Úprava - Shineray 250STIXE - díl 1.
Text a foto: Kovboj
Máme tu první díl miniseriálu o předělávkách a úpravách čtyřkolky Shineray 250STIXE.
Vše, co se bude dít kolem této předělávky nám do redakce dodala Cítovská firma
PNK motors
V čele této firmy je nám zde dobře známý - Kovboj.
Rozebereme to do šroubku:
Někdy si prostě chceme udělat radost a něco si na svém stroji vylepšit. Nám se ve firmě naskytla možnost odkoupení hodně jeté čtyřkolky Shineray 250STIXE, kterou zákazník dal do jednoho nejmenovaného servizu, odkud to po několika týdnech převezl k nám do Cítova, protože si tam prý s tím nevěděli rady a nechali si za opravu dobře zaplatit. Tak využijeme příležitosti a pustíme se do úprav.
V první řadě si upřesníme, co očekáváme od úpravy, pro kterou jsme se rozhodli. My jsme se shodli na celkovém rozebrání a méně finančně nákladném přeupravení, jako je výměna ložisek, překontrolování elektroinstalace, výměna čepů a udělání silonových pouzder.
Pokud chcete tuto čtyřkolku rozebrat, musíte začít sundáním plastů. Aby se dal odendat přední díl, musí se nejprve dát pryč řídítka a odpojit konektory přepínačů. Samozřejmě nejprve ze všeho odpojte baterii. Narazíte také na problém přimontovaných předních světel, které je fakt nedomyšlené a zbytečně komplikované.
Pokud máte odplastováno, vidíte vše jak na dlani, jen se tam trochu plete nádrž, tak dolu s ní. Pak je již jen krok k vyndání celé elektroinstalace a všech její součástí. Není to nic složitého a je to za chvilku.
Šroubky a zase šroubky:
Pro vyndání motoru musíte uvolnit držení, odšroubovat a vyndat ten mezikus mezi rámem a motorem. sundat výfuk, odpojit kabel od startéru a kabel kostry elektrosvazku. Lepší se vám bude vyndavat pokud sundáte i karburátor. No a pak už jen s motorem ven. Jestli jste neodpojili hadici od vodního čerpadla ke chladiči, tak to raději udělejte, nebo něco utrhnete a polejete si nohy. Vodu vypuste do nějaké nádoby, pokud to děláte doma v pokoji, tak je nebezpečí, že si polejete i parkety, lino nebo koberec.
Další rozebírání je jen o čase a trpělivosti. Šrouby, šroubky a šroubečky, je jich plno a jsou všude. Asi je zbytečné zde popisovat jak se má povolovat šroub, nebo matka, systém destrukce si každý zvolí sám a po svém.
V dalším díle si popíšeme výměnu ložisek v zadní nápravě.
Tak ahoj - Kovboj