Specialita od firmy Shineray ...
Něco málo z technických dat
Obsah válců: 230 ccm
Motor: 167FMM, čtyřtaktní jednoválec, chlazený vzduchem
Výkon: 12.5KW / 6500 n/min
Hmotnost: 150 kg
Konstrukční rychlost: 80 km/hod
Doporučené max. zatížení: 110 kg
Elektrický startér
Pohon řetězem
Manuální převodovka 4 rychlosti vpřed + zpátečka
Brzdy: zadní a přední - kotoučová, kapalinová.
Kola: Alu disky, přední 125/70-10 27N zadní 225/40-10 32N
Nastavitelné sportovní tlumiče
Kapacita nádrže 11,5 l
Olej v motoru: 1,1 l
Délka = 1790 mm, šířka = 1420 mm, výška = 1080 mm
Čtyrkolka zakoupena 28.7. 2007 jako závodní speciál.
Vzhledem k tomu, že používáme čínské stroje již déle než tři roky a firma Shineray se k svým zákazníkům staví velice dobře,
nechali jsme si tento stroj pro sebe a zde se chci podělit o naše dojmy.
1. DEN: Po vybalení z krabice a jejím smontování, došlo samozřejmě na okamžitou jízdu.
Čtyrkolka sedí velice dobře na silnici i v mírném terénu. Celé dopoledne stroj jezdil a jezdil.
Po dobrém obědě jsme rozhodli výměnu oleje, protože ten čínský je tak trochu divočina.
Tohoto úkolu se ujal můj starší syn.
Pofukoval příjemný větřík a nikdo si nevšiml, že rozvířený prach usednul do trychtýře a tím se dostal dovnitř motoru.
Opět jsme jezdili až do večeře. Pak přijel nějaký kamarád syna a chtěl se povozit.
Po zmáčknutí startovacího tlačítka se startér roztočil, ale běžel na prázdno.
Prostě to přestalo zabírat do magneta. Syn mi čtyrkolku vyreklamoval a postavil ji na dílnu.
2. DEN: Musel jsem k zákazníkovi, tak jsme se domluvili se synem, že vyndá motor a sundá víko rotoru.
Až se vrátím mrknem na to a opravíme to. Vrátil jsem se dlouho večer.
Syn mi hned ve dveřích hlásil, že nejde víko sundat, ani při použití jakéhosi dřevíčka.
3. DEN: Ráno s hrůzou zjišťuji, že dřevíčko byl velký šroubovák s dřevěnou násadou
a do karteru fouká dírama (zřejmě nový systém chlazení). Víko nešlo sundat, protože zůstal ještě jeden šroub.
Dorozebírám motor a závadu nacházím. Prach se dostal pod pastorky a ty nevyskakovaly.
Došlo k vyčištění a celý den jsme opravovali ten karter po šroubováku.
V 18 hod vyjíždí syn na krosovou dráhu, prý to projet. Ve 21 hod se vrací a je vše v pohodě.
4. DEN: Plno práce i pro syna, Shineray zahálí. V 19 hod odjíždí syn na menší jízdu po okolí.
Vrací se ve 21,30 a je nějak rozčilený. Po vypnutí motoru sesedá, kope do stroje a má nějaké nemístné keci o číňanech.
Koukám na čtyrkolku a nemohu nějak pochopit. Levé přední kolo naraženo a na plášti značná boule.
Stabilizační tyč ohnutá do luku, rameno řízení zaražené o 3 cm směrem k motoru.
Předek rámu v místě nosníku řídící tyče je prohnut také zhruba o 3 cm jako rohlík směrem do leva.
Prý jenom zatočil a tohle se stalo. Při dalším kopnutí do kola vypadnul ze spodního ramene řízení kus obrubníku.
5. DEN: Došlo k úplnému rozebrání čtyrkolky.
Už je opět opraveno a po čtrnácti dnech oprav a úprav zase jezdíme.
Jen při montáži se povedlo synovi strhnout závit na šroubu držení řídící tyče a já strhnul plastový závit na nádrži.
Po závodech se musí vyčistit a opravit:
Autor:
Kovboj