2x21watů a to je katastrofa. To tu baterii vybije za chvíli ježdění. Obrysovky mají 2x5w a to je lepší. Vzadu mi obrys o dětské kolky svítit nemusí...Zpět k nabíjení.Možná, že jiní naměří opravdu max. nabíjecí napětí 14,7V, to by chtělo ověřit. U mě je to prostě špatně!Tak a teď jaký regulátor?Myslíte, že jinej bude dávat menší napětí? Tenhle je novej a stejně dává moc...Je to všechno čína. Mám tam čtyřpinový žebrovaný bez kabelu-konektor je přímo na reglu. Doporučuju všem toto nabíj. napětí přeměřit, jinak odvaříte baterii velmi brzo. | Upraveno keras v 23.05.2012 09:25:54 |
|
IP:78.156.159.xxx Vloženo:23.05.2012 09:18:15 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 46
Zaregistrován:
27.12. 2009
| Re: velikost napětí při dobíjení ve čtyřkolce 125ccm |
Není to nějaká poplašná zpráva?Všechny moje auta,4kolka i scooter dávají přes 15v. 4kolka čína 15,5 baterka tam je kyselinová čtvrtým rokem a drží i startuje i v -20ti. | |
|
IP:90.179.55.xxx Vloženo:23.05.2012 09:44:45 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 33
Zaregistrován:
07.08. 2011
| Re: velikost napětí při dobíjení ve čtyřkolce 125ccm |
Auta samozřejmě, těm plynování nevadí. Jsou tam olověné baterie s tekutým elektrolytem. Tam může být nabíjecí napětí o dost vyžší. I když jsou "bezúdržbové", stejně mají v jednotlivých článcích malé otvůrky který pustí tlak ven.Jestli máš i ve čtyřkolce "kyselinovou" tak to opět nevadí. Jestli tedy myslíš kyselinovou jakou "tekutou".Jiná věc jsou baterie, které mají kyselinu nasáklou ve skleněném rounu nebo mají přímo jako elektrolyt gel. Ty jsou potom gelové (ty jsou dost drahé) nebo AGM (to je to rouno). To jsou baterie tzv. uzavřené a ty nesmí plynovat za žádných okolností!!! (nesmí být větší nabíjecí napětí než to co jsem uváděl)Já mám prostě AGM baterii u obou čtyřkolek. Jedna dobíjí max. 14V a ta druhá čínská 125ccm má také AGM akumulátor, ale nabíjí až skoro k 17voltů (když jsou vypnuté spotřebiče a motor má vyžší otáčky.)To je zásadní a zajímá mě jak jsou na tom ostatní nové prodávané čínské kolky a prodávané náhradní regulátory k nim. Opravdu stabilizují napětí do max. 14,7 voltů? | Upraveno keras v 23.05.2012 12:51:41 |
|
IP:78.156.159.xxx Vloženo:23.05.2012 12:39:36 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: velikost napětí při dobíjení ve čtyřkolce 125ccm |
Ano, bavíme se o malých regulátorech a ty opravdu dávají až 14,8 Měl jsem ho na motorce Monkey a musel jsem ho vyměnit za regulátor ze čtyřkolky 200 ccm a mám klid. Naměřil jsem při plném výkonu 14,2, jinak volnoběh 13,6 až 14 | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:23.05.2012 13:10:35 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 33
Zaregistrován:
07.08. 2011
| Re: |
Ano to je správné napětí... Prostě nesmí překročit 14,7-14,8 voltů!!! Jinak je průser. Ne hned ale aku jde časem do kytek... Samozřejmě mluvím o gelovce nebo AGM akumulátoru...
Tak jsem regl vyndal a tady je foto.
Prostě je špatnej. A na úplně novek kolce!!! Prosím o doporučení co tam dát. Díky kluci
| Upraveno keras v 23.05.2012 16:52:47 |
|
IP:178.216.149.xxx Vloženo:23.05.2012 16:51:12 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: velikost napětí při dobíjení ve čtyřkolce 125ccm |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:24.05.2012 07:58:57 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 33
Zaregistrován:
07.08. 2011
| Re: velikost napětí při dobíjení ve čtyřkolce 125ccm |
|
IP:78.156.159.xxx Vloženo:24.05.2012 10:25:48 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: velikost napětí při dobíjení ve čtyřkolce 125ccm |
Já mám i ten UNI se čtyřma drátama, jen to nějak nestíhám dávat na stránky. Ten tvůj nápad je zajímavý, ale ještě jsem ho nezkoušel, ale vše je o poprvé a hlavně ta luxusní cena. | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:24.05.2012 12:33:45 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 33
Zaregistrován:
07.08. 2011
| Re: velikost napětí při dobíjení ve čtyřkolce 125ccm |
no právě Ono nic bych za to nedal, že stejně bude v té pryskyřici zalitej stabilizátor kterej bude přidělanej na to žebrování... Ten klasickej L78S15 stojí hubičku. Akorát jsem koukal, že vstupní napětí má 35V. Nevíte jaké max. napětí leze z cívky u čtyřkolky? Ale to si změřím kdyžtak sám... 2 amperový regulátor za 22 kaček + nějaká dioda kterejch se všude válí spousta, to nemá chybu. Myslím, že ani není potřeba nějak přebytečné napětí "zkratovat" a tím ani nebude trpět elektroinstalace...! Potřeboval bych vědět jestli ten 4drátovej regulátor má dva dráty na vstup z cívky a dva na výstup na baterii??? Je to tak? Musím odpoledne něco ubastlit. | |
|
IP:78.156.159.xxx Vloženo:24.05.2012 13:20:13 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: velikost napětí při dobíjení ve čtyřkolce 125ccm |
Tento regulátor má dva vstupy, jeden výstup a jednu kostru. | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:24.05.2012 16:41:26 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 33
Zaregistrován:
07.08. 2011
| Re: velikost napětí při dobíjení ve čtyřkolce 125ccm |
díky za popis. Už to chápu...
Ten regulátor se dá sehnat za 158 korun. Asi nemá cenu se s něčím bastlit!!! | |
|
IP:178.216.149.xxx Vloženo:24.05.2012 18:33:47 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 33
Zaregistrován:
07.08. 2011
| Re: velikost napětí při dobíjení ve čtyřkolce 125ccm |
Tady jsem ještě našel jak změřit 4 pinovej regulátor. Můžete mi potvrdit jestli to souhlasí???Na tom mém regulátoru (má stejné barvy na protikabelech a i tvar) měřím odpor pouze na:žlutá- a bílá+ odpor cca 120kohm.Jinak mezi jinými piny vůbec nic...?
| |
|
IP:178.216.149.xxx Vloženo:27.05.2012 01:31:12 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 33
Zaregistrován:
07.08. 2011
| Re: velikost napětí při dobíjení ve čtyřkolce 125ccm |
Ještě jsem přišel na jednu věc. U té druhé čtyřkolky která dobíjela OK tak po pár dnech stání najednou měřím při vyžších otáčkách na volnoběhu také vežší napětí... Až přes nějakých 15V.Napadá mě jedna věc. Nemůže ten regulátor také poznat jak moc je baterie vybitá a podle toho tam také dává velikost napětí (proudu)???Je mi divné, že najednou dobíjí i ta druhá kolka větším napětím? Měřáků jsem zkoušel víc, těmi to není...Jediné snad je ta detekce vybití baterie...Měřil jsem oba regulátory (ten druhý je totiš úplně stejný - tedy dvoucívkový - čtyřpinový...) a naměřil jsem cca stejné hodnoty odporu a těch samích pinech (žlutá- a bílá+ odpor cca 120kohm...)Takže pravděpodobně jsou oba regulátory dobré.Ovšem nerozumím tomu vyžšímu napětí??? | |
|
IP:78.156.159.xxx Vloženo:29.05.2012 08:42:39 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 33
Zaregistrován:
07.08. 2011
| Re: velikost napětí při dobíjení ve čtyřkolce 125ccm |
Tak jsem zkusil dát na červenej drát (výstup z regulátoru) 4ks křemíkovejch diod... Napětí už by takhle bylo ve větších otáčkách docela OK (cca 14,5V) Ovšem tečou tam dost vysoké proudy a diody se hřejí jak blázen... Chce to nějaké výkonnější, ale nevím jaký proud tam na výstupu regulátoru až může být? Nicméně to funguje... | |
|
IP:78.156.159.xxx Vloženo:05.06.2012 16:40:51 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 33
Zaregistrován:
07.08. 2011
| Re: velikost napětí při dobíjení ve čtyřkolce 125ccm |
Takže jsem koupil novej regulátor (do zásoby) a opravdu hodnoty odporu na pinech stejné... A když jsem ho zapojil dává napětí stejné jako ten starej - ve vysokých otáčkách jde napětí na baterii i přes 16V!!!!!!!!! Takže to je vlastnost... Co s tím? Nevšímat si toho a jezdit? Ale nezdá se mi to... Je to prostě moc. | |
|
IP:78.156.159.xxx Vloženo:07.06.2012 09:36:30 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: velikost napětí při dobíjení ve čtyřkolce 125ccm |
Hele já bych jezdil - já teda jezdím - a neřešil bych zbytečnou záhadu. Tento jev je i např na Ducati a jiných motorkách, ale i na autech. Ale je to možnost pro některé vývojáře, jak vymyslet co s tím a pak to dobře zpeněžit. | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:07.06.2012 09:57:35 Odpovědět | Stránky : 1 2
Online jsou
|