Stránky : 1  2  3  


Vaclav

nováček

Příspěvků: 17

Zaregistrován:
25.09. 2012
Název příspěvku:    karburátor PZ 30 - výška hladiny   
Poradíte někdo jaká má být výška hladiy v tomto karburátoru?
IP:212.71.154.xxx  Vloženo:05.01.2013 07:53:26       Odpovědět 


Kovboj

Brouk Pytlík

Příspěvků: 1741

Zaregistrován:
09.02. 2008
Re: karburátor PZ 30 - výška hladiny   
U dvoutaktu je to potřeba dosti přesně nastavit, ale u čtyřtaktu to není až tak rozhodující faktor. Nikdy jsem to neměřil, nastavuji to tak, že je to chvilku před tím, než by začal benzín téci z přepadu.
IP:193.84.186.xxx  Vloženo:05.01.2013 09:42:03       Odpovědět 


Vaclav

nováček

Příspěvků: 17

Zaregistrován:
25.09. 2012
Re: karburátor PZ 30 - výška hladiny   
To znamená že hladina může být až na úrovni dělíci roviny spodní části karburátoru, když přepadová trubička je vytažena o něco výš? Mám čtyřtakt, ale po zásahu původního majitele to nemůžu nějak rozdejchat...
IP:212.71.154.xxx  Vloženo:05.01.2013 11:08:44       Odpovědět 


Mojmír 366

profík

Příspěvků: 76

Zaregistrován:
13.07. 2010
Re: karburátor PZ 30 - výška hladiny   
V plovákové komoře máš na straně zavěšení plováku dva výstupky.Po který má být hladina když odmuntuješ plovákovku.Při demontýži drž karb.rovně aby Ti navytekla ani kapla benzínu.
IP:84.21.118.xxx  Vloženo:06.01.2013 08:21:37       Odpovědět 


Vaclav

nováček

Příspěvků: 17

Zaregistrován:
25.09. 2012
Re: karburátor PZ 30 - výška hladiny   
Tak jsem provedl kontrolu výšky hladiny.. ty dva výstupky uvnitř plovákové komory s demontovanou plovákovou komorou odpovídají výšce hladiny na sesazeném karburátoru na úrovni cca 3 mm pod horním okrajem plovákové komory. Zkoušel jsem výšku hladiny různě měnit a stejně mi to nepomohlo. Volnoběh šel nastavit, ale po přidání plynu motor vždy chcípnul, do vyšších otáček šel pouze se sytičem. Nevím jestli to předchozímu majiteli někdy jezdilo, ale nakonec jsem to sešteloval až poté, co jsem jehlu karbburátoru nastavil na poslední zářez a ještě pod ní dal 5 mm podložku.
IP:212.71.154.xxx  Vloženo:06.01.2013 20:54:23       Odpovědět 


Alexco

profík

Příspěvků: 308

Zaregistrován:
04.08. 2012
Re: karburátor PZ 30 - výška hladiny   
Ahoj, tak jak to popisuješ chování motoru, tak bychom nejdřív podíval ne na hladinu v plovakovce (jak to psál kovboj), ale na hlavní trýsku, zdáli je v pořadku, čísta a odpovídá obsahu motora. Potom bychom se pustíl do seštelování. Jak psál Kovboj, u čtýřtaktu na vyšce hladiny až tolik nesejde, duležité aby hlavní trýska bylá ponořená do benzinu, na volnoběh hlavní tryska je zavřena jehlou . Jehla se hýbe až s šoupátkem, a její štelavání se projeví v cca půli otáček, t.j. odspodu. Pokud po přidání plynu ti chcipne, nebo se dusí, je zpravidla se nedostává tolik benzinu do motoru. při plném plynu na výkon má vlív pouze velikost hlavní trysky.
IP:85.70.85.xxx  Vloženo:06.01.2013 21:13:15       Odpovědět 


Alexco

profík

Příspěvků: 308

Zaregistrován:
04.08. 2012
Re: karburátor PZ 30 - výška hladiny   
P.S. k tomu nastavení jehly jak píšeš, pravděpodobně závadu budeš mít v kanalkach volnoběhu. s tákhle zvednutou jehlou ti musí být směs být přišerně přesýcena... budeš mít svíčku černou a brzo ucpaný i kanalky u pistních kroužku....
IP:85.70.85.xxx  Vloženo:06.01.2013 21:19:16       Odpovědět 


Vaclav

nováček

Příspěvků: 17

Zaregistrován:
25.09. 2012
Re: karburátor PZ 30 - výška hladiny   
Taky se mi to moc nezdá takhle zvednutá jehla, ale karburátor jsem měl snad dvacetkrát venku, všechny kanálky jsou pročištěné, několikrát kontrolované. Motor mám 200 čtyřtakt, hlavní tryska je 88. Jinak k tomu že mi motor po přidání plynu chcípal, tak to nebyla taková ta klasická díra po přidání plynu, ale fakt to okamžitě chcíplo aniž by to šlo aspoň trochu do otáček. Prakticky se to chovalo jako když je funkční pouze volnoběžný systém karburátoru. Teď se zvednutou jehlou mi to jde pěkně za plynem, nikde se to nedusí. Třeba někdo bude mít jiný nápad, kde by mohla být závada. Ještě mě napadlo, jestli původní majitel neměnil jehlu v karburátoru za nějakou jinou, ale nevím co by ho k tomu vedlo...
IP:212.71.154.xxx  Vloženo:06.01.2013 22:10:26       Odpovědět 


Kovboj

Brouk Pytlík

Příspěvků: 1741

Zaregistrován:
09.02. 2008
Re: karburátor PZ 30 - výška hladiny   
Pro 200 cc motor je tryska 88 málo. Pokud máš i otevřené sání, tak ti to prostě musí zákonitě při přidání plynu chcípat.
IP:193.84.186.xxx  Vloženo:07.01.2013 08:47:32       Odpovědět 


Vaclav

nováček

Příspěvků: 17

Zaregistrován:
25.09. 2012
Re: karburátor PZ 30 - výška hladiny   
Jaká by teda měla být alespoň přibližně pro tento motor hlavní tryska? Je sice pravda, že mám sání dost otevřené, ale myslel jsem, že hlavní tryska omezuje přívod benzínu při plně otevřeném karburátoru a že zejména v první třetině až polovině otevření je množství benzínu regulováno zejména jehlou. A mě to chcípalo hned po přidání plynu lehce nad volnoběh, takže jsem usoudil, že to bude jehlou zcela zavřené.
IP:78.156.147.xxx  Vloženo:07.01.2013 10:40:59       Odpovědět 


Alexco

profík

Příspěvků: 308

Zaregistrován:
04.08. 2012
Re: karburátor PZ 30 - výška hladiny   
hlavní tryska je funkční hnedka co sáhneš na plyn.... jehla má konický tvár, a býť i při nepátrném zvednutí dochází k vytvoření mezery mezi stěnou trysky a jehlou, a touto štěrbinou do motoru se dostává onen benzin, aby motor vůbec jel. Toť je základ funkce karburatoru, jakou trysku tám dát ti neporadím, ale zkus jích koupit více, aspoň máš jistotu, že 88-ka je prostě málo. Nebo podívej po manuálu, třeba je někde na netu napsáno, kolikátka je doporučená...
IP:85.70.85.xxx  Vloženo:07.01.2013 13:20:13       Odpovědět 


Kovboj

Brouk Pytlík

Příspěvků: 1741

Zaregistrován:
09.02. 2008
Re: karburátor PZ 30 - výška hladiny   
Dal bych 95 až 102,5 pak by bylo dobré porovnat, zda tam opravdu někdo nedal delší a jinak tvarovanou jehlu. Už jsem na servize řešil i mírně ohnutou jehlu a také to nešlo.
IP:193.84.186.xxx  Vloženo:08.01.2013 09:34:01       Odpovědět 


Vaclav

nováček

Příspěvků: 17

Zaregistrován:
25.09. 2012
Re: karburátor PZ 30 - výška hladiny   
Tak jsem dal hlavní trysku 105 a výsledek je pořád stejný. Pokud nepodložím jehlu alespoň 5mm podložkou, tak i po mírném přidání plynu chcípne motor, s podloženou jehlou to má ve zvýšených otáčkách nepravidelný chod, občas motor  vynechává nebo střelí do výfuku. S touto větší tryskou má i menší vliv šroub na seřízení bohatosti směsi. Nemáte náhodou někdo po ruce jehlu na porovnání  - ta moje má délku 56 mm a je na ní vyraženo označení K2.
IP:212.71.154.xxx  Vloženo:08.01.2013 21:03:41       Odpovědět 


Alexco

profík

Příspěvků: 308

Zaregistrován:
04.08. 2012
Re: karburátor PZ 30 - výška hladiny   
Ahoj, ják jsem už psál, šroubek na seřízení bohátostí směsi nemánic společneho s jehlou, ani s trýskou! funguje sám, a seřezuje se jím jenom bohátost směsi ve volnoběhu, nikoli při provozu. Hlávní tryska spolu s jehlou, potážmo úpravou délky jehly (myšleno zářezy na jehle při štelování) reguluješ bohátost směsi při otáčkách od bolnoběhu až do 3/4 plynu, teda skoro na plný plýn. Samotná hlavní trýska pák reguluje bohatost směsi "na plný cerez" . Z toho logícký vyplývá, že pokud ti chcipé hnedka po přidání, chýba je mezí jehlou a hlávní trýskou!!! Pokud ale jak píšeš začalo po výměně trýsky kolísat otáčky a výkon ve velkých otáčkách, je dost možné, že trýska je moc velká, a pokud bys najel tak těch 5km na máx plýn, budeš mít svičku zakonítě černou!!!! Ne vždý totíž platí, že čím víc , tím lépe. Síce budeš mít výkon větší (do určité míry) , ale taky bude ti usazovát karbon, což může být horší, než kdýž bude méně táhnout. Počkej na reákci Kovboje, nebo mu i zavolej, přeci má servis, a má i možnost tu jehlu změřit...
IP:85.70.85.xxx  Vloženo:09.01.2013 08:28:18       Odpovědět 


Mojmír 366

profík

Příspěvků: 76

Zaregistrován:
13.07. 2010
Re: karburátor PZ 30 - výška hladiny   
Václav:Buď máš v karb.jinou jehlu a nebo mám podezření na metěsnost sacího ventilu.
IP:84.21.118.xxx  Vloženo:09.01.2013 19:19:29       Odpovědět 


Vaclav

nováček

Příspěvků: 17

Zaregistrován:
25.09. 2012
Re: karburátor PZ 30 - výška hladiny   
Mojmír: s netěsným sacím ventilem zkušenosti nemám, ještě jsem se s tím nesetkal. Ale myslím si, že to nebude ono. Když jsem koupil čtyřkolku od předchozího majitele, tak byl motor v takovém stavu, že jsem měl dole i hlavu a ventily jsou oba O.K. Takže nepředpokládám že po několika nastartování motoru by přestal těsnit. Dnes jsem ze zoufalosti zkusil na motor karburátor z dvoutaktu motokrosové motorky a přestože zcela nesedí rozteč šroubů  a měl jsem ho tam chycený jen na jeden šroub, tak motor vpohodě chytnul a docela ochotně šel do otáček, ikdyž jeh chod nebyl úplně bez vad. To ale bylo spíš neseřízeným karburátorem. Takže podle mě jednoznačně chyba v karburátoru. Teď mě ještě napadlo, že by závada nemusela být jen v jehle nebo v hlavní trysce, ale že by tam mohla být i menší volnoběžná tryska - to by odpovídalo tomu, jak se motor chová. V pohodě se udrží na volnoběh a hned po mírném přidání plynu (stačí šoupě přizvednout o cca 2 mm) motor chcípne. Podle mě se v tomto okamžiku stále ještě uplatňuje volnoběžná tryska a pokud přes ní neproteče dost benzínu tak to na chudou směs chcípne. Pokud pak přizvednu jehlu, tak již od počátku jde benzín hlavní tryskou a motor se udrží v chodu. Na volnoběžné trysce nemám žádné označení, nevíte jaká má být její velikost? 
IP:212.71.154.xxx  Vloženo:09.01.2013 22:37:13       Odpovědět 


Mojmír 366

profík

Příspěvků: 76

Zaregistrován:
13.07. 2010
Re: karburátor PZ 30 - výška hladiny   
Takže,venzil těsní to už máš jasný a s netěsným ventilem by motor špatně startoval.Takže je to karburátorem to sis ověřil.Těžko říct kdo stím co dělal a tryska být malá může,jak píšeš že máš zvedlou jehlu tak funguje pořád ana nahrazuje volnoběh.Na to trysku se mrknu.
IP:84.21.118.xxx  Vloženo:10.01.2013 07:49:42       Odpovědět 


Kovboj

Brouk Pytlík

Příspěvků: 1741

Zaregistrován:
09.02. 2008
Re: karburátor PZ 30 - výška hladiny   
Kolem 55 na volnoběžné. Hele když ti napíšu, že tam je vhodná tryska akcelerační 95 až 102,5 tak nechápu, proč tam dáš 105. To už je prostě moc velká a bude se ti to ulévat a nepůjde do toček. Mohu pro tebe udělat to, že mi ten karburátor pošleš, ale i s filtrem a s přírubou,  já ho dám na nějaký dvoustovkový motor ve stolici a nastavím ti ho. Jehly tu mám. Strašně záleží i na tvaru špičky jehly. A pokud karburátor čistíš profukem, tak ti s klidným srdcem mohu říct, že ho vyčištěný nemáš.
IP:193.84.186.xxx  Vloženo:10.01.2013 08:38:20       Odpovědět 


Mojmír 366

profík

Příspěvků: 76

Zaregistrován:
13.07. 2010
Re: karburátor PZ 30 - výška hladiny   
Volnoběžná tryska by měla být 0,20 ještě by mohl být ucpaný přechodový režim.V karb.jje dírka nad šroubkem bohatosti která je propojena kanálkem k volnoběžné trysce.A nad volnoběžnou tryskou je ještě jedna dírka přesně pod hranou šoupátka směrem k motoru a to je ten přechodový režim a ten může být ucpaný.Jak přizvedneš šoupě tak právě z tohoto kanálku si má motor nasát benzín aby nezhasl a tomu se říká přechodový režim.Jinak si motor na volnoběh saje benzín z kanálku nad šroubem bohatosti.
IP:84.21.118.xxx  Vloženo:10.01.2013 08:46:38       Odpovědět 


Mojmír 366

profík

Příspěvků: 76

Zaregistrován:
13.07. 2010
Re: karburátor PZ 30 - výška hladiny   
Jo a nakonec to nemáš ke mě daleko.Zrovna v pomdělí jsem byl v Jihlavě.
IP:84.21.118.xxx  Vloženo:10.01.2013 08:51:02       Odpovědět 

Stránky : 1  2  3  



Online jsou

Created in PHPRS © 2007 - 2013. Programed by: Marty. Desing & programed by: Majaka CZ.