Novinka od Xmotos a naše krátké testování ...
Společnost PNK motors z Cítova nám umožnila otestovat novou crossku od známé čínské firmy Xmotos.
Nejdříve něco dat:
Engine Type: 250cc, 4-Stroke, Single cylinder, waser cooled
Bore & Stroke: 67 x 65 mm
Starter: Kick+Electric
Compression Ratio: 9.2:1
Transmission: 5-Speed, International Shifter
Max Power: 11. 5Kw / 6500rpm (1±5%)
Front shock: Inverted Hydraulic Adjustable Shock
Rear shock: Adjustable Air /Oil Shock Absorber
Brakes: Disc Brake
F: 80/100-21”, R: 110/90-18”
Colors Black, Red, Green, Blue, Yellow, Carbon Block, Orange
Vybalit z bedny a smontovat. Lehce se to píše ale horší je pak ta manuální skutečnost. Nakonec se zadařilo a jen jsme se usmívali nad některými maličkosti, pro které jsme nemohli vůbec nastartovat.
1. Netekl benzín z nádrže - byla skřípnutá hadička pod nádrží
2. Výrobce dal baterii již do kaslíku pro ni určenou, zapojené konektory na svém místě, to bylo super, jen záhada byla, že v krabičce od baterie zbyl nálev. Tak vše rozebrat a baterii nalít ... A je to.
Tak už nám nic nebránilo nasednout a jezdit.
Ihned po naskočení motoru nám bylo jasné, že tady vládne velice dobrý muzikální výfuk. Nelze popsat naše překvapení co se zvuku týká, ale slovy StreetBoye: je to prostě hustý!!! Musí se to slyšet... Prostě fakt hustý.
Motorka je konstrukčně trošku odlišná od původního modelu. Je to díky vodou chlazenému motoru, který má vyšší válec a proto je i motorka poměrně dost vysoká. Ale určitě to nebude vadit. Motor je OHC a má velmi silný zátah. Jde od spoda až po plný plyn, jen opět ta malá chybička co se týká karburace. Proč tam ti čínští inženýři už konečně nedají něco lepšího, co nebude srážet výkon. No někde jsem zaslechl něco o 20 kW, ale v technickém popisu jsme to nenašli. Pravdou je, že ta motorka sílu má.
Oproti staršímu modelu jsme nemuseli vůbec předělávat držení centrálu a hlavně je tam oboustranně štelovací s přepákováním. A funguje ... Zpracování je už docela provedeno profesionálně a nemáme k němu žádné větší výhrady. Jízdu si kluci vychutnali a i motocrossový profík Jirka Chadima byl příjemně překvapen dobrým chováním při plné jízdě. Konstatoval, že je překvapen, že ta motorka dělá jen jednu stopu. To asi ta kola 21" a 18".
A jaký je teda závěr našeho testu? Měli jsme motorku jen krátce a tak nechceme dělat unáhlené chválení, ale pokud PNK motors dodrží cenu necelých 40 tisíc korun, tak to bude opravdu prima stroj dostupný pro spousty lidiček.
Máme v plánu motorku otestovat na cross dráze, tak se už můžete těšit. Určitě s ní pojedeme v Chabařovicích v dubnu závod.
Autor:
Admin