Moto china cup 2008

Moto china cup 2008 - pátý závod

Moto china cup 2008 – pátý závod - Bechlín 11.10. 08

Pátý závod seriálu na zcela nové trati v obci Bechlín u Roudnice nad Labem. Tato trať byla vybudována dočasně a jen pro účel tohoto závodu. Hned ráno jsme teda museli vyřešit problém nedostavených se pomocníků, kteří nám těsně před zahájením vzkázali, že odjeli na jinou akci a jeden se neozval vůbec a taky ani vůbec nedorazil. Ale počasí nám přálo. Díky klukům z Chabařovic a kamarádům z Bechlína jsme to na dráze zvládli. Jen jsme opět podcenili kontrolu děvčat u počítání odjetých kol, kde nám trošku jedna zazmatkovala a měli jsme jinak pořadí než by mělo být. Na obranu však musím říci, že u některých závodníků byla špatně čitelná startovní čísla a díky tomu se velmi špatně kontroluje průjezd místem počítání a ovlivní to celkové výsledky. No máme se nad čím zamyslet pro příští závodní sezónu, kde budeme připravovat nové podmínky účasti na závodech. Je špatné, když pak je ohodnocen dobrý jezdec špatným umístěním.
Opravdu jsme byli potěšeni jak účastí závodníků, tak i počtem obecenstva. Že by ty zatracované čínské stroje přece jen dokázaly pomalu ale jistě ukazovat, že vše není tak špatné, jak se říká? Proč nebyla dráha plná odpadajících všelijakých dílů a součástek? Jistě to znamená velmi dobrou připravenost závodních strojů od jejich majitelů, ale také stále se zlepšující kvalita těchto výrobků.
Malinko jsme museli protáhnou časově registraci, protože někteří závodníci jeli z daleka a ráno byla dosti hustá mlha, ale myslím, že to nikomu nevadilo, alespoň bylo více času na trénování a seznámení závodníků s novou tratí. Tím se nám posunulo celé závodění až do pozdního odpoledne a mohli jsme si vše v pohodě vychutnat a užít si krásného, oddechového dne. Rozhodli jsme přehození pořadí kategorií jak jdou po sobě, protože povrch dráhy sliboval velmi dobré podmínky pro jízdu a čtyřkolky jsou téměř ideální pro srovnání a načechrání tratě. Tak jsme s kategorií čtyřkolek začali a i ukončili závody.
B1 – čtyřkolky
- velmi dobrý závod plný bojovnosti a soupeření. Na začátku se nám pár závodníků zaseklo uvnitř dvojlavice a vytvořili tam přehledně nepřehledný chumel, ale opravdu jen na chvilku. Rychle se od sebe oddělili a tvrdě pokračovali v závodě. Překvapením pro každého asi byl závodník se čtyřkolkou se slabším obsahem 125 ccm, který stále dýchal na záda silnějším strojům a spousty jich nechal za sebou. Ve druhém rozjezdu dokonce bojoval o první místo s dvěstěpadesátkou a málem se mu to podařilo. Ale i ostatní souboje o další místa nemohly nechat diváky v klidu. Musím ze svého pohledu pochválit závodníky, kteří se výkonem stále lepší a nabízejí tím atraktivní závod. Už se těšíme co nám za překvapení přinese poslední závod letoška.
A1 – pitbike
– rychlý a tvrdý závod a tak to má být. Spousta závodního umění a přesvědčivých výkonů. Elegantní pády, tvrdé souboje při předjíždění, ohrožení traťového komisaře a mnoho krásných skoků. Smolařem dne jsme museli vyhlásit Michala – závodník 99 – který v posledním kole odpadl z krásného třetího místa, protože se mu vytrhnul centrální tlumič při doskoku. Naštěstí se jezdci nic nestalo a do druhé rozjížďky nastoupil s náhradní motorkou, u které mu ihned po startu začal padat řetěz a v závodu dále nepokračoval. Tím se nám pěkně vyrovnalo bodové pole do závěrečného závodu a přiblížili se mu další tři závodníci, kteří budou chtít tu motorku vyhrát. To bude mazec.
Am – pitbike junior
– už v minulém závodu jsme měli malé závodníky na minicrosskách a zde tomu nebylo jinak. No a byli úžasní. Bojovnost a vytrvalost, nadšení ze závodů na nich bylo vidět každým odjetým kolem. Prostě paráda. Doufáme jen, že neztratí chuť do závodění, protože zatím jezdí v kategorii, kde jsou s nima na startovním roštu i větší závodníci na strojích o dost silnějších. Dokonce jsme v této kategorii umožnili závod i nečínské motorce, ale snad nám to nikdo nebude vyčítat, protože chceme aby všichni naši junioři měli možnost se někde uplatnit.
Bm – čtyřkolky junior
– tak tahle kategorie byla pro nás zážitkem s nečekaným průběhem. Přišel jsem, viděl jsem a zvítězil jsem. Tak by se dal popsat průběh závodu. Závodník Balšánek Jan s malou čtyřkolkou, který se zde přihlásil na svůj první závod v životě, jel způsobem start cíl a soupeřům nedal absolutně šanci. Všichni junioři bojovali o další místa s nasazením všeho svého závodního umění a opět dokázali, že nám ti „ cvrčkové „ jednou ukážou své závodní kvality i za hranicemi naší země.
BABOLET
– začínám si na ty naše „ baby „ už zvykat a určitě jsou velmi dobrým přínosem pro každý závodní den. Měli jsme tu opravdu ženy i dívky různých věkových kategorií a různých závodních strojů. Většina sice jezdí na čtyřkolkách, ale měli jsme zde i jednu závodnici na čínské motorce, která ihned na poprvé oslavila triumf vítězství a dala všem na vědomí, že ženy mohou být také dobré závodnice. Tato kategorie je skvělá a jen je trochu mrzuté, že se nám do ní hlásí tak málo závodnic. Je asi jedno, která jmenovitě zvítězí, důležitější je ta odvaha a odhodlání každé jednotlivé zástupkyně něžného pohlaví. Proto jim gratuluji a mají náš upřímný obdiv.
Motocross open
– malá účast poznamenala i kvalitu závodu. Málo závodníků znamená málo soubojů a málo diváckého zájmu. Avšak musíme poděkovat i těm málo závodníkům za hezky odjetý závod a ukázku toho, že i nečínské stroje k námi pořádaným závodům patří.
Čtyřkolky open
– asi nejdramatičtější kategorie a velmi tvrdý závod. Tato otevřená kategorie umožní závod každému amatérskému závodníkovi, který vlastní nějakou čtyřkolku, ať již vyrobenou v Číně nebo v Japonsku nebo i jinde. Zde se nám sešlo větší množství opravdu různorodých značek a rozdílných výkonnostních čtyřkolek. Nemohu opomenout speciální UTV Yamaha 700 ccm, kde nám její jezdci předvedli spousty zajímavých momentů. Nebezpečný okamžik bylo převrácení jedné ze čtyřkolek Access, ale jezdec vše ustál ve zdraví a čtyřkolka také. Zde nám děvčata počítající odjetá kola udělala zmatek v umístění. Závodníkovi č. 7 – Jakub Štyler – se proto zde veřejně omlouváme a gratulujeme ke krásnému celkově druhému místu. Další připomínkou byla námitka na připuštění do této kategorie již zmíněné UTV Yamaha 700ccm a ostatních velkých pracovních strojů. Víme, že je zde rozměrový rozdíl, ale je to otevřená kategorie a tak tam prostě jedou vedle sebe i různé stroje. Máme pro příští rok připravenou samostatnou kategorii pro tyto velikány, ale pokud se nám nesejde dostatečný počet ke startu, tak budou opět startovat v této otevřené kategorii.
Zajímavou novinkou a velice příjemným zpestřením závodů, bylo vození dětí na UTV naším příznivcem Radkem a jeho závěrečná exhibice se spolujezdcem Martasem. Překlopení yamahy na bok se povedlo a určitě se divákům líbilo. Děkujeme.
Na závěr bych rád poděkoval organizátorům a pořadatelům a všem pomocníkům. Také nesmíme zapomenout na sponzory bez kterých by to opravdu nebylo možné uspořádat:

PNK Motors
- dovozce, prodej, servis, prodej náhradních dílů: čtyřkolky, pitbike, minimoto, scootery
POHODA NÁBYTEK.
- velkoobchod a maloobchod s nábytkem
AUTO-ELEKTRO.
- specialista na auto a moto elektriku a dodavatel baterií.
obec Bechlín
- menší obec u Roudnice nad Labem
Radek Šorban – zámečnictví Cítov
- zámečnictví v Cítově

Fotky naleznete ve fotogalerii.

Výsledky: zde >>>

Výsledky ke stažení (.pdf) zde >>>

| Vydáno dne 22. 10. 2008 | 5040 přečtení | Počet komentářů: 1 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
Online jsou
Vyhledávání

Vyhledat text

Naše akce
>>> Moto china cup 2010
>>> Moto china cup 2009
>>> Sraz - Baraba 2009
>>> Moto china cup 2008
>>> Sprint 200m minibike&scooter 2008
>>> Baraba 2008 - akce čínských strojů

Created in PHPRS © 2007 - 2013. Programed by: Marty. Desing & programed by: Majaka CZ.