Chopper 250XT King – Banana Joe
Text a Foto: David Kurka – Helpmoto
Zdravím, tak jsem tu opět s něčím podpultovým.
Pro všechny zarputilé antičíňance upozornění: ,,nečti dál, utrpěný šok může způsobit nedozírné následky‘‘!!!!
Po celkem úspěšné přestavbě Chopperu 50xt – King Limited Edition jsem dostal chuť na něco krapínek silnějšího, takovej čínskej Big Mac.
No, nakonec to s masem a houskou nemělo co do činění, ale k sežrání to taky bylo!!
Tedy, Chopper 250XT King VDO MOTO, mimochodem nyní již nově Helpmoto. Základní stavba motocyklu nebyla zas tak nejhorší, jen to bylo těžké, plovací v zatáčkách a motor jak vysavač, co lapá po dechu. Všechno pryč a znova!! Tentokrát již nešlo jen o drobnosti, celý motocykl šel od píky.
Rám jsem krapínek přeřízl (pánové ne doslovně, i když to někdy tak vypadalo – haha). Zkrátil jsem zadní část a to tak značně, že zbylo místo jen na jeden Zitz Platz (sedačka), to bylo samo sebou v plánu.
Hlavní rám byl lehce předkopnut a prodloužen, kyvná vidlice oproti původní China teknologik v gumovém uložení prošla změnou a to takovou, že přišly namlátit jehličková ložiska jako u okruhovky s minimální vůlí a vymezením postraních mezer v okolí rámu, kam kyvka zapadne. Bylo legrační, že tam pak ani za boha živého nechtěla. Krapínek to inženýrům v Chině ujelo a rozteče šroubů se nezbíhaly. Pak mi došlo, že gumové uložení je pro ně při výrobě snažší protože se půl centimetru s tím dá hýbat a chyba při odvrtání vlastně už žádná chyba není, protože při použití většího bac hameru to tam vleze. Motorka v zatáčkách sedí jak bob na bobové dráze.
Tedy kyvku jsem měl rám taky, ,,hm a jak teď‘‘. Motůrek ven a hlava moje protáčela závit za závitem - ,,cink křup, tupé zvuky a byl nápad na světě‘‘. Písty ze 150 ccm motoru endurový s kopresním tvarem a výlisky na vetily celkem hlubokými - hm to nebude špatný!! Jen se musely krapet dole flexou ubrat, aby svou délkou nenarážely na setrvák klikovky. Hlava díky tomu šla 2,3mm dolů, ojojoj to bude komprese, ještě že to nemá start páku !!
Motůrek nalakovat, vyleštit a nyní karburace. Chce to něco originálního, karbec vedle motoru z boku jako Harley nebo jak se ta firma jmenuje, prej vyrábí nějaký motorky v USA a to je někde tam za tou louží či co. Ani vlastně nevím, jaký to má přesně výkon, můj odhad je něco kolem 25ps z původních 18ps, ale krouťáček je náramnej.
Takže, nějaké to sací koleno z nerezu, ať to vypadá. Jo a pak přišel malér!
Sání prodloužilo a zpomalilo plnění motoru – oou, jak a co stím? No, bylo to bloumámí, převrtávání a laborace, buď to jelo jako neskutečný prase, ale jen do 4000 ot/min a pak nic, a nebo obráceně, dusila se potvora a pak by trhala asfalt. Nakonec to bylo jednoduché, udělat průměr sání o něco menší aby nebral tolik vzduchu a neplašil se. Mělo to sice menší výkon, ale za to to jelo od spoda nahoru tak nějak plynule.
Šup sem s laďákem. Co?? To stojí spoustu peněz?!? Pár trubek z nerezu leštička a několik hodin potu a byl na světě fešák výfukovej lacinej.
Nádrž jsem použil z 50XT Choppera z první přestavby, je malá a udělá mohutnější efekt motoru a tak nějak se mi tam líbila víc, než ta buclatá originál bambule. Jen jsem převařil hrdlo na pravou stranu, je to prostě jen hezčí.
Airbrusch má každej pitomec, co si to umí zaplatit, takže to chtělo něco zajímavého, neokoukaného. Viděl jsem film s Budem Spencerem, mimochodem jsem na tom byl v dětství odkojenej. Jmenoval se Banana Joe. A to bylo ono.
Pěkně dřevěné blikny z olšového dřeva, zrcátka z kokosových ořechů, polepky s banánama Chiquita. Přední světlo sloužilo v jednom Karlovarském baru jako lampička nad stolem, někde v rohu u milenců a svítila jim na neřesti – haha. Žádný takový, lampa sem, ať máte tmu a nestyďte se.
Řidítka jsou ze čtyřkolky, jen otočené vzhůru nohama a připravené úchyty na zrcátka se hodily, jsou z nich držáky na blikny. Do lampy jsem nacpal normální homologované světlo a bylo fertig.
Lehce předkopnuté stupačky, které mimochodem nejsou moc pohodlné, časem předělám. Přední tlumítka prodloužené, tím se zmenšil poloměr zatáčení, takže při parkování to vypadá, jako že máte Cadilac a ta silnice je proklatě úzkáááá. Ale za jízdy se řídítkama nezatáčí, tak je to ok.
Zatím mám najeto 1300 km, asi tak, není moc času a vše je zatím bez problému, když nepočítám, že mi upadlo za jízdy zadní světlo a vyselo pak chvilku jen na drátkách, no asi se mu udělalo zle z té jízdy - hen héén blublblubllblabla.
Jen tak z legrace jsem motocykl přihlásil do Bohemian Custome Bike přestavby roku 2011 na výstavišti v Praze Holešovicích u příležitosti Výstavy Mototcykl roku. No a světe div se, byl jsem jediný s Chinskou motorkou, zbytek samej Harlej za půl míče jestli né víc, frajeři z celé republiky a Evropy, teda klobouk dolů, byli tam krásné kousky. Ve své kategorii jsem dostal 5. místo. To není špatné na kluka z Garáže ne?!! Nikdo nechtěl věřit, že je to Čínská motorka.
Pro všechny kdo mají chuť se do něčeho takového pustit jen doporučuji, meze se nekladou, na blbý kecy se vykašlete. Nikdo učený z nebe nespadl, každý omyl a chyba se dají napravit, nebo upravit, stojí to jen čas a nějakou kačku. Ale ten výsledek je jen a jen pro Vás odměnou.
Zdravím - Kluk z Garáže
David Kurka