Motochina cup 2010

Motochina cup 2010 – 3. závod seriálu Mořina 22.5.

BM-junior Motochina cup 2010 – 3. závod Mořina
Text: Kovboj | Foto: František Kutta |

Minulý rok za mnou přišli z teamu Kuchař, jestli bych se nepřijel podívat na jejich tréninkovou trať a zda bychom tam nechtěli uspořádat nějaké amatérské závody. Rád jsem jejich pozvání přijal a zúčastnil jsem se na sklonku prázdnin jejich akce pro děti z obce Kuchař – Ukončení prázdnin, kterou uskutečnili právě na této trati. Domluvili jsme se, že musí trať upravit a zvětšit a tím jsme zařadili letošní jeden závod u nich.


Na počátku letošního roku počaly tlouct tamtamy na poplach, že je v Kuchaři nějaký problém a trať musí zlikvidovat. Co teď? Květnový závod byl ohrožen a již jsme počali vyjednávat náhradní tratě v blízkém i vzdáleném okolí. Ale team Kuchař nezklamal a své slovo dodržel. Všichni se zapojili a našli náhradní místo v nedaleké obci Mořina na svahu těžebního kamenného lomu. Je velmi pozitivní, že se jim dostává podpory starosty a jiných kompetentních lidí. A začal jim pracovní maratón … Planýrovat … Buldozérovat … Navážet hlínu … Upravovat tobogány … apod.
První varianta tratě v Mořině Koncem dubna jsme dostali pozvání, abychom přijeli omrknout novou trať a rozhodli, zda se tam závod pojede. Tímto se musím omluvit všem budovatelům tratě, že jsem na jejich první variantě nechtěl závody uskutečnit. Navrhnul jsem jim, jak by ta trať mohla vypadat a slíbili jsme si všichni, že se zde opět sejdeme po dvou týdnech a uvidí se.
Team Kuchař opět nezklamal a ač museli vlastně celou trať přebagrovat a změnit, poprali se s tím a mají od nás velkou poklonu a uznání. Trať je sice zatím menší, ale myslím, že to vůbec nikomu nevadilo a dle ohlasů od závodníků i diváků mohou být Kuchařáci na své dílo právem hrdí.
B-quad B-quad A jde se závodit … Sobotní brzké ráno slibovalo dobré počasí, které se ale postupně změnilo ve stále více houstnoucí déšť. Sliboval jsem jezdcům, že jak přestane pršet, stačí necelá půlhodina a trať bude dobře sjízdná. Spousta závodníků však nevěřili, bohužel pro ně, a odjeli domů. Pršet opravdu přestalo a skutečně povrch tratě se po chvilce stal naprosto ideální a kostičkovalo to. Odpoledne se i prášilo.
Rozhodli jsme, že nám tréninky nastoupí první open quady, aby se povrch tratě upravil pro naše nejmenší juniory a pak již vše šlo podle normálního časového harmonogramu.
Ve všech kategoriích se bojovalo o každý centimetr a jezdci podávali vysoce kvalitní výkony. Je jen škoda, že některé kategorie jsou stále početně málo obsazené a závodníci nemohou rozvinout na plno své jezdecké umění.
AJ B2 V kategorii AJ nastoupila proti dvěma klukům jedna holčina, která statečně bojovala až ji praskl zadní tlumič a musela z prvního závodu předčasně odstoupit. Na trati nám pak kroužili jen dva kluci. Team, ke kterým tito kluci patří, dal před druhým závodem návrh, zda by kluci mohli jet v jiné kategorii a zda bychom jim nechali umístění ve své kategorii. Ač to bylo již v průběhu závodu a po rozpravě, souhlasili jsme. Daniela nakonec také dorazila s opraveným tlumičem na své Hondě, aby druhý závod dojela s tou samou závadou.
B1 Babolet Nejméně závodníků se nám sešlo v kategorii B2, čínské a taiwanské čtyřkolky do 650 ccm. Tito dva jezdci jsou sourozenci, bratr se sestrou, ale v závodním zápalu to na sourozence nevypadá. V prvním závodě jsme je přidružili ke kategorii B1, ale do druhých závodů nastoupili v kategorii Babolet, kde byla účast čtyřech děvčat a tím jsme zvětšili startovní rošt těchto závodnic.
A1 A2 AC Byl jsem hodně zvědav na motorku Shineray - originální čínský výrobek, která nám nastoupila jak v kategorii A2, tak i v otevřené kategorii AC. Tento stroj velmi příjemně překvapil a o jeho kvalitách a jízdních vlastnostech nemůže být pochyb. Pouze pro kategorii A2 je mimo soutěž, protože se jedná o čtyřventilový motor, ale mezi crossovými motorkami renomovaných značek bylo pro tuto čínskou motorku třetí celkové místo velikým úspěchem.
BJ BM Naši nejmenší závodníci ve svých kategoriích opět předvedli, že jejich kvalita jízdních vlastností stále stoupá a mnoho z nich jistojistě budou uznávaní závodníci se slávou i v zahraničí.
V ostatních kategoriích čínských i nečínských docházelo k urputným soubojům o lepší umístění, ale nikdo z jezdců se nesnížil o nečestné předjetí. Strkanice a kolize byly, ale vždy v rámci férovosti.
Rád bych ještě jednou poděkoval všem, kdo se podíleli na přípravách tohoto závodu, veliké díky patří teamu Kuchař za rychlé vybudování hezké a příjemné závodní tratě a přejeme jim hodně zdaru v dalším rozšiřováním tohoto areálu. Děkuji závodním jezdcům za hojnou účast a doufám, že ti co zůstali a neodradil je ranní chvilkový deštík, si závod užili. Naše zdravotnice opět ukázaly, že jsou profesionálky na svém místě a dokáží včas a kvalitně ošetřit zraněné závodníky.
Veliké díky patří sponzorům, bez jejich podpory by se tyto závody vůbec nemohly uspořádat.
Omlouvám se za opožděný článek, ale stále jsem čekal na slíbené fotografie, které do dnešního dne ke mně nedorazili, tak jsme použili fotky od Franty Kutty, samozřejmě s jeho svolením.

| Vydáno dne 20. 06. 2010 | 4501 přečtení | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
Online jsou
Vyhledávání

Vyhledat text

Naše akce
>>> Moto china cup 2010
>>> Moto china cup 2009
>>> Sraz - Baraba 2009
>>> Moto china cup 2008
>>> Sprint 200m minibike&scooter 2008
>>> Baraba 2008 - akce čínských strojů

Created in PHPRS © 2007 - 2013. Programed by: Marty. Desing & programed by: Majaka CZ.