Redakční testy, recenze

Shineray XY50PYIE - minirecenze od majitele

Shineray YX50PYIE Shineray XY50PYIE

Text a foto: Pavel Kadlus - TenKovář | Úprava a vydání: redakce

Ačkoli bývám v osobním životě dost věrný, v motoživotě jsem až hrůzostrašně promiskuitní. Prostě neustále hledám tu pravou. I stalo se, že jsem zakoupil jetého Pita na SPZ, vlatním jménem Shineray XY50PYIE.


Věděl jsem, do čeho jdu, motocyklů Made in China jsem vlastnil povícero, například kopii Monkey Gorilla 125, MadAss 125, V.D.O.200, Betka 50 a určitě by se nějaká další našla. Ty velké, „značkové“ motorky jsem měl také, ale prostě mne vždy zlákají takovéto ojeté ujetiny.
Shineray YX50PYIE Shineray 125ccm.
Pitbike je homologovaný pro provoz na pozemních komunikacích (SPZ)
obsah motoru: 125ccm, 4-takt chlazený vzduchem
výkon: 5,5 kW
zapalováni: CDI
startování: el.startér + páka
převodovka: manuální 4 rychlostní
kola: přední i zadní 3.50x10
brzdy: kotoučové kapalinové
rozměry: 145 x 79 x 104 cm
váha motocyklu: 69kg
nosnost: 147kg

Samotná malá motorka je oproti jiným malým motorkám celkem velká, spíš dost vysoká. Předchozí majitel toho moc nenalítal, tedy pit byl v origo stavu, s origo pneu, s origo továrními restrikcemi k omezení už tak zanedbatelného výkonu motoru. Tedy splašil jsem lepší karburátor, do něj větší trysku, molitanový vzduchový filtr, otevřený výfuk. To je základ. Ještě jsem vyměnil china pneu za Mitasky a hurá na silnici.
Shineray YX50PYIE Jízdní vlastnosti jsou opravdu hardcore, je zapotřebí notná dávka odvahy. Po prvních seznamovacích dvoustech kilometrech už ta příšerná geometrie tolik neděsí a člověk si může začít trošku hrát. Na to také Pitbike je. Já jezdím docela dost, počasí ani roční dobu neřeším. Ostatně i tuto minirecenzi píši po ujetí asi 200km, kdesi u Kolína. Jezdím bez starostí, protože kdyby se něco podělalo, jako odtahovka poslouží jakékoliv průměrné auto.
Motor 125ccm je v pohodě. Je tichý, chytá na drc, nežere. Cestovní rychlost lze udržovat těch 80-85km/h. Maximálka byla 97km/h dle GPS. Palivová nádrž stačí akorát tak na trať, protože pojme asi 3,5litru benzinu. To znamená preventivně tankovat každých sto kilometrů. Je to pruda, ale alespoň si má čas odpočinou zadel. Ono totiž to Pitbike sedlo na turistiku prostě není.

A závady?
Ty byly, jsou a budou. Jako u všech ojetin. Dojel jsem vždy, ale třebas ložisko v zadním kole mne potrápilo dost. To je prý zapotřebí po koupi preventivně vyměnit.
A ještě jedna taková „závada“.
Pitbike, byť na SPZ, je přímo magnet pro policii. S heslem Pomáhat a Chránit mi většinou pomáhají a chrání tím, že hledají VIN kód a dávají mi dýchnout.

To je asi tak vše. Případné dotazy rád zodpovím. Přeji mnoho kilometrů bez nehod. TenKovar.

http://tenkovar.blogspot.com/

| Vydáno dne 25. 07. 2012 | 7341 přečtení | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
Online jsou
Vyhledávání

Vyhledat text

Naše akce
>>> Moto china cup 2010
>>> Moto china cup 2009
>>> Sraz - Baraba 2009
>>> Moto china cup 2008
>>> Sprint 200m minibike&scooter 2008
>>> Baraba 2008 - akce čínských strojů

Created in PHPRS © 2007 - 2013. Programed by: Marty. Desing & programed by: Majaka CZ.