Redakční testy, recenze

Čínský scooter nebo japonec?

SCOOTERY QH50QT, YAMAHA CE50E JOG a CPI 50 Popcorn!!!

Chtěli bychom se podělit o některé zajímavosti těchto třech strojů.
Ani jeden není nový, jsou všechny po bouračce a po kompletní opravě.
Porovnali jsme jízdu, přístupnost na opravy, celkový stav a funkčnost.



CPI 50 Popcorn: Čínský stroj z Itálie

Engine 1 Cyl. 2-Stroke
Cooling Air
Displacement 49.2 cc
Transmission Automatic CVT
HP 4.4
Starting/Back-up Electric / Kick
Front Suspension Hydraulic Fork
Rear Suspension Adj Swing Arm
Carburetor Mikuni
Overall L/W/H 72.4 / 26.1 / 44.5
Front Brakes Disc 190 mm
Rear Brakes Drum 110 mm
Front Tires 120 / 70-12-4PR
Rear Tires 130 / 70-12-4PR
Exhaust System INOX
Dry Weight 187 lb
Fuel Capacity 4 litry

Scootera jsem koupil asi před 2 měsíci.
Je to r.v. 2004 a má najeto necelých 1900km.
A ta modrá metalíza mu neskonale sluší
Scooter má vyndaný omezovač takže maximálka je 60km/h, ale když je dobrý vítr a tlačí do zad tak i 70km/h.
Jízdní vlastnosti: skůtr je na velkých kolech takže má lepší stabilitu a není cítit každá díra.
Celkem dobře se na něm sedí akorát po delší cestě bolí záda. Zatáčky se s ním projíždějí celkem dobře.
Co se týká oprav, tak se celkem jednoduše na vše může.
Stačí klíčkem odemknout zátku pod sedačkou a může se skoro na celý motor.

Úpravy: zatím jen podsvícení v masce a svítící ventilky:-)

Plánované úpravy: kitová sada 70cc, laděné kolínko nebo celý laďák, plynový tlumič, jiné vidlice, turbo ...

Autor: StreetBoy

YAMAHA CE50E JOG: Pohled Kovboje na Japonce

Typ motoru Dvoutaktní jednoválec
Chlazení motoru Vzduchem
Zdvihový objem 49 cm3
Vrtání x zdvih 40 x 39,2 mm
Kompresní poměr 11,4:1
Maximální výkon 2,12 kW @ 7 500 ot./min
Maximální kroutící moment 2,97 Nm @ 6 500 ot./min
Systém mazání Oddělené mazání
Karburátor Gurtner PY12
Systém zapalování CDI
Startér Elektrický a nožní
Převodovka Automatická s variátorem
Objem palivové nádrže 5.5 litru
Přední pneumatika 110/70-10
Zadní pneumatika 120/70-10

Technická data převzata z novějšího typu, protože na tuto jsme již žádné nesehnali vzhledem ke stáří stroje.
Rok výroby 1988, stav km není možné určit. Barva modrá taková normální.
Tento malý jednomístný scooter je velmi svižný a v jízdě se nezadýchá ani do kopce i s mojí maličkostí 120 kg.
Velmi dobře startuje a jde za plynem. Letělo to se mnou 75 km/hod.
Musím však konstatovat, že je to kostitřas a každá i sebemenší díra na silnici je velmi znatelná a citelná.
Stáří je zde velice znát i pohledově, co mě potěšilo, tak možnost zaměnitelnosti elektro součástek z čínské produkce.
Originál díly jsou velmi drahé a dlouho se na ně čeká.
Oprava byla dosti komplikovaná, protože se musí pomalu celý stroj rozebrat, abych se dostal na výměnu součástek.
Snad to u nových modelů Yamaha již vyřešila.
Můj celkový dojem je dobrý, ale raději bych si koupil nový stroj z čínské produkce než takhle starý japonský model.

Autor: Kovboj

QH50QT: Pánům vstup zakázán

· Size :( mm ) 1700*620*1060 ( L*W*H )
Wheelbase ( mm ): 1210
Fuel tank-capacity (L) : 3.2
Ground clearance ( mm ): 80
Weight ( kg ): 72
Max power (kw/r/min): 2.2/7500
Max torque (Nm/r/min): 5.5/6500
Max speed ( km/h ): 45 under EEC
Max load ( Kg or person ): 75
Economic consumption (L/100KM): 2.0
Front wheel
Type spec. : 3.50-10
Front braking mode : Disc mode
Circular rim form : Spoke board
Back wheel
Type spec. : 3.50-10
Rear braking mode : Drum mode
Circular rim form : Spoke board
Engine Type :One cylinder air cooling 2 stroke
Work volume ml 49.43
Starting mode: Electric starter/ kick starting
Clutch type : Auto wetting centrifugal type
Lubrication mode: Separate lubrication
Color: silver gray, yellow, blue, red.

Tak tohle je trošku dámská parketa. Čínská výroba dost podobné JUKI, nebo PNK JET.
Dostalo se to k nám po velké bouračce. Plasty to nemělo a co zbylo, nemělo použitelnosti.
Po celkové opravě byl čas na jízdu a testy.
Vcelku dobrá přístupnost na opravy, ale plasty co jsme sehnali nesedí dobře. Oblékli jsme ho do stříbra.
Motor šlape, jen ten start je horší, ale ještě to chce doladit karburátor. Vadí mi manuální sytič.
Jízda je klidná a pomalá. Je zde omezovač a nepustí to nad 50 km/hod.
Velmi slabý výkon je fakt vhodný jen pro ženy na nákup a hlavně ne pro postavu mého kalibru 120ti kg.
Do kopce jsem strkal. Ale to přisuzuji špatnému oleji v převodovce (lidi prostě použijou co doma najdou).
Moc to pak prokluzuje. Po výměně oleje (dali jsme tam takovej, co tam patří), se to o hodně zlepšilo.
Po rovince jel scooter co mohl a cítil jsem se na něm docela v pohodě.
Co mne dostalo, tak velmi dobře vyřešeny odkládací plochy.
Vzhledově se nám líbil, ale nevíme jestli to neudělali plasty, které jsme vybrali a ta stříbrná metla.

Po doladění karburace a hlavně výměně paliva (byl tam nějakej bordel), jde start i za studena parádně.

Autor: Kovboj a StreetBoy

Co říci závěrem?
Rozhodnutí jestli čínskou výrobu nebo starého japonce necháme na každém samostatně.
Ale náš názor je jasný. Raději nová čína než ten starej japonec.


| Vydáno dne 19. 02. 2008 | 6921 přečtení | Počet komentářů: 5 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
Online jsou
Vyhledávání

Vyhledat text

Naše akce
>>> Moto china cup 2010
>>> Moto china cup 2009
>>> Sraz - Baraba 2009
>>> Moto china cup 2008
>>> Sprint 200m minibike&scooter 2008
>>> Baraba 2008 - akce čínských strojů

Created in PHPRS © 2007 - 2013. Programed by: Marty. Desing & programed by: Majaka CZ.