Stránky : 1  2  3  


jesky

profík

Příspěvků: 93

Zaregistrován:
08.10. 2012
Název příspěvku:    Re: kouří z výfuku a papá olej   
No tak takto,

MERANIE TLAKOV....

Ja osobne nakoľko nemám to správne náradie na meranie kompresie meriam kompresiu takto....  vykuchanú sviečku zakrútim do hlavy a mám doma tlakomer na fúkanie pneumatík a naň si nasadím plastovú koncovku a zasuniem ju do tej sviečky a za stáleho držania v tej sviečke začnem startovať a ručička na tlakomery my vyskakuje na 4 bar to je terajšia hodnota pri novom pieste a zabrúsených ventiloch. - ventily boli ručne zabrúsené automechanikom a vymenené guferá ventilov za nové

Keď so to meral pred výmenou tak to boli necelé 4 bar cca 3,8 baru.

Čiže nejaké malé zlepšenie tam je.

TESNENIA....

Čo sa týka tesnenia tesnení a O krúžkov tak nikde mi nič netečie, nekvapká, neslzí...

KARBURÁTOR ....

Dočítal som sa mnoho inf. ako ho čistiť ale ja čistím že ho komplet rozoberiem do šróbika a nechám celý ponorený v benzíne aj celý deň, potom každý kanálik prepláchnem benzínom v striekačke a prešpáram ihlou tak kanáliky a aj trisky.... karburátor je naozaj čistý a vidno pekne cez každý kanálik a takto som to skúšal aj s inými karburátormi nakoľko mám takú ešte jednu štvorkolku a náhradný karburátor.
Čo sa týka tesnosti od hlavy po karburátor tak tesní nakoľko keď zakryjem sanie vzduchu tak zdochne....a to by malo význam len v prisávaní falošného vzduchu.

Nastavenie karburátora je nasledovné : ihla na šúpatku v strede a šróbik bohatosti zmesi je od úplného zakrútenia povolený o jednu celú otáčku ( 360° ), skúšal som aj povoli a prikrútiť no na farbe sviečky žiadna zmena.
Podotýkam že pred týmto problémom som mal takto nastavený karburátor vždy a nikdy som nemal problém a sviečka bola vždy tehlovej farby.

ROZVODY ....

Rozvody som už niekoľko krát šteloval a nie len na týchto mašinách ale predsa : ryska na magnete na písmene T čo je piest v hornej úvrati, potom ventily zavreté a ryska na ozubenom kliesku na ktorom je retiazka na vačke proti ryske na hlave.

HLAVA ....

Nakoľko bol stiahnutý závit na sviečke (mojou nešikovnosťou ) tak som si to dal spraviť jednému pánovi vyslúžilému strojárovi ktorý mi zabrúsil ventily a pôvodný závit M10 kde bola sviečka DENSO U22FSR-U ( M10 x 12) prerezal na závit M12 pre sviečku DENSO X24ESR-U ( M12 x 19) - nakoľko je táto sviečka dlhšia tak tam vlisoval medzikus aby elektóda sviečky nevyčnievala ....keby sa stalo že strhnem aj tento závit M12 tak tam vie zväčšiť závit a dať tam závitovú vložku M10 ako je pôvodná sviečka.


Hádam som ozrejmil problematiku ale predsa otázka , ak žerie olej ale len v malom nepatrnom množstve tak tá sviečka je teda ako sfarbená ?

Veď keď by bola bohatá zmes tak je sviečka čierna poprípade s jemným nánosom ale stále dáva iskru (pokiaľ ju neuleje) ale keď ja vyberiem sviečku tak je čierna ale je nanej taký povlak že nechce hádzať iskru no keď ju prebehnem drôtenou kefou tak je pekná iskra.
IP:195.91.127.xxx  Vloženo:22.01.2015 15:51:04       Odpovědět 


Kovboj

Brouk Pytlík

Příspěvků: 1741

Zaregistrován:
09.02. 2008
Re: kouří z výfuku a papá olej   
Tak hned při přečtení prvního odstavce o kompresním tlaku, nemusím číst dál. Má to malé tlaky, musí to mít min. 6,5 jinak to prostě nepůjde. Včera jsem tady roztáčel motor, který měl 6,8 - 7,2 a chodil parádně. Lepší by bylo od 8 do 11. Tak se laskavě zaměř ne to, co jste zblbli při opravě, že ti utíká tlak.
IP:109.233.71.xxx  Vloženo:22.01.2015 16:31:03       Odpovědět 


hejda12

uživatel

Příspěvků: 29

Zaregistrován:
03.11. 2014
Re: kouří z výfuku a papá olej   
Výživné téma, člověk se hodně dozví. Doufám že nám jesky o odstranění závady napíše,co se vlastně pokazilo.
Pojede se někdo podivat v březnu na výstavu moto do Prahy?
IP:90.181.104.xxx  Vloženo:22.01.2015 17:56:39       Odpovědět 


Pavel161

nováček

Příspěvků: 7

Zaregistrován:
27.11. 2014
Re: kouří z výfuku a papá olej   
http://m.mokopitbikes.webnode.cz/news/jak-naladit-karburator/
Zde je pěkný návod na ladění karburatoru, a na konci toho článku jsou obrázky svíček ( kdy je zaolejovaná,špatná směs,...) třeba to pomůže.
IP:194.228.32.xxx  Vloženo:22.01.2015 19:19:15       Odpovědět 


jesky

profík

Příspěvků: 93

Zaregistrován:
08.10. 2012
Re: kouří z výfuku a papá olej   
S tým meraním tlaku je to ťažko povedať či mi to meralo dobre lebo ako som písal tak tým tlakomerom na kolesá a hadičkou mi to môže trochu prefukovať popri spoji no to ja nezistím. ň

Ako sa dá ešte spoľahlivo zmerať tlak valca ?
IP:95.103.189.xxx  Vloženo:22.01.2015 20:45:40       Odpovědět 


Kovboj

Brouk Pytlík

Příspěvků: 1741

Zaregistrován:
09.02. 2008
Re: kouří z výfuku a papá olej   
Docela dobře měří tento a je za pár korun: http://www.uni-max.cz/kompresni-manometr-single/d/
Mám ho také na takové to rychlé měření.
IP:109.233.71.xxx  Vloženo:23.01.2015 10:11:17       Odpovědět 


Hanz

profík

Příspěvků: 165

Zaregistrován:
16.11. 2009
Re: kouří z výfuku a papá olej   
jesky:říká se co děláš to dělej rád,ale se vší radosti a přesnosti.Když to tak nebudeš  dělat nemá cenu vůbec se do toho pouštět,to je Tvůj případ.Nemusí být všechny přípravky koupeny,ale když si to chceš udělat tak to musí být vše OK, aby plnilo ten účel na co to bude.
IP:90.176.53.xxx  Vloženo:23.01.2015 12:46:43       Odpovědět 


jesky

profík

Příspěvků: 93

Zaregistrován:
08.10. 2012
Re: kouří z výfuku a papá olej   
No tak dnes som rozpolil motor, vymenil kľukovku za novú a na starej keď bude čas vymením ložiská. skontroloval prevodovku a olejové čerpadlo keď už bol rozobratý a zložil dokopy z časti.

Chcem sa ale opýtať či tie O krúžky medzi hlavou a valcom sú nejaké špeciálne aby vydržali tú teplotu a musím ich objednať len ako diel na ten daný motor alebo môžem skočiť do obchodu čo tu máme a tam kupujem ložiská, guferá a O krúžky ?

Stačí kúpiť teda normálne O krúžky ?
IP:95.103.189.xxx  Vloženo:25.01.2015 20:31:29       Odpovědět 


Kovboj

Brouk Pytlík

Příspěvků: 1741

Zaregistrován:
09.02. 2008
Re: kouří z výfuku a papá olej   
Nevím co je normální O kroužek. To je snad každý. Ale ty co potřebuješ, musí odolat vyšším teplotám.
IP:109.233.71.xxx  Vloženo:26.01.2015 08:53:41       Odpovědět 


jesky

profík

Příspěvků: 93

Zaregistrován:
08.10. 2012
Re: kouří z výfuku a papá olej   
Kovboj: prosím vás akým uťahovacím momentom sa uťahuje hlava na tejto detskej štvorkolke 110ccm keď je tam závit M6 a mám aj 200ccm a závit je tam M8.

Ďakujem.
IP:95.103.189.xxx  Vloženo:27.01.2015 20:00:44       Odpovědět 


jesky

profík

Příspěvků: 93

Zaregistrován:
08.10. 2012
Re: kouří z výfuku a papá olej   
Ohľadom tých O krúžkou, vie niekto aká je teplota motora na 110ccm ? lebo v predajni mi povedali že majú silikónové ale tie sú max do 180 C°
IP:95.103.189.xxx  Vloženo:27.01.2015 21:00:45       Odpovědět 


Hanz

profík

Příspěvků: 165

Zaregistrován:
16.11. 2009
Re: kouří z výfuku a papá olej   
Dej tam ty kroužky silikonové,ty vydrží bez problému vyšší teploty a neztvrdnou jako černé.
IP:90.176.53.xxx  Vloženo:27.01.2015 21:46:27       Odpovědět 


Hanz

profík

Příspěvků: 165

Zaregistrován:
16.11. 2009
Re: kouří z výfuku a papá olej   
Utahovací moment udává vždy výrobce v manuálu k určenému motoru.Když není tak M6=10-12Nm, M8=18-23Nm.Utahovat se musí do kříže a postupně Nm (alespon na 2X)
IP:90.176.53.xxx  Vloženo:27.01.2015 22:05:32       Odpovědět 


jesky

profík

Příspěvků: 93

Zaregistrován:
08.10. 2012
Re: kouří z výfuku a papá olej   
Uťahovať do kríža a postupne to viem tak ako ja olejová vaňa a kartre a pod len som si nebol istý s tými uťah. momentami.
IP:195.91.127.xxx  Vloženo:28.01.2015 08:43:22       Odpovědět 


jesky

profík

Příspěvků: 93

Zaregistrován:
08.10. 2012
Re: kouří z výfuku a papá olej   
Včera som konečne poskladal motor a dal som komplet novú kľuku, komplet nové tesnenia a O krúžky, nový valec s piestom a krúžkami. Hlavu som zaliel benzínom na 24h. a neprepustili ventily ani kvapku tak hádam je v poriadku.

Poskladal som to celé a valec s hlavou som dotiahol momentom 10Nm.

Karburátor a ani výfuk som nemontoval a len tak na stole som odskúšal tlaky valca.

na tlakomer od fúkania pneumatík som pripevnil ventil z ráfika kolesa a priložil + pol priamo na štartér a natlačilo mi 6,5 baru tak neviem...keby som mal originál kompresiometer tak asi by ukazovalo vyššiu hodnotu ale tak ako písal kovboj že 8 - 11 baru ? to fakt ten motor natlačí ? tak v tom prípade by som musel dať asi hlavu na repas aby to malo aké tlaky.

Dnes motor osadím naspäť do štvorkolky nakoľko nemám stolicu a odskúšam ho.

PS: dal som si tú námahu a odskúšal som tlaky aj z pôvodným valcom a piestom a tlak som mal len o málo nižší a to 6 baru ...čiže aj ten valec by sa dal ešte použiť či nie ?
IP:195.91.127.xxx  Vloženo:29.01.2015 10:41:06       Odpovědět 


Hanz

profík

Příspěvků: 165

Zaregistrován:
16.11. 2009
Re: kouří z výfuku a papá olej   
Něco je špatně,ale myslím,že máš špatný tlakoměr to musí být velmi dobře spojeno nebo ty vyšší tlaky to neudrží a utěká to mimo.Proto se nejdříve soustřed na tlakoměr nebo si kup nový kompletní! Jinak není možné když máš vše nové aby tlaky byly tak malé,musí být ještě větší.Taky překontroluj nastavení časování,aby to neotvíralo o něco dříve a hlavně udělej pro zkoušku seřízení ventilu na míru 0,1mm na obou.Potom až docílíš vyšších tlaku tak to přešteluj.Něco máš asi zle uděláno,že máš tak malé tlaky.Těžko se tak od stolu radí.Ten motor musí když je vše nové a dobře poskládáno vytlačit Max 14 atm.Při zkoušce na tlak jsi nemusel dávat ani karburátor ani výfuk ale hlavně dobře nastavit časování a seřízení ventilu,potom mužeš ho i na stole točit.
IP:90.176.53.xxx  Vloženo:29.01.2015 14:15:35       Odpovědět 


jesky

profík

Příspěvků: 93

Zaregistrován:
08.10. 2012
Re: kouří z výfuku a papá olej   
Zdravím všetkých...tak s odstupom času som späť s odpoveďou.

Zakúpil som si merač tlakov valcov pre benzínové motory do 21bar , po zmeraní tlakov bola hodnota 11 baru čo ako píše kovboj je asi dobré a viac sa s toho asi ani nedá vymáčknuť.

Tú novú kľuku čo som tam dal som musel nakoniec vymeniť za pôvodnú nakoľko ju hádzalo a odtláčalo mi gufero na strane magneta a prepúšťalo mi tam olej.
Škoda len že ju mám od nova odloženú už vyše 2 rokov a už ju nemôžem reklamovať ale možno na niekoho natrafím čo by ju vykalibroval.

Zakúpil som nový karburátor PZ 19 a štvorkolka už ide ako má, už len malé doladenie karburátora ale to pri prevádzke štvorkolky.

Karburátor zom zakúpil nový preto lebo len samotné hlavné trysky ( sada ) stáli vyše 15€ a potreboval som aj voľnobežné a tie sú v tej istej cene čiže to bolo viac ako nový karburátor.

Tak štvorkolka jazdí a dúfam že bude aj naďalej dlhšiu dobu bez poruchy smile-D
IP:195.91.127.xxx  Vloženo:11.03.2015 13:54:44       Odpovědět 


Voka

profík

Příspěvků: 165

Zaregistrován:
30.06. 2014
Re: kouří z výfuku a papá olej   
Palec nahoru za to, že jsi napsal co jsi udělal a že to pomohlo. Tak ať ti slouží. smile
IP:109.233.71.xxx  Vloženo:11.03.2015 18:37:54       Odpovědět 


jirken



Příspěvků:

Zaregistrován:
13.04. 2015
Re: kouří z výfuku a papá olej   
zdravim, mám problém s atv110 automat, nezdá se mi, že by papal olej, ale i tak dost hulý, bohatost seštelována, ventily nastaveny, ale i tak motor v nižších otáčkách nemá správné otáčky, jakoby vybruje. nevite někdo jaké tlaky musí být a jak se zjištují? jestli protočit startérem, nebo pootočit jen zapalováním a kolik stojí měřák a popřípadě odkaz...moc díky
IP:188.120.207.xxx  Vloženo:21.04.2015 09:52:04       Odpovědět 


jesky

profík

Příspěvků: 93

Zaregistrován:
08.10. 2012
Re: kouří z výfuku a papá olej   
čo sa týka dymenia tak ak ti papá olej tak to uvidíš na sviečke, tlaky valca tu už boli popisované kovbojom medzi 8-11baru a merač tlakov valca je tu tiež link ..pozri si vyššie.

Tlaky meriaš točením štartéra dokým na ručička na tlakomery neustáli.
IP:195.91.127.xxx  Vloženo:21.04.2015 11:59:13       Odpovědět 

Stránky : 1  2  3  



Online jsou

Created in PHPRS © 2007 - 2013. Programed by: Marty. Desing & programed by: Majaka CZ.