Testování dětské ATV 110cc
Poslední dobou se množí určitá hysterie z Čínských samohybů, někdo se spokojí s hanlivým označením těchto výrobků.
Ti ortodoxnější přirovnávají jízdu na stroji pocházejícím ze země draka ke skoku bungee bez lana a vyjmenují minimálně dvacet způsobů,
kterými bude během projížďky stroj usilovat o Váš život. Obě tyto skupiny v devadesáti devíti procentech pojí jedna věc.
Na otázku "A tobě se to stalo" odpovídají "ne, já bych na to nesedl, ale kamarádův švagr se vyzná a říkal mu to" ,
či jinou obměnu této fráze. Naštěstí doba totality je za námi a člověk má možnost utvořit si vlastní názor,
takže jsme se rozhodli nějakou tu čínu otestovat. A to ne obvyklou formou zapůjčení si stroje na test od dovozce, protože jsme se báli,
že stroj bude připravený speciálně a tudíž by byl celý test k ničemu. Proto jsme se rozhodli zakoupit anonymně nejlevnější quad
a dát mu co proto.
Po fenoménu dnešní doby jsme v e-shopu objednali dětský čtyřtaktní quad vybavený variátorem o objemu 110 kubíků za lidových pár korun.
Po doručení čtyřkolky a jejím vybalení z krabice nám byl potvrzen náš geniální nápad objednat stroj anonymně.
Místo objednané červené na nás totiž zazářila jasně oranžová barva, takže máme skutečně čínský stroj, který slunce viděl naposledy
v Číně a zlaté české ručičky na něm neprovedli žádný zásah. Prostě přesně to, co jsme chtěli. Zbývá nasadit kola a řidítka,
preventivně vyčistit karburátor, ani šrouby nevynecháme a raději zkontrolujeme jejich dotažení. Tady je dlužno dodat,
že fáma o různých, nestandardních nebo zmetkových rozměrech hlav je skutečně jen fámou, ořechy a klíče Tony nenarazili
na sebemenší problém. Pro strýčka příhodu vyměníme i motorový olej, naléváme se benzín a motor se po prvním stisku tlačítka rozebíhá.
Vítej v Evropě!
První jízdy jsou klidné, chceme motor zajet a ne zadřít. Při jedné takové jízdě po pauze na trochu nikotinu motor odmítá naskočit.
Zjišťujeme, že kompletní elektrika nejeví známky života. Kontrola pojistky záhadu neodhaluje. Jelikož je stroj vybavený
imobilizérem a alarmem na dálkové ovládání, pomalu propadáme trudomyslnosti. Z doprovodného quadu dolujeme tažný popruh,
ale dochází nám, že pojistka může být i přes pozitivní vizuální kontrolu špatná. Po jejím opětovném vyjmutí je závada odhalena.
Ne pojistka, ale pouzdro kde je umístěna je příčinou. Přesněji jeden z drátů do ní vedoucí na pojistku nedoléhá jak by měl,
zřejmě se za jízdy uvolnil a jelikož při jízdě jde elektrika jen z motoru, projevilo se to až teď. Trocha izolačky a quad je
znovu provozuschopný. Po zajetí motoru zkoušíme pomocí GPS navigace maximální rychlost, údaj šedesát dva kilometrů v hodině.
I v mírném terénu se dá jet celkem svižně, hlavně vůči apriori určení spíše dětem na ježdění po zahradě je to vcelku příjemné
překvapení. Samozřejmě se projeví limity podvozku určené hlavně malým rozvorem a podvozkem vůbec.
Při jednom výletu přední kolo zastavilo o pařez skrytý pod podzimním napadaným listím. Fyzika je ovšem neúprosná a tak
testovací jezdec na rozdíl od čtyřkolky pokračoval vzduchem dalších pět metrů.Nic se však nestalo a zároveň vyhřezlo na povrch
několik skutečností.
Tou první je vyvrácení mýtu o nekvalitních materiálech a svárech z výroby.
Dále se potvrdila nezbytnost helmy a chráničů i na takhle malém a slabém stroji, bez nich by to zřejmě úrazem skončilo.
Třetí věcí je mírný apel na rodiče, kteří podobné vozítko dětem koupí, opravdu děcko nechte jezdit minimálně v helmě!
Druhou a zároveň poslední závadou byl prasklý řetěz, na což nás ostatně Kovboj předem upozorňoval.
Takže resumé je následující. Za částku pod dvacet tisíc pořídíte slušný stroj, který není v žádném případě nebezpečný
/a to měli testmeni 90 a 110 kilogramů/, naopak nabídne nádavkem úsporný a (po dvanácti set kilometrech ) spolehlivě se tvářící motor.
Dá se použít i v mírném terénu a hlavně dětem přinese jistě mnoho radosti. Jen by jsme doporučili zakoupit ho u seriózního prodejce,
který stroj před předáním zkontroluje a odstraní případné závady.
Autor:
Za E-Quad.cz cort v.k.