Moto china cup 2008 FINÁLE – šestý závod - Zálužany u Chabařovic 1.11. 08
Poslední závod seriálu na přeupravené trati v
Zálužanech u Chabařovic
byl pro nás a myslím i pro mnohé z Vás velkým zklamáním. Myslím tím hlavně obě čtyřkolkové čína kategorie. Bohužel se zde projevilo to, že náš seriál Moto china cup se zde v Zálužanech jede jako přidružený dílčí závod jejich vyhlášených závodů Civil motocross a proto hlavní slovo v rozhodování tady má provozovatel tratě a pořadatel těchto závodů. Co nám bylo platné, že jsme podávali jeden protest za druhým, když i to málo, co jsme si před startem kategorií domluvili, nebylo na konci vůbec dodrženo. Velká škoda jinak moc pěkného závodu.
Překvapením byla úprava tratě, kde se konečně dalo i předjíždět a celkově se to zrychlilo. Jen ta velká lavice se panu bagristovi nepovedla v nájezdu a udělal tam schod pro juniory mírně nebezpečný. Celkově, za sebe, musím tyto úpravy pochválit jako veliký krok ke zkvalitnění závodů.
A1 – pitbike
- měli jsme očekávání velkého souboje o celkové prvenství. Hned čtyři závodníci v této kategorii mohli získat celkové vítězství v seriálu. Michal Kára (99) – průběžný vedoucí jezdec závodů, Martin Vičl (5) – velmi zkušený jezdec, Jiří Vaněk (80) – dosti často odpočívající jezdec na trati a Jan Kateřiňák (222) – bojovný jezdec, který se však tohoto závodu nezúčastnil. V prvním rozjezdu lépe odstartoval Martin Vičl a také dojel do cíle jako první. Michal Kára odstartoval jako třetí a půl závodu nemohl jedoucího závodníka před sebou předjet, až se mu nakonec zadařilo a dojel druhý. Jirka Vaněk statečně bojoval o třetí příčku ze čtvrté pozice, avšak marně. Před druhým rozjezdem bylo tedy jasné, že Michal Kára musí vyhrát, aby si udržel prvenství. Podařilo se mu fajnově odstartovat a ukázat všem svá záda z pozice prvního jezdce. Martin Vičl se na něj přilepil a snažil se Michala za každou cenu předjet. To se mu povedlo v cílové rovince, kdy Michal musel zpomalit, protože se mu při doskoku na lavici dostal do řetězu kámen a Martin si již první místo nenechal vzít. Jirka dojel celkově na čtvrtém místě. Tímto nám vznikla bodová rovnost v celkovém součtu u Michala Káry a Martina Vičla. Oba mají 16 bodů. Rozhodnutí tedy muselo padnout podle počtu vítězství v jednotlivých závodech a to mluvilo ve prospěch Martina Vičla. Takže jak to teda celkově dopadlo:
1. místo - (5) Martin Vičl - 16 bodů
2. místo – (99) Michal Kára – 16 bodů
3. místo – (80) Jiří Vaněk – 12 bodů
4. místo – (222) Jan Kateřiňák – 9 bodů
5. místo – (14) Jiří Polcar – 6 bodů
Gratulujeme a těšíme se na všechny závodníky v příštím roce na dalším ročníku závodů Moto china cup.
Am – pitbike junior
– tak tady nám traťoví komisaři zaspali u všech startů. Vždy se povedlo některým závodníkům ulejt start a vyrazit předčasně a vedení závodu to nechalo bez povšimnutí. Na vině je rozhodně komplikované startovací zařízení, jehož systém nechápou ani mnozí dospěláci, natož děti. Tuto junior kategorii jsme neměli v seriálu o body, ale i tak jsme po celý rok sledovali výkony jednotlivých závodníků a chceme je po zásluze odměnit. V našem hodnocení jsme vycházeli například z počtu odjetých závodů, účasti na jiných tratích – byla možnost třech různých, a v neposlední řadě i podle umístění. A takto jsme tedy hodnotili:
1. místo – (17) Jiří Burda
2. místo – (33) Michal Novák
3. místo – (9) Eliška Nacházelová
Zvláštní ocenění máme pro závodníky na malých minicrosskách, pro které jsme neměli samostatnou kategorii a oni i přes to bojovali s velkou odvahou a odhodláním.
(3) Filip Šifalda
(42) Václav Vondráček
(1) Dominik Herzina - tento závodník v tomto závodě přesedlal již na větší stroj
U kategorie junior jsme také ještě vyhodnotili dvě zvláštní ceny:
Překvapení roku:
Eliška Nacházelová
Smolař roku:
Jednoznačný smolař roku v této kategorii nebyl vyhodnocen.
Opět všem závodníkům děkujeme za účast a rodičům za trpělivost při jejich výchově a těšíme se na ně i v příštím roce.
B1 – čtyřkolky
- velmi rozporuplný závod, kde zůstává plno nezodpovězených otázek. Sešlo se hodně jezdců a již při registraci došlo k velkým omylům a chybám ze strany vedení závodu a registrátorů. Ač jsme včas dodali podklady pro tuto kategorii, objevili se nám na startovním roštu stroje, které nemají nic společného s pravidly pro tuto kategorii a ještě bylo zvláštní jejich rozdělení do jednotlivých rozjezdů. Podali jsme tedy protest a došlo k dohodě, že tyto stroje budou ve výsledcích posunuty za závodníky, kteří splňují pravidla kategorie. Jak je tedy možné, že se nám dostali do finálového rozjezdu? Celé startovní pole muselo být rozděleno do dvou startů, protože by se nám závodníci nevešli. Již zde došlo k chybě, a přiznávám, že i z naší strany, že nedošlo k rozdělení na skupinu, která splnila pravidla a jela v seriálu a druhá skupina pro ty ostatní. Jenže, když jsme před závodem chtěli nahlédnout do papírů, jak to je rozděleno, nebylo nám to umožněno. Nejdříve se slovy – „nemáme to zpracované“ - a potom – „nemám čas“ – a nakonec – „tak jste si u toho měli být, nevyznáme se v tom, co je a není čína“. Nechci zde spekulovat o kamarádství a sponzorech. Další zarážející moment byl, když se postavil na finálový rozjezd jezdec, který v prvním rozjezdu dojel poslední po kolizi s jiným závodníkem a ve druhém rozjezdu mu stroj chcípl a než jej opět nastartoval, ztratil dobré umístění. Z každého rozjezdu postupovali do finálového boje tři první a to on rozhodně nebyl. Tím došlo k zamlžení při rozdělení bodů do celkového hodnocení seriálu a velmi těžce se nám nyní rozhoduje. Na konci závodů se jezdci nějakým způsobem dohodli a tady je tedy výsledek celoročního klání:
1. místo – (75) Jan Lovíšek – 19 bodů
2. místo – (16) Alan Petránek – 19 bodů
3. místo – (9) Vít Sinkule – 10 bodů
4. místo – (2) František Kutta – 7 bodů
5. místo – (3) Daniel Juřena – 3 body
Gratulujeme a slibujeme všem závodníkům, že příští rok se již tento chaos nestane.
Bm – čtyřkolky junior
- nevím jak začít a co napsat. Jako u kategorie B1, všechno špatně. Jak mohlo vedení závodu připustit mezi ty malé obsahy, ty velké kubatury, ač dle propozic tam neměly co dělat? Bohužel se nám je nepovedlo z kategorie před startem vyhodit a tak došlo k dohodě, že odstartují z druhé řady a pojedou tak, aby nikoho neohrozili. Jenže sliby – chyby. První rozjezd jsem si pohlídal a jednoho závodníka se silnou čtyřkolkou neustále napomínal. Proč však nebyl rozjezd restartován, když nemohl odjet závodník z první řady, kterému zhasnul motor a závodník z druhé řady se o něj zaháknul a tím se zdržel, prostě nechápu. Mávali jsme na traťového komisaře, ale asi myslel, že ho jen zdravíme. Při druhém rozjezdu mne odvolali k přípravě vyhodnocení výsledků, které stejně ještě neměli zpracované a tak nevím proč jsem tam musel jít. Teda asi to vím. A to se pak na trati děly věci. Agresivního závodníka na silném stroji neměl kdo okřiknout a usměrnit a tak svou jízdou způsobil kolize, které se negativně promítly do celkového průběhu závodu. Nevím co si mám myslet o zaregistrování těchto závodníků, když nám jejich doprovod před startem oznámil, že pojedou, protože chtějí získat poháry a vedení závodu pro to nemělo omluvu. Jak se asi museli cítit ti malí závodníci s malým obsahem, když je ohrožovaly stroje neúměrné této kategorii? Co nám bylo platné, že jsme je posunuly až na poslední místa a ty poháry jsme jim nakonec nedopřáli, když v srdci malých bojovníků na slabších strojích zůstala hlodající křivda. Jistě se na nás nebudete zlobit, když jsme rozhodli, že tento závod nebudeme z naší strany klasifikovat. Pro celkové celoroční hodnocení jsme udělali to samé, jako v motorkové junior kategorii, jen s tím rozdílem, že se nevzal v potaz tento závod.
1. místo – (2) Pavel Dubský
2. místo – (7) Jan Šiller
3. místo – (98) František Kára
A opět speciální ceny:
Překvapení roku:
Jan Šiller
Smolař roku:
Jan Petránek
Všem gratulujeme a doufáme, že příští rok se naši nejmladší rozhodnou opět pro sport a budou zase závodit.
BABOLET
– zástupkyně něžného pohlaví. Je radost koukat, jak nám ty baby závodí a jak jejich účast stále roste. Sice se nám děvčata malinko přisála závodními stroji k sobě a byl z toho pěkný chumel, ale vše dobře dopadlo a opět zvítězila odvaha, krása a půvab závodnic. Musím přiznat, že se již těším na příští rok až nám závodnice opět ukáží, že se nemají za co stydět. Myslím tím samozřejmě jezdecké výkony.
Závěrem bych rád poděkoval organizátorům a pořadatelům a všem pomocníkům, kteří se podílejí na průběhu těchto akcí. Není to jednoduché uspořádat takové závody a zajistit vždy dobrý průběh a kvalitu. Ale hodně věcí jsme se v seriálu závodů naučili a z nedostatků a chyb si vezmeme ponaučení pro příští ročník. Tento nultý ročník byl vlastně takový pokus o to, jestli to někoho osloví a zaujme. Zdá se nám, že se všem závody líbily a že zcela určitě vyhrál sportovní duch. Děkujeme.
Rádi bychom Vás touto cestou pozvali na setkání a slavnostní vyhodnocení celého seriálu Moto china cup 2008, které plánujeme do konce tohoto roku. Budeme zde předávat ceny závodníkům a hodnotit proběhlé závody. Hlavně zde chceme odměnit všechny juniory a odvážné účastnice Baboletu. Zde vám též prozradíme nové podmínky účasti na dalších závodech. Postupně je připravujeme a objeví se již brzy na našich stránkách. Datum setkání bude upřesněno v několika málo dnech na hlavní stránce našeho webu. Součástí setkání bude také samozřejmě hudba a možnost zábavy a tance.
Také nesmíme zapomenout na sponzory bez kterých by to opravdu nebylo možné uspořádat:
PNK Motors
- dovozce, prodej, servis, prodej náhradních dílů: čtyřkolky, pitbike, minimoto, scootery
POHODA NÁBYTEK.
- velkoobchod a maloobchod s nábytkem
AUTO-ELEKTRO.
- specialista na auto a moto elektriku a dodavatel baterií.
obec Bechlín
- menší obec u Roudnice nad Labem
Radek Šorban – zámečnictví Cítov
- zámečnictví v Cítově
Výsledky:
zde >>>
Výsledky ke stažení (.pdf)
zde >>>
... a fotky
zde >>>