Forum
7.7.24, jindrich
Re: Motor se zadu...
>>
25.5.24, Marek77
Lera Motors 140 T...
>>
6.4.24, Pavelvm
Re: Padání řetězu
>>
25.3.24, Nemiem
ATV 110 píská
>>
8.1.24, Miky12345
Re: Závodní řídic...
>>
15.12.23, bure1977
Re: atv 110ccm ne...
>>
14.12.23, bure1977
Re: Atv 110 nesta...
>>
20.8.23, Masata
Serizení ventilů ...
>>
15.8.23, Knapa88
Olej prosakuje př...
>>
25.11.22, ovesnyvk
Re: Rány při star...
>>
23.11.22, Kovboj
Re: Nestartuje st...
>>
19.5.22, Kecal
Re: jawa betka šk...
>>
Zobraz více výpisů
Statistiky
|
nováček
Příspěvků: 2
Zaregistrován:
07.06. 2012
| Název příspěvku: Prehrivajici se ctyrkolka |
Ahoj,poradte mi prosím. Mam čínskou ATV 110 a syn mi dnes po 20 min ježdění přišel s očima navrch hlavy ze mu to njede a kouří se mu z motoru. Motor pochopitelně uvarenej Tuším spravne, ze jediná možnost proc se tak stalo je pridrenej motor??
Olej je motocyklový 10W-40 v motoru ca 10 Mth. | |
|
IP:176.12.115.xxx Vloženo:07.06.2012 20:40:44 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: Prehrivajici se ctyrkolka |
Jestli tam je ten čínský, tak to je normální, ten je jen přepravní a ne na ježdění. Jestli je tam již vyměněný a neprovedl se proplach, tak se zbytky čínského srazily a ucpaly kanálky. Nebo se seklo ozubené kolo pro olejové čerpadlo a protočilo se v gumě a tím to nečerpadlovalo a tím i nenamazalo. | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:07.06.2012 20:50:00 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 2
Zaregistrován:
07.06. 2012
| Re: Prehrivajici se ctyrkolka |
Diky za odpoved. Ctyrkolku už máme 3 roky na ten čínský olej jsem vůbec nejezdili,hned jsem ho vyměnili ale je pravda,ze jsme zadny proplach nedělali a je taky pravda ze se mi zdálo ze se poslední dobou stále čím dal víc zahřívá.
Je nějaká možnost jak ty kanálky vycisit?? | |
|
IP:176.12.115.xxx Vloženo:07.06.2012 21:11:26 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: Prehrivajici se ctyrkolka |
Máte ji 3 roky? A kolikrát jste měnili olej? | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:08.06.2012 09:10:05 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 2
Zaregistrován:
07.06. 2012
| Re: Prehrivajici se ctyrkolka |
Olej měněn 2x má najeto cca 24 Mth
V manuálu jsme nikde nenašel po kolika Mth se olej mění.
Měnil jsme ho vždycky po sezoně,ale přiznám se že letos ještě ne. | |
|
IP:176.12.115.xxx Vloženo:08.06.2012 09:35:30 Odpovědět |
uživatel
Příspěvků: 33
Zaregistrován:
07.08. 2011
| Re: Prehrivajici se ctyrkolka |
promiň, že se ptám tady, někde jsem to tu zahlédl ale nemůžu to najít - to staré fórum už je pryč???On se musí dělat proplach? My máme najeto tak 3-4hodiny a chci olej vyměnit. Je potřeba proplachovat-je to nutné? Čím se to dá? Petrolejem? DíkyEdit: Je možná zkusit smíchat malé množství původního čínského "oleje" s novým čtyřtaktním 15W40 (ten tam podle návodu patří) a pozorovat jestli se to nezdrcne???Pokud ne nemusí se vyplachovat? Pokud bude ten originál minerál a ten nový také tak je to v pohodě ne?Ono minerál a syntetika už je dnes jen mýtut protože je dnes již všechno syntetického původu. Ne jako dřív 15W - minerál, 10W polosyntetika, 5W plná synt. Dnes je to údajně (dle p. ing. Černého) vše stejné (syntetiská báze) jen se liší viskozita a specifikace APE... | Upraveno keras v 08.06.2012 09:53:19 |
|
IP:78.156.159.xxx Vloženo:08.06.2012 09:38:10 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: Prehrivajici se ctyrkolka |
Otázka olejů je složitá a popsal jsem to tady v jednom článku - přečtěte si ho. Originál olej z číny v motoru je skutečně minerál, ale je to jen konzervační a přepravní - ale pozor, ne u všech strojů je to stejné. A protože jsou v současné době všechny oleje na syntetické bázi - každá značka má pouze své složení příměsí, tak je z naší letité praxe vypozorováno, že pokud spojím ten jejich olej s tím naším - doporučujeme Silkolene 10W40, tak dojde k vytvoření šlemů ze zbytku původního oleje. Je nutné dodržet základní příměsové pravidlo - olej musí splnit normu JASO, MA nebo nově MA2, hodnota APE není pro tyto motory rozhodující. Opět z letité praxe jsme vykoumali, že proplach je důležitý a perfektně na to slouží petrolej - je laciný a je to mastné rozpouštědlo.
Jinak staré forum nikam nezmizelo, jen stačí v navigační liště kliknout na butonek >> Archiv forum << nevím jak bych to ještě víc měl doprogramovávat | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:08.06.2012 10:19:09 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 2
Zaregistrován:
07.06. 2012
| Re: Prehrivajici se ctyrkolka |
Kovboji prosím..co tedy nyní s mým,teoreticky ucpaným motorem??
Předpokládám,že proplach petrolejem už nepomůže... | |
|
IP:176.12.115.xxx Vloženo:08.06.2012 10:28:14 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: Prehrivajici se ctyrkolka |
Ten motor budeš muset rozebrat a podívat se dovnitř, co se stalo. Tady už proplach určitě nepomůže. | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:13.06.2012 10:16:59 Odpovědět |
profík
Příspěvků: 93
Zaregistrován:
08.10. 2012
| Re: Prehrivajici se ctyrkolka |
Dobrý deň.
Neviem si už dať rady s prehrievaním motora na štvorkolke ATV 110ccm. Je to automat 3-N-R ktorý mi dal známi že sa mu nedajú radiť rýchlosti a neťahá a mám si s ním robiť čo chcem. Tak reku buď ho opravím alebo pôjde do šrotu.
Po rozobratí olejovej vane som zistil, že olej nebol menený asi nikdy a spojka bola rozpadnutá preto som objednal novú spojku a olej, vyčistil som priestor olejovej vane a odstránil zvišky zo spojky. Radenie rýchlostí bolo v poriadku tak som vyrobil nové tesnenie pod olejovú vaňu a poskladal to naspäť.
Ďalej som vyčistil karburátor a namontoval motor naspäť do štvorkolky.
Prvý štart bol zaujímavý ale nakoniec naštartovala. Doladil som karburátor a šlo sa na skušobnú jazdu. No po pol hodine som si všimol že motor sa prehrieva a tu som sa dočítal že treba spraviť preplach petrolejom čo som nakoniec aj pravil no vyšlo s neho poriadne svinstvo. Preplach bohužiaľ nepomohol a bol som nútený motor rozobrať.
Na motore som rozobral olejovú vaňu, spojku a ozubenie v olejovej vani, ventily a hlavu valca a nakoľko sa mi nepodarilo odkrútiť matku na magnete, tak som stredovú časť morota vybral smerom ku olejovej vani. Prečistil a prepláchol som kanáliky, vyčistil aj olejové čerpadlo. Potom som všetko zloži a pretesnil nanovo a olejové čerpadlo (ozubenie) sa točí keď točím magnetom (hriadeľom) tak predpokladám že je funkčné. Rozvody som nadstavil piest v HÚ a ventily zavreté a na karburátore je bohatosť zmesi 3/4 otáčky od zakrútenia.
Po testovacej jazde sa scenár opakuje - prehreje sa natoľko že motor zhasne a naštartovať sa dá až keď trochu vychladne. Požičal som si od kamaráta infra merač teploty a ukázalo mi že motor vypne keď dosiahne teplotu 180C. Krúžky na pieste som nemenil nakoľko olej mi nežerie a výfukové plyny sú čisté.
Akurát teraz po zložení mi niečo v motore klepoce no ťah má dobrý a rýchlosti sa tiež dobre radia len mi nejde do hlavy čo lebo včetko som zložil tak ako má byť a predtým to nerobilo "neviem možno rozvodová reťaz" ?
Ak to bude nutné motor rozoberiem znovu len skúste neako pomôcť v čom by mohol byť pes zakopaný.
Ďakujem za vaše postrehy. | |
|
IP:178.41.236.xxx Vloženo:08.10.2012 18:13:41 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: Prehrivajici se ctyrkolka |
A když to rozebereš, máš olej i v hlavě motoru a pod pístem a je namazaná vačka? Může být vadná vrtulka co roztáčí olejové čerpadlo, nebo ozubené spojkové kolo má vadné už gumy a ty se drolí do kanálků. To klepání ti od stolu nikdo neřekne, to se musí vidět a slyšet. | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:08.10.2012 19:34:41 Odpovědět |
profík
Příspěvků: 93
Zaregistrován:
08.10. 2012
| Re: Prehrivajici se ctyrkolka |
Zajtra sa ešte raz nato pozriem a zhodím dolu kryt vačky a skúsim vŕtačkou roztoči motor aby som videl ako tam tečie olej no moja otázka je že ako moc tam má ten olej tiecť ? a čo sa týka toho čerpadla tak je poháňané takou tyčkou ktorá je zašroubovaná na ozubenom koliesku ktoré poháňa rozvodová reťaz a tyčka bola povolená tak som ju zakrútil no keď som točil magnetom a teda točil celým rozvodom tak sa ozubenie v čerpadle točilo tak neviem.
To ozubené kolo spojky čo má vadné gumy to je myslené čo konkrétne (nachádza sa to v olejovej vani ? lebo odstredivá spojka má len pritlačné plochy ktoré sa opierajú o vonkajší kôš ale nič iné gumené som tam nevidel.
Najprv doriešim prehrievanie a potom to klepanie ak to ovšem nemá súvis.
To klepání ti od stolu nikdo neřekne, to se musí vidět a slyšet. | |
|
IP:178.41.236.xxx Vloženo:08.10.2012 20:41:56 Odpovědět |
profík
Příspěvků: 93
Zaregistrován:
08.10. 2012
| Re: Prehrivajici se ctyrkolka |
Tak dnes som sa ešte raz pozrel na ten motor ale nezhadzoval som ho zo štvorkolky.
Vypustil som olej a dal dolu olejovú vaňu a vybral olejové sitko na ktorom bol taký malý nános malinkých kúskov kovu a hustej emulzie, tak neviem či ešte niekde ostalo po mojom čistení no vyčistil som to a skontroloval olejový kanálik čo ide do valca , všetko OK a na olejovej vani som otočil šrovb ktorým sa vraj šteluje spojka, tak že dierka v šrovbe je otočená na opačnej strane ako je prívod mazacieho kanálika od čerpadla.
Ďalej keď som to mal dolu tak som prečtartoval z vyšrovbovanou sviečkou a videl som že olejové čerpadlo tlačí olej, potom som to zložil naspäť a dolial olej.
Demontoval som kryt kde je ozubené koleso rozvodov na vačke a predný kryt vačky a dal tam iné matice aby som mohol dotiahnúť hlavu. Potom som naštartoval a pozeral či tlačí olej do vačky a toto je ok čiže olejové čerpadlo funguje a kanáliky sú prechodné. Čo sa týka valca aj ten je mazaný.
Keď to teda mazalo šiel som na skušobnú jazdu a na moje prekvapenie motor sa neprehrial natoľko aby sa vypol čo je premňa teraz záhada lebo neviem či to spôsobila malá nečistota na sitku alebo pootočenie šrovbu na olejovej vani.
Otázka je aká by mala byť pracovná teplota motora lebo som nameral najviac 145C - nie je to veľa ?? je v tom ešte neaká závada ?
Teraz čo sa týka toho klepania tak som nahral video zo zvukom cez telefon kde to pekne počuť, tak akurát neviem ako to sem mám pripnúť aby ste si to vypočuli.
Prosím teda o vaše postrehy a skúsenosti. | |
|
IP:178.41.236.xxx Vloženo:09.10.2012 19:32:51 Odpovědět |
profík
Příspěvků: 93
Zaregistrován:
08.10. 2012
| Re: Prehrivajici se ctyrkolka |
Ešte ohľadom toho klepania, môže to spôsobovať aj piest alebo ventile ? lebo ventile som tiež čistil petrolejom ale piest som nemal dolu len som vybral valec a dával som ho späť a je jedno ako sú otočené piestne krúžky alebo nie?
Ako sa hovorí "topiaci sa slamky chytá" . | |
|
IP:178.41.236.xxx Vloženo:10.10.2012 18:07:22 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: Prehrivajici se ctyrkolka |
Klepání může způsobovat opravdu kde co. Mám tady motor kde klepe spojka o nýty na ozubeném kole pod spojkou. Může klepat píst, kde jsou třeba špatně rozvody, může klapat vačka, šponovák rozvodového řetízku a spousty jiných věcí. | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:10.10.2012 19:04:41 Odpovědět |
Příspěvků:
Zaregistrován:
21.10. 2012
| Re: Prehrivajici se ctyrkolka |
aj mne sa to stava ze sa zahrieva a mam tam len ten cisnyk olej ako to treba proplachnut ? Aj ja chcem vymenit ten cinsky olej | |
|
IP:83.168.180.xxx Vloženo:21.10.2012 21:13:03 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: Prehrivajici se ctyrkolka |
Proplachy dělám proplachovacím olejem, nebo když ho nemám, tak to jde i petrolejem. | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:22.10.2012 08:00:38 Odpovědět |
profík
Příspěvků: 93
Zaregistrován:
08.10. 2012
| Re: Prehrivajici se ctyrkolka |
Prosím radu.
Písal som tu minulý rok ohľadom prehrievania motora a klepania motora ATV 110ccm.
Klepanie je už vyriešené no aj drahé - klepala kľuka a zadrelo mi piest.
Keď mi teda motor zadrelo, tak som rozobral komplet motor a vyčistil ho a vymenil komplet nový klukový hriadeľ, valec, komplet piest a prerobil prevodovku a teda nová spojka a prevodovka 3-2-1-N-R - to som riešil tu ale v inej téme ako to prerobiť.
Prevody všetko funguje som spokojný no stále sa mi motor prehrieva a nameral som aj 170C čo je moc veľa a nechcem aby mi to zadrelo.
Pri zloženom motore som zhodil dolu magnet a vičko pod ním aby som videl ozubené koliečko s tyčkou ktoré poháňa olejové čerpadlo. Zorvodovú reťaz španuje dobre a ozubené koliečko je v poriadku a tyčka je dotiahnutá nadoraz v koliečku " nemá byť viac vykrútená aby viac zapadala to drážky v olejovom čerpadle ? " ale čerpadlom točí. Kanáliky sú čisté a keď dám dolu bočné kryty z hlavy, tak zo spodného kanálika pri naštartovanom motore vyteká olej.
Kladky sú nastné tak to maže len neviem prísť nato prečo sa to prehrieva, žeby to mazalo málo? Hlava je stará pôvodná v rátane vahadiel ventilov a vačky.
Už si neviem dať rady prosím help !!
| |
|
IP:178.40.186.xxx Vloženo:17.04.2013 22:04:45 Odpovědět |
profík
Příspěvků: 93
Zaregistrován:
08.10. 2012
| Re: Prehrivajici se ctyrkolka |
Ešte som zabudol olej je tam naliaty: ATV QUAD 4T - 10W40 - MOTOREX - 1L - motorový olej | |
|
IP:178.40.186.xxx Vloženo:17.04.2013 22:09:57 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: Prehrivajici se ctyrkolka |
Ty do motoru 110cc leješ celý jeden litr oleje? | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:18.04.2013 08:48:00 Odpovědět | Stránky : 1 2
Online jsou
|