Stránky : 1  


50ccm.net

nováček

Příspěvků: 4

Zaregistrován:
10.06. 2012
Název příspěvku:    China muscle bike. Postavit si motorku? Proč ne :)   
Pokud chci stavět motorku, myslím, že jsou v zásadě dvě možnosti jak na to:
1) Koupit motor dát ho na špalek a začít svářet trubky kolem něj
2) Koupit nějaký stroj který v hrubých rysech připomíná to co chcete docílit a použít ho jako základ budoucí stavby/přestavby.

Já jsem začínal s tím, že jsem o motorkách nevěděl zhola nic. Proto jsem šel metodou 2. a jsem tomu rád, protože jsem na stroji mohl jezdit i v průběhu jeho vývoje. Jsem povoláním programátor, tedy mám k motorům opravdu daleko. Moc o věcech přemýšlím a věřím každé blbosti kterou na internetu najdu (Kovboj potvrdí :). Stejně mě to ale nutí neustále tu moji čínskou krásku přesvědčovat o tom, že je co není a být "nemůže". Když jsme dělal před barákem na chodníku z 50ky 125ku, sousedi se smáli, někdo říkal, že to nejde, že se to rozklepe a rozletí (inu měl pravdu :). Ale co když nejdou tlustý do tenkejch, tak zkusíme ještě tlustší :). Což takhle místo horizontální 50ky vertikální 250ku? Že to nejde? Že se to rozletí? Že se nevejde? No tak to uvidíme :).
Je přeci dávno vědecky dokázáno, že čmelák je moc tlustej a má moc malá křídla, takže nemůže létat. Naštěstí čmelák vědecké studie nečte, takže o tom neví a v pohodě si lítá :)

Důvod proč jsem založil toto téma je, aby se ukázalo, jestli jsem jedinej magor co strká tlustý do tenkejch po čínsku, nebo jestli je nás víc. Třeba se někdo rozepíše o tom, jakou stavbu, nebo přestavbu má za sebou nebo v plánu.
Když ne, dám sem alespoň časem pár fotek té mojí svalnaté obludy :)

Radek
www.50ccm.net
IP:81.0.207.xxx  Vloženo:10.06.2012 01:43:23       Odpovědět 


Kovboj

Brouk Pytlík

Příspěvků: 1741

Zaregistrován:
09.02. 2008
Re: China muscle bike. Postavit si motorku? Proč ne :)   
Koukám jak mu to tam sluší
IP:193.84.186.xxx  Vloženo:10.06.2012 11:23:17       Odpovědět 


50ccm.net

nováček

Příspěvků: 4

Zaregistrován:
10.06. 2012
Re: China muscle bike. Postavit si motorku? Proč ne :)   
Ahoj, tak jak jsem slíbil, dávám vědět, jak dopadla moje stavba.

Motocykl měl pracovní název  CH.M.B. 01  (China Muscle Bike) a ten už jsem mu nechal. Stavba byla dokončena 26.6.2012. Podrobný popis a foto dokumentace stavby je na webu www.50ccm.net v sekci pro registrované (kdyby to někoho zajímalo, nebudu to sem přece přepisovat :). Za ten necelý měsíc máme společně nalítáno téměr 2000km a jsem z motorky opravdu nadšený. Jezdí perfektně, nikde nic neupadává ani se neztrácí, motor táhne jako kráva a vůbec, prostě je to pecka :). Máme za sebou i jednu delší cestu 620km na Jižní Moravu a pokud se vše podaří (a Kovboj mi sežene petikvaltové stromečky), chystám se v srpnu na jih (v plánu je kolem 2000km přes Alpy do Benátek), tak nám držte palce.

Pár fotografií motorky z výletů je ještě tady:
http://www.50ccm.net/mbdetail-kokorinsko-5-108-0
http://www.50ccm.net/mbdetail-vylet-brno-5-104-0
http://www.50ccm.net/mbdetail-rana-5-105-0

Profil motocyklu na www.motorkari.cz je tady, budu rád za vaše hodnocení:
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=74583
IP:81.0.207.xxx  Vloženo:23.07.2012 22:55:10       Odpovědět 


Kovboj

Brouk Pytlík

Příspěvků: 1741

Zaregistrován:
09.02. 2008
Re: China muscle bike. Postavit si motorku? Proč ne :)   
Tady jsem nyní jednu padinku přestavěl na 140tku olejem chlazenou


Jamasaki Zipp 50 - přestavba


Jamasaki Zipp 50 - přestavba


Jamasaki Zipp 50 - přestavba


Jamasaki Zipp 50 - přestavba

IP:193.84.186.xxx  Vloženo:28.07.2012 09:11:16       Odpovědět 


Dyzl

nováček

Příspěvků: 18

Zaregistrován:
01.06. 2012
Re: China muscle bike. Postavit si motorku? Proč ne :)   
Kluci paráda, palec nahoru!

Zabývám se úvahou nad něčím s motorem Monkey, takového malého motorkového hobita. Vzhledem k mým rozměrům ne ovšem jako kopii malé Gorillky, něco o trochu většího, zase ale nechci pozbýt výhodu skladnosti, abych mohl vzít třeba na dovolenou v kombíku. Také uvažuji o cestě o nějakou tisícovku KILÁKU dál, kam bych mohl ev. poslat jako zásilku. Takže mi jde i o váhu. Stavěl jsem závodní motorky a tak bych rád použil i materiály používané na nich. Ne sice ty uplně aktuální jako jsou karbonová vlákna, titan atd. či nějaké kosmické technologie. Jen ty lehce dostupné, dural, lamináty ev. elektron. Kola mám v úmyslu 12" a motorka by měla být hlavně užitková, spíše pidináklaďák na dvou kolech.
Nemá někdo v úmyslu něco podobného také vyrábět?
IP:90.178.29.xxx  Vloženo:28.07.2012 11:54:09       Odpovědět 


zlyyetti

nováček

Příspěvků: 23

Zaregistrován:
31.01. 2012
Re: China muscle bike. Postavit si motorku? Proč ne :)   
Gorča z 90 na 125, myslím si, že to je rozumné řešení. Mám 176 cm a 80 kilo. S 90kou jsem vyjel na Gross Glockner. Jediné, co to chce, delší kyvku, mám tam teď + 12 cm.
Úpravy byly:
-posunutí nádrže dopředu, co to šlo.
-sedlo taktéž. Není to zas tak nepohodlné, 500 v pohodě.
-nosič. Vzal jsem hlazenku a začal tvořit. Kufr jsem si udělal z plechu v klempírně ve škole.
-tlumič řízení. Tyhle motorky mají velký sklon k rozkmitání řízení. Výsledky: tříštivá zlomenina zápěstí, propálená noha od výfuku a přeražená páteř.
-ke kyvce +12 tlumiče Takegawa 330 mm.
I tak na tom bylo práce jak na kostele.


Upraveno zlyyetti v 02.08.2012 23:18:18
IP:89.24.201.xxx  Vloženo:02.08.2012 23:17:27       Odpovědět 


zlyyetti

nováček

Příspěvků: 23

Zaregistrován:
31.01. 2012
Re: China muscle bike. Postavit si motorku? Proč ne :)   
zapoměl jsem dát fotky.


příprava na cestu


připraven

IP:89.24.201.xxx  Vloženo:02.08.2012 23:20:54       Odpovědět 


50ccm.net

nováček

Příspěvků: 4

Zaregistrován:
10.06. 2012
Re: China muscle bike. Postavit si motorku? Proč ne :)   
Dyzl: Jo tak to zní zajímavě. Poslat motku poštou napřed to mě nenapadlo. I když s tou mojí to asi nepůjde, už je holt maličko přes limit :).
Já povzbuzen poslední úspěšnou stavbou mám v hlavě jeden větší projekt a protože budu dělat i kompletní kapotáže zvažuji jako materiál na část kapotáže použít právě karbonový kompozit. Koukal jsem, že karbonové rohože už jsou cenově vcelku dostupné a tak bych se chtěl zeptat, zda máte někdo s prací tímto materiálem zkušenosti o které jste ochotni se podělit.
IP:81.0.207.xxx  Vloženo:13.09.2012 21:38:43       Odpovědět 


50ccm.net

nováček

Příspěvků: 4

Zaregistrován:
10.06. 2012
Re: China muscle bike. Postavit si motorku? Proč ne :)   
Kovboj: Jak jste dopadli s tou barvou v nádrži? Já jsem vypustil benzín komplet a žádněj bordel se nekonal. Asi moje barva má jiné složení a benzin ji nerozpouští. Holt zřejmě soudruzi mezi modelem 2011 a 2012 zase našli způsob jak ještě nějakou kačku ušetřit :)
IP:81.0.207.xxx  Vloženo:13.09.2012 21:42:56       Odpovědět 


Kovboj

Brouk Pytlík

Příspěvků: 1741

Zaregistrován:
09.02. 2008
Re: China muscle bike. Postavit si motorku? Proč ne :)   
Aleš měl problém, jak mu to spadlo na vozíku, když to ke mě vezl. Měl plnou nádrž a benzín se dostal všude pod víčko. Při pádu se i narušil lak a rozpouští se dál. A hlavně se tam drolí těsnění z pod víčka nádrže a měřáku paliva.
IP:193.84.186.xxx  Vloženo:14.09.2012 08:39:13       Odpovědět 


Dyzl

nováček

Příspěvků: 18

Zaregistrován:
01.06. 2012
Re: China muscle bike. Postavit si motorku? Proč ne :)   
50ccm.net: článek o kompositech je zde
http://f1news.autoroad.cz/technika/42182-symonds-o-vyuziti-uhlikovych-vlaken-v-f1-jake-vyhody-a-potencial-nabizeji/

V Brně je firma Sebimoto která uhlíkové komposity dělá, znám se velmi dobře s majitelem a jsem si jist, že není problém od něj postup i materiály získat. Svého času jsem vyráběl díly ze skelných laminátů a to i pro závodní motocykly, mám pár vychytávek, že i dovedu z klasického laminátu vyrobit díl velmi slušné kvality a i když nedosahuje samozřejmě parametry uhlikového kompositu, i tak je lehký a mnohonásobně levnější. Abych ušetřil na prakticky cestovní motorce cca třeba kilo váhy a za tuto úsporu dal desetitisíce je dle mne skoro zbytečné. To se raději za tu dobu co bych organizoval, raději proběhnu a to stejné shodím na sádle. Nicméně, u veškerého laminování, ať klasického či s uhlikovými vlákny je vždy záhladem model dílu a z něj udělaná forma a následná laminace je již pohodlná rutina.
Rad bych přes zimu postavil minibajka jak jsem již výše zmínil. Nechci ale dělat vyloženě Gorillu ale nákladní užitkovou minimotorku na kolech 10-12". Chtěl bych hlinikový rám něco na způsob deltaboxu. Mám také známého který vyrábí hlinikové rámy pro kola a má na to technologie a i když se to nezdá, tak ti bicyklisté jsou v mnoha ohledem před motorkáři, tam se nejezdí na koňské síly, ale lidské kterých je pomálu a musí se s ni daleko lépe hospodařit. Vše je úžasně lehké a přitom velmi pevné, na těch kolech skáčí a jedou také pěkným fofrem. Můj skromný názor je, že i u nás se dá udělat spousty kvalitních věcí a nemusíme padat na zadek před nějakým japonským nebo činským druhovýrobcem. Ostatně, lidé z Ústí n. Orlicí vyrobili závodní motorku a jezdí s ni v mistrovství světa a ne na konci i když do špice mají také kus.
IP:94.113.26.xxx  Vloženo:14.09.2012 15:21:54       Odpovědět 


jinfo



Příspěvků:

Zaregistrován:
24.09. 2012
Re: China muscle bike. Postavit si motorku? Proč ne :)   
Kluci, fakt smekám, jsou opravdu podařené. Kovboji, ty fakt vypadáš na člověka, co tomu rozumí, aspoň podle komentářů i v jiných vláknech. Thumbs up!
PS: Ale i ta Radkova je krasavice!
Upraveno jinfo v 24.09.2012 20:52:34
IP:82.99.180.xxx  Vloženo:24.09.2012 20:51:29       Odpovědět 


Kuno



Příspěvků:

Zaregistrován:
09.05. 2010
Re: China muscle bike. Postavit si motorku? Proč ne :)   
Yuki 125 s motorem HONDA 450,37KW
IP:217.112.166.xxx  Vloženo:29.05.2013 14:05:34       Odpovědět 


Jan Vajbar

nováček

Příspěvků: 4

Zaregistrován:
08.03. 2012
Re: China muscle bike. Postavit si motorku? Proč ne :)   
Nazdárek Kovboji, je to už delší čas co jsem Tě žádal o radu a nakonec vylučovací a testovací metodou jsem přišel na ten problém proč mi motor YBR 125 překopaný na zapalko z YUKI 125 enduro II, nechtěl točit max otáčky. Někdy v březnu jsem se nas... a vzal jsem to z gruntu - základ jiskra při prošlápnutí OK, předstih v pohodě protože do středních otáček reakce na plyn perfektní, kompletní kontrola kabeláže - bez zjevných závad,výměna CDI za jinou - nic žádná změna, svíčka funglovka - beze změny, přestavba tuning zapalování na PITA - beze změny - dokonce bych řekl že horší poslední a tím jsem celou tu svou dvouletou starosta a nervy měl odstartovat - výměna indukční cívky, dal jsem tam CDI a indučku z PITA Loncin a - sláva ono to točí. Teď na tom kluk lítá (k podívání video na FB Jan Vajbar. Takže můj rozsudek je že indukční cívka určená pro motor HONDA NSR/CR s BATERIÍ není kompaktibilní s dynamozapalováním YUKI bez baterky.
Ať se daří všem co voní benzínem Jenda (podle manželky smrdíme olejem a naftou, ještě si na to chudák za těch 25let nezvykla)
IP:78.80.255.xxx  Vloženo:09.07.2013 19:05:14       Odpovědět 


Jan Vajbar

nováček

Příspěvků: 4

Zaregistrován:
08.03. 2012
Re: China muscle bike. Postavit si motorku? Proč ne :)   
více foto, vypadá to dobře
IP:78.80.255.xxx  Vloženo:09.07.2013 19:09:15       Odpovědět 


Jan Vajbar

nováček

Příspěvků: 4

Zaregistrován:
08.03. 2012
Re: China muscle bike. Postavit si motorku? Proč ne :)   
Radku, takže odpověď od kominíka resp strojníka výroby krmiv, první stavba byla někdy ve 13, to jsme smontovali motokáru z motorem z fechtla, potom už jsem šel do terénu takže vše co jsem stavěk měli být krosky, z fechtla malou "krosku" dál přestavba JAWA CZ 175, Jawa 250 panelka tady první pokus o kantliver zadní pérování a ta motorka možná ještě někde u někoho stojí ve stodole, později když už začal starší synátor blbnout s fechtlama tak dotáhl Jáwku 250typ 353, a tady jsem šel ještě dál s vývojem zadního pérování, prve to byl tlumič a prožina ze Šády ale tam nebyla progrese tuhnutí pružení, takže tlumič YAMAHA R6 a prostě jsem udělal doma na koleně přepákování a teď to má nastavitelnou nejen tuhost pružiny ale i útlum. Níže píšu odkaz Kovbojovi, protože i já za ním šel o radu to když jsem dovezl Cagiva Elefant 125 rám a nacpal do něj motor Yamaha YBR 125 (2006 stříkačka), teď na tom blbne mladší synátor.
České ručičky a mozky si umí poradit i bez inženýrů a vývojářů Jenda
IP:78.80.255.xxx  Vloženo:09.07.2013 19:22:31       Odpovědět 


kunoe



Příspěvků:

Zaregistrován:
21.07. 2014
Re: China muscle bike. Postavit si motorku? Proè ne :)   
Moje yuki spider 125 (10KW) s motorem Honda 500 37kw. Přestavba trvala cca 3 měsíce,dva jsem sháněl nový motor. :),zakončena legální STK.
Přecod je dost do pomala-max cca 140km ale má brutální zrychlení a zadní kolo se protáčí při akceleraci i na dvojku.:)

Dobudoucna plánuji ještě jiné výfuky anebo ji prodám. Je stále v kategorii 125ccm.:))

Jestí Vás něco zajímá stran přestavby,rád odpovím.



IP:217.112.166.xxx  Vloženo:21.07.2014 20:44:31       Odpovědět 


kunoe



Příspěvků:

Zaregistrován:
21.07. 2014
Re: China muscle bike. Postavit si motorku? ProĂ�¨ ne :)   
z druhé strany.Prvně jsem uvedl nepřesné info:Původní motor měl jen 7.8KW. :((




Upraveno kunoe v 21.07.2014 21:13:59
IP:217.112.166.xxx  Vloženo:21.07.2014 20:51:57       Odpovědět 

Stránky : 1  



Online jsou

Created in PHPRS © 2007 - 2013. Programed by: Marty. Desing & programed by: Majaka CZ.