Stránky : 1  


vlastaharo

nováček

Příspěvků: 2

Zaregistrován:
25.01. 2015
Název příspěvku:    el. startét   
Ahojte Bikeři, mám Apollo Agb30 250ccm a mám takový problémeček. El. startér nenatočí motorku a nevím čím to už může být. Zkoušel jsem startovat na baterku 12V 45Ah (funkční) a je to zvuk jakoby byla vybitá. Mám pocit že je to el. startování pomalé. Zkoušel jsem el startér vytáhnout a normálně točí, svíčka jiskru hází (zkoušel jsem i jinou) a ikdyž dám stříkačkou benál pod svíčku tak zas nic. Zkrátka el. stratér pořád pomalu točí. Nohou to jde na víc pokusů nahodit. Ještě jsem zkoušel baterku co mám v autě 12V a tuším 90Ah a tak na 30 otočení to naskočilo.  Instalaci jsem testoval na 24V žárovku a neproblikávala, takže zkrat bych taky vyloučil. Poraďte prosím začínám být zoufalý.
IP:89.190.62.xxx  Vloženo:25.01.2015 20:10:28       Odpovědět 


Kovboj

Brouk Pytlík

Příspěvků: 1741

Zaregistrován:
09.02. 2008
Re: el. startét   
Tenhle motor musí roztočit baterka 7Ah. Vyndej svíčku a zkus to bez ní. Změř tlaky. Tohle může dělat i hodně zvednuté šoupě v karburátoru.
IP:109.233.71.xxx  Vloženo:26.01.2015 08:41:49       Odpovědět 


vlastaharo

nováček

Příspěvků: 2

Zaregistrován:
25.01. 2015
Re: el. startét   
Ahoj jsi frajer. 4 servisáci v okolí nevěděli co s tím a ty jsi na to asi kápl. Vytáhl jsem svíčku a ejhle startér točí o dušu. Jak mám prosím změřit ty tlaky? tím šoupátkem v karbeci myslíš jehlu, nebo volnoběh? Jen pro úplnost, motor mám Zongshen 250ccm. Když nakopávám nohou tak to sice kope při startování, ale jede to pak v pohodě...nerozladím ten karbec když vlezu na to šoupě? Když to odladíme máš u mě tekutou odměnu jak pojedeš na jižní Moravu
IP:89.190.62.xxx  Vloženo:26.01.2015 20:17:11       Odpovědět 


Hanz

profík

Příspěvků: 165

Zaregistrován:
16.11. 2009
Re: el. startét   
Tlaky se měří kompresiometrem který se zašroubuje (nebo přitlačí)do otvoru místo svíčky,otočí se rukojetí plynu naplno a točíš starterem pokud ručička kompresiometru se neustálí.Po tomto úkonu přečteš na budíku jaká je hodnota komprese.Šoupátkem neudáváš tlaky ,ale množství paliva dle zářezu na jehle a tryskou.Volnoběh se seřizuje šroubkem,který pozvedne šoupě.Potom je na karbeci ještě jeden šroubek,který je na seřizování vzduchu.To kopání může být špatným nastavením časování.
IP:90.176.53.xxx  Vloženo:26.01.2015 20:52:21       Odpovědět 


vlastaharo

nováček

Příspěvků: 2

Zaregistrován:
25.01. 2015
Re: el. startét   
díky za radu jste moje záchrana kluci.V případě že bych zjistil že ty tlaky mám špatné tak kde se to ladí? A jaký má být vůbec ten tlak či komprese u mojeho motoru? S tím časováním je to taky k zamyšlení...co se s tím a kde dá dělat?
IP:89.190.62.xxx  Vloženo:26.01.2015 21:12:13       Odpovědět 


Kovboj

Brouk Pytlík

Příspěvků: 1741

Zaregistrován:
09.02. 2008
Re: el. startét   
Tlaky máš dobré, když to nepřemůže a kope to, jen jsem chtěl vědět jaké, aby se dalo lépe určit. To šoupě myslím, že dosti často mají lidé zvednutý hodně šoupě volnoběžným šroubkem a má to vlastně v tom prvním momentu příliš mnoho vzduchu a málo paliva. Proto ti to kopne. Kdyby to byl předstih (který je zde nastaven na pevno a nedá se jinak přenastavi, pouze střihlým klínkem magneta) nepůjde to nastartovat ani nakopávačkou. Máš prostě špatně karburaci ve spojení s přívodem vzduchu a možná i špatné ventilové vůle. Ale na 100% tohle dělá karburace. Kdyby to nekopalo při nakopávání, tak bych ještě řekl, že ti něco odebírá proud při startu.
IP:109.233.71.xxx  Vloženo:27.01.2015 07:50:06       Odpovědět 


vlastaharo

nováček

Příspěvků: 2

Zaregistrován:
25.01. 2015
Re: el. startét   
díky, měl jsem za to, že když jsem hodil stříkačkou benzín pod svíčku, zkusil el.startérem nakopnout a ono nic tak že karburátor můžu vyloučit a sváděl jsem to na komprese či rozčasování. Zkusil jsem teď povolit šroubkem volnoběh o 1.5 otáčky a o 3 otáčky, startovat se sytičem i bez něj a pořád to samé ...nenakopne a nenakopne. Myslíš že mám řešit ty ventily? Pokud jo tak jaké mají mít vůle?
Upraveno vlastaharo v 27.01.2015 18:17:37
IP:89.190.62.xxx  Vloženo:27.01.2015 17:57:48       Odpovědět 


Hanz

profík

Příspěvků: 165

Zaregistrován:
16.11. 2009
Re: el. startét   
Ventily můžeš seřídit na hodnotu s=0,07mm,v=0,1mm.Karbec seřídit ,hladinu,výšku jehly,vyčistit kanálky, vyčistit trysky,seřídit vzduch šroubek a také šroubek na pozvednutí šoupátka.Překontroluj také svíčku,případně vyměn za jinou.
IP:90.176.53.xxx  Vloženo:27.01.2015 22:18:13       Odpovědět 


Kovboj

Brouk Pytlík

Příspěvků: 1741

Zaregistrován:
09.02. 2008
Re: el. startét   
Ještě se optám, ten motor měl někdo rozebranej? Nebo to najednou začalo zlobit? Když ti starter nepřemůže kompresi, tak podlitím pod svíčku to ještě zhoršíš.
IP:109.233.71.xxx  Vloženo:28.01.2015 08:44:50       Odpovědět 


vlastaharo

nováček

Příspěvků: 2

Zaregistrován:
25.01. 2015
Re: el. startét   
zkusím se mrknout na ty ventily. Motorku jsem tak koupil že nešel el. startér, ten borec to sváděl na elektriku, ale zjistil jsem až doma že krom urvaného drátku tam chybí i volnoběžka, tak jsem tam koupil volnoběžku 70x16 zubů ale mám s tím stejně trable. Svíčku jsem vyměnil novou kus za kus NGK D8EA. Měl jsem kluci za to, že když to jede dobře ...sice na hodně nakopnutí nohou a drží volnoběh, jde s plynem tak karbecem to nebude...asi jsem se pletl že? JJ ten motor rozebraný byl borec tam dělal válce.
Upraveno vlastaharo v 28.01.2015 18:16:08
IP:89.190.62.xxx  Vloženo:28.01.2015 18:14:23       Odpovědět 


Kovboj

Brouk Pytlík

Příspěvků: 1741

Zaregistrován:
09.02. 2008
Re: el. startét   
No paráda, konečně pořádné info o stavu motoru. To ozubené kolo starteru je ve třech různých typech a nejdou zaměnit. Každé má jinak sklon zubů a tím i jiný náběh a dost to zlobí. U některých motorů se nám povedlo tohle vyřešit tím, že jsme udělali malinko jiný úhel usazení starteru. Pak je tady otázka toho smontování motoru po rozebrání, tam mohl někdo udělat špatně rozvody a tím vlastně může být rozhozené to časování. Nebo jsem se také setkal s tím, že ozubení co jde ke starteru nemá jehličková ložiska v usazení, nebo to ložisko někdo zničil a pak to nedokáže otočit.
IP:109.233.71.xxx  Vloženo:29.01.2015 07:54:00       Odpovědět 


vlastaharo

nováček

Příspěvků: 2

Zaregistrován:
25.01. 2015
Re: el. startét   
pokud nevím kde, jak a co časovat tak jsem asi v pasti co?. Ten el. startér má 11 zubů a je tam původní. To nakopávání nohou šlo blbě i před výměnou válce. Díky
IP:31.192.69.xxx  Vloženo:29.01.2015 10:42:16       Odpovědět 


vlastaharo

nováček

Příspěvků: 2

Zaregistrován:
25.01. 2015
Re: el. startét   
tak jsem si uvědomil že kdysi dávno jsem ladil ventily na XMOTO XB 33 125cc a tam vlastně bylo kolečko s tenkým řetízkem a musel jsem najet na horní úvrať písmenkem T nebo W (nebo nějakým jiným písmenkem). Dá se to chápat že stačí najet na horní úvrať a mrknout jestli mám rysku na písmenku T a magnet na tom druhém písmenku? popř sundat kolečko a pootočit na rysky?...nebo mám zmatek v písmenkách smile-)
IP:31.192.69.xxx  Vloženo:30.01.2015 07:16:06       Odpovědět 

Stránky : 1  



Online jsou

Created in PHPRS © 2007 - 2013. Programed by: Marty. Desing & programed by: Majaka CZ.