Forum
7.7.24, jindrich
Re: Motor se zadu...
>>
25.5.24, Marek77
Lera Motors 140 T...
>>
6.4.24, Pavelvm
Re: Padání řetězu
>>
25.3.24, Nemiem
ATV 110 píská
>>
8.1.24, Miky12345
Re: Závodní řídic...
>>
15.12.23, bure1977
Re: atv 110ccm ne...
>>
14.12.23, bure1977
Re: Atv 110 nesta...
>>
20.8.23, Masata
Serizení ventilů ...
>>
15.8.23, Knapa88
Olej prosakuje př...
>>
25.11.22, ovesnyvk
Re: Rány při star...
>>
23.11.22, Kovboj
Re: Nestartuje st...
>>
19.5.22, Kecal
Re: jawa betka šk...
>>
Zobraz více výpisů
Statistiky
|
Stránky : 1
nováček
Příspěvků: 10
Zaregistrován:
13.03. 2015
| Název příspěvku: Komplet oprava Megelli 125 |
Zdravím vespolek. Stal jsem se majitelem číny Megelli 125. Levně, ale je hodně oskákaná a má poškozenou převodovku. Opravy jsou spousta práce a dost peněz. Zda se vůbec vyplatí oprava zjistím až převodovku rozeberu. Origo stromečky stojí cca á 3000,-. Tedy je otázka, zda by komplet nový motor nebylo efektivnější řešení. Motor je 156FMI(OHC) a válec a píst vypadá překvapivě dobře, jako málo jetý.
budu vděčný za rady k následujícím dotazům:
- máte někdo tabulku utahovacích momentů ke 156FMI(ohc)? - je možné použít na zatěsnění polovin karteru a vík jen silikonový tmel? Originálně bylo těsnění, asi klingeritové. To se však při demontáži poškodilo. - je nutné pod hlavu dát nové těsnění nebo lze původní použít (je nepoškozené)? - jak byste bez přípravku na stlačení čepiček demontovali a smontovali ventily. Chci vyměnit guferka. S uvolněním a nasazením klínků bude problém. Ohc hlava je z jednoho kusu a přístup je špatný. - jak stahujete k rotor alternátoru a koš spojky? - koho byste doporučili ve stř.čechách na repas vidlic a centrálu (možná jen gufera, tečou). Vidlice nejsou origo, prý Aprilia neznámého typu? - koupím použitou přístrojovku, tacho je snímačem s 3-mi vodiči, snímač OK. Uvítám u další ještě použitelné díly - brzdové třmeny
Díky za rady Nickáč | |
|
IP:94.142.234.xxx Vloženo:13.03.2015 21:24:46 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 10
Zaregistrován:
13.03. 2015
| Re: Komplet oprava Megelli 125 |
|
IP:94.142.234.xxx Vloženo:14.03.2015 11:34:23 Odpovědět |
profík
Příspěvků: 165
Zaregistrován:
30.06. 2014
| Re: Komplet oprava Megelli 125 |
Hele domluv se s Kovbojem, je ze středních čech a těmhle motorům rozumí jako málokdo. A pokud vím tak má autorizaci na značku Thumpstar. www.thumpstar.cz | |
|
IP:109.233.71.xxx Vloženo:14.03.2015 17:34:42 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 17
Zaregistrován:
14.07. 2014
| Re: Komplet oprava Megelli 125 |
|
IP:89.102.160.xxx Vloženo:16.03.2015 19:58:59 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 17
Zaregistrován:
14.07. 2014
| Re: Komplet oprava Megelli 125 |
Jinak ohledně ventilu.... Ja si nechaval hlavu dělat, zabrousit ventily, a vyměnit gufera.... Dal jsem sice 300kč coz si myslim je hodně slušna cena.
No ale viděl jsem jak ty ventily rozebiraji... a děla to na stojanové vrtačce. Stlačí tim skličidlem ty podložky ventilu a rozebere.... Snadně.
Jinak k dalším dotazum ti moc nepomužu asi....Ale jestli jsi motory nikdy rozebrany neviděl, tak ti radim dej to radši nekomu kdo se tim zabyva...
A ještě k tomu těsnění pod hlavu-samozrejmě mužeš použit i stare, ale jak rikam, ja bych těch par korun nešetřil.....
No a opravdu bych na tvem mistě zvažil celej motor jinej. Protože dnes maš funglovku motor za 10tkč | |
|
IP:89.102.160.xxx Vloženo:16.03.2015 20:07:52 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 10
Zaregistrován:
13.03. 2015
| Re: Komplet oprava Megelli 125 |
Ahoj, díky všem za reakce. U staršího motoru se nebojím získat zkušenosti a nějaké mám, v mládí jsem si také motorky dělal sám. Později i auta. ...Prostuduju si dostupné rozkresy dílů a vím, jak je to asi udělané.
Pro info: Stažení altíku. V rotoru altíku je závit na stahovací sroub s jemným stoupáním (do budoucna si ho nechám vytočit). Nyní se podařilo bez stahovacího sroubu dvěma montpákami a jemným poklepen na osu přes dubový váleček. Naštěstí šel snadno. Spojka je na x-hranu, tak ok. Trochu problém s maticí odlučovače. Vybrousil jsem si na ní klíč ze starého trubkového klíče.
Převodovka je opravdu v čudu. Trojková kolečka na hl. i předloze zcela očesaná. Čtyrkové má ulomený zub zubové spojky. Zkusím poptat u Kovboje. Zahlédl jsem starší stromečky za 1200,-, to by se mi líbilo, ale byly už pryč. Jinak bude nutný starší motor a přendám (ne, že by se mi chtělo hrabat se v dalším motoru, ale bude to asi nejrozumnější). Nový motor by měl smysl, kdyby ta mašina byla jinak v pekném stavu a kompletní, což zatím moc není.
Přední brzda vyřešena - má stejný levý dvoupístek jako mám ze skutru. U zadní uvidím, mám ještě pravý dvoupístek, jen by pak brzda mohla být pak moc ostrá.
| |
|
IP:94.142.234.xxx Vloženo:17.03.2015 21:02:48 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 10
Zaregistrován:
13.03. 2015
| Re: Komplet oprava Megelli 125 |
Aj, to bude Kovboj nadšený, že sem dávám odkaz na servisní manuál Thumpstar :( | |
|
IP:94.142.234.xxx Vloženo:17.03.2015 21:16:31 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 10
Zaregistrován:
13.03. 2015
| Re: Komplet oprava Megelli 125 |
to ok1vkt: Jo, pravda, na vrtačku jsem zapoměl, takhle jsem to jednou dělal na autě. Do téhle hlavy se však se sklíčidlem nedostanu. Udělám si přípravek - páka chycená do oka závěsu motoru na hlavě. Na ní kolmo vidlička z plocháče, kterou zmáčknu misku ve dvou bodech. Tu půjde. | |
|
IP:94.142.234.xxx Vloženo:17.03.2015 21:21:19 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: Komplet oprava Megelli 125 |
Nickac> nelam si s tím hlavu, dal jsi odkaz na starý manuál, který amerikáni dali na své stránky. On již není aktuální a je hlavně na jiné motory, než se sem v současné době dovážejí. | |
|
IP:109.233.71.xxx Vloženo:18.03.2015 08:06:14 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 10
Zaregistrován:
13.03. 2015
| Re: Komplet oprava Megelli 125 |
to Kovboj: Díky za "nelam si hlavu"... Neměl bys rozumné řešení pro mou očesanou převodovku v 156FMI? Přijel bych do Cítova. | |
|
IP:94.142.234.xxx Vloženo:19.03.2015 01:11:31 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: Komplet oprava Megelli 125 |
Tak nejlepší řešení je převodovku vyměnit. Vzhledem k nízké ceně nové převodovky, nemá cenu vyrábět jednotlivá ozubená kola. A je pěkné, že starší stromečky stojí 1200,. když nové jsou mnohdy lacinější.
http://www.thumpstar.cz/stranka-prevodovky-132 | |
|
IP:109.233.71.xxx Vloženo:19.03.2015 09:06:43 Odpovědět |
Příspěvků:
Zaregistrován:
26.03. 2015
| Re: Komplet oprava Megelli 125 |
pro kovboje,mel bych dotaz jestli by bylo mozne nejak poradit s elektrikou na lydu 200 pouzil jsem motor na buginy a nevim jak jednoduse zapojit elektriku aby to vrcelo,nechce se mi prendavat komplet elektriku,tak jestli by nebyla nejaka rada jak zapojit cdi aby to vrcelo bez vsech zbytecnosti...diky | |
|
IP:195.5.186.xxx Vloženo:26.03.2015 21:05:36 Odpovědět |
Administrátor
Příspěvků: 109
Zaregistrován:
21.04. 2007
| Re: Komplet oprava Megelli 125 |
Prosím dodržujte o čem je tato diskuze a nemotejte sem, co je do jiné diskuze. | |
|
IP:109.233.71.xxx Vloženo:27.03.2015 11:58:41 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 10
Zaregistrován:
13.03. 2015
| Komplet oprava Megelli 125 |
Ahoj chlapi, díky všem za dosavadní reakce Tak Megellka je v jízdě. Celkem se to dalo zvládnout, i když v součtu několik dní práce.
Nakonec je bilance cca takto: Opravy po zjištění všech závad: -na rámu prasklá příčka nad motorem a jeden hliníkový závěs motoru. Zavařeno. A když už byl rám holý, tak jsem ho stříknul.
-tlumiče prázdné, vyteklé, gufera špatná, stírátka omletá, ale hlavní problém netěsností byl v o-kroužcích - nic co nelze řešit. Dal jsem do každé vidle dvě tenčí gufera, jedno stírá olek, jedno proti vodě z venku. Stírátko je na hydraulické válce (cca 10Kč). Palba je za tlumičový olej...
-motor se zdál celkem OK, až na očesané převody. Sehnal jsem levně celý polomotor v lepším stavu. Tedy stromečky do převodovky, ložiska vybral lepší, nějaká i nová. Když jsem změřil kroužky...tak i nová pístní sada. Trochu zápolení bylo samozřejmě se stažením altíku a pak matka odlučovače... Nedostal jsem se do olejového čerpadla - musel bych mít úderový šroubovák. Snad bude dávat dost. Sada těsnění na motor není moc levná, většina nutná. Ale kvalitní motorový silikon je ještě důležitější :). JInak trochu leštěny kanály, odstraněny nesmyslně nelícující přechody mezi hrdly na karbecu/sacím potrubí apod. Gufera ventilů. ventily očištěny od karbonu a snaživě zabroušeny. 2h zkouška benzínem na ventilech - neprosákl, sucho, tak snad OK.
- zadní tlumič jsem naplnil asi moc, budu muset ubrat - je to tvrdé. A aby fungoval dobře, bude třeba ještě o-kroužek protipístu a nechat tam nějaký vzduch. Kroužek zatím nemám. | |
|
IP:94.142.234.xxx Vloženo:20.04.2015 22:52:21 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 10
Zaregistrován:
13.03. 2015
| Re: Komplet oprava Megelli 125 |
Ještě budu pokračovat, teď mi to příspěvek nebere
Megellka uprostřed skládání
| |
|
IP:94.142.234.xxx Vloženo:20.04.2015 23:06:57 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 10
Zaregistrován:
13.03. 2015
| Re: Komplet oprava Megelli 125 |
Když už jsem to dělal, tak jsem dal i většinu kabeláže novou. Bude třeba nové hlavní světlo (objednáno).V řetězu byla spousta špíny, jelikož nemá o-kroužky, tak po vyprání postaru napuštěn za tepla grafitovou vazelínou.Plasty chybí - tak z toho udělám naháč :) No nějaké asi budu muset časem udělat, aby nebylo vidět na kam nechci.Po složení motor chytnul hned. Později už se mu nechtělo - málo benzínu. Při opravách jsem nevrtal do karbecu, abych ho nerošteloval - tak nyní jsem do něj musel. Uvnitř byl jak chovný rybník. Jehla plováku se zadírala - vyčištěno.. OK.Nakonec jsem nastavení jehly i bohatosti dal na základní (střed, 2,5 otáčky) a uvidíme...Po jizdních zkouškách (jo je to ještě v záběhu) zjištěno:Spodní část otáček ok, od středu je to chudé, i když svíčka má dobrou barvu. Jehla do horní polohy to zlepší jen málo. Tak musím sehnat trysku 100-102 (je tam 92). A spodek by naopopak chudší mohl být (teď to trochu doháním šroubkem bohatosti (3,5 otáčky). | Upraveno Nickac v 20.04.2015 23:38:01 |
|
IP:94.142.234.xxx Vloženo:20.04.2015 23:09:24 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 10
Zaregistrován:
13.03. 2015
| Re: Komplet oprava Megelli 125 |
Tedy aktuální bilance: nákup 9000,-, za díly cca 4000,- + 1000,- oleje + asi ještě nějaká chemie a barvy. Tak je to nyní asi za 15t. Práci nepočítám. Co však ještě bude nutné: Hlavní světlomet ... cca 1500,- (skleněný) Výměna zadního brzdiče. Časem gufera středů kol - neakutní. Problém finančně je přístrojovka. Ta je Koso, ale s prasklým displayem. Někdo také do plošňáku zašrouboval šrouby :)). Opraveno až na display - uvidíme, zda někde seženu. Jinak lze z e.baye za 1200,- repliku nebo za 3000,- z Pyramidy (a to se mi nechce, nákup e-baye je na dlouho a trvanlivost tak otázka).
Mno, tak se stejně ke 20t dostanu. Pravda, za tyhle peníze bych už asi po sezoně sehnal kompletní Megelli bez práce, ale takhle mám podstatné zase zgenerálkováno. Řekněme, že mi to stojí za to.
NEMÁTE PROSÍM NĚKDO VADNÝ KOSO RX-1N s nerozbitým displajem, koupím. Ahoj | |
|
IP:94.142.234.xxx Vloženo:21.04.2015 00:20:06 Odpovědět | Stránky : 1
Online jsou
|