Forum
7.7.24, jindrich
Re: Motor se zadu...
>>
25.5.24, Marek77
Lera Motors 140 T...
>>
6.4.24, Pavelvm
Re: Padání řetězu
>>
25.3.24, Nemiem
ATV 110 píská
>>
8.1.24, Miky12345
Re: Závodní řídic...
>>
15.12.23, bure1977
Re: atv 110ccm ne...
>>
14.12.23, bure1977
Re: Atv 110 nesta...
>>
20.8.23, Masata
Serizení ventilů ...
>>
15.8.23, Knapa88
Olej prosakuje př...
>>
25.11.22, ovesnyvk
Re: Rány při star...
>>
23.11.22, Kovboj
Re: Nestartuje st...
>>
19.5.22, Kecal
Re: jawa betka šk...
>>
Zobraz více výpisů
Statistiky
|
nováček
Příspěvků: 12
Zaregistrován:
14.01. 2013
| Název příspěvku: technika 250 STXIE |
Pořídil jsem si bouračku 250 STXIE a dávám ji dohromady. Není mě jasný smysl přepadové nádobky od chladiče. Tlakový uzávěr nad chladičem se po ohřátí kapaliny a dosažení určitého tlaku otevře a dojde k přetečení kapaliny do nádržky na levé straně. Po poklesu tlaku se uzávěr uzavře s tím, že přepad do nádržky zůstane nad uzávěrem. Jak se kapalina z nádržky dostane zpět do chladícího okruhu? Díky za vysvětlení. | |
|
IP:90.180.11.xxx Vloženo:14.01.2013 19:34:03 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: technika 250 STXIE |
Jedině ji tam zpět nalít. Sama se tam nijak nedostane. Ta nádobka je tam proto, aby když k tomu dojde a vychrztne horká voda, tak aby to neopařilo jezdce. | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:14.01.2013 19:54:48 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 12
Zaregistrován:
14.01. 2013
| Re: technika 250 STXIE |
Ok Kovboji, díky za odpověď, jen jsem přemýšlel, jestli soudruzi v Číně něco blbě neskopírovali.Ještě jsem se chtěl zeptat, na jaké hodnoty seřídit geometrii přední nápravy. | |
|
IP:90.180.11.xxx Vloženo:17.01.2013 08:52:50 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: technika 250 STXIE |
Já nevím, jak kdo jinde, ale já to dělám po staru na lať. Nebo použiji dar přítele lasera. Jinak většinou mírně zbíhavé. | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:17.01.2013 09:21:47 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 12
Zaregistrován:
14.01. 2013
| Re: technika 250 STXIE |
Nevíte někdo důvod, proč jsou nápravy kolky vůči podélné ose vyosené? Po napnutí řetězu a nastavení obou zadních excentrů stejně mám rozdíl rozvoru mezi předkem a zadkem na jedné a druhé straně cca1cm (měřeno na vnitřku kol). Řeší se to natočením druhého excentru, nebo se podle zadních kol rovnají přední? | |
|
IP:90.180.11.xxx Vloženo:29.01.2013 21:49:34 Odpovědět |
Administrátor
Příspěvků: 109
Zaregistrován:
21.04. 2007
| Re: technika 250 STXIE |
Možná se pletu, třeba odpoví někdo fundovanější, ale asi bych si našel pevnou rovinu a podle ní zjistil, zda je špatně zadní uložení nebo zda je špatné přední uložení. Nelze přece porovnávat dvě pohyblivé věci. | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:30.01.2013 08:12:23 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 12
Zaregistrován:
14.01. 2013
| Re: technika 250 STXIE |
No přední osa je daná, když dám stejně excentry na zadní ose, tak zadní osu nemám rovnoběžně s přední. Jde mi o to, jestli zadní osu srovnat excentry aby šla rovnoběžně s přední, nebo ji nechat a přední kola srovnat řídícíma tyčema rovnoběžně se zadníma. V podstatě mě jde o to, podle které osy to mám srovnat. Po úvaze bych to srovnal podle zadní, ale třeba se pletu. | |
|
IP:90.180.11.xxx Vloženo:30.01.2013 09:42:08 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: technika 250 STXIE |
Nevím co je na předních těhlicích daného, ale pevná rovina určitě ne. Měl jsem na servize již pár čtyřkolek, kde byla i přední ramena mírně hozená každé jinak vlivem špatně navařených úchytů. Dělám to podle uchycení kyvky, tam si vezmu rovinu a podle té nastavím kola a neřeším excentr. | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:30.01.2013 12:05:43 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 12
Zaregistrován:
14.01. 2013
| Re: technika 250 STXIE |
Mno, předpokládám, že to vařejí v přípravcích a jestliže mám nové ramena, tak by to snad mělo být na každé straně stejné. Chci jenom dosáhnout toho, abych měl přední a zadní osu rovnoběžnou. Jestli to Kovboji rovnáš podle uchycení kyvky, tak to snad musíš řešit taky těma excentrama, A jestli ti osa kyvky nejde rovnoběžně s přední osou, tak máš osy přední a zadní nápravy zase rozhozené a musíš to vyřešit sbíhavostí přední nápravy, pak ti jede ale kolka jakoby šejdrem. Nevím v jaké přesnosti se tady dá pohybovat, protože už jsem tomu ale věnoval dost času, nechci, aby mě to pak nějak šmajdalo po silnici. Jinak Kovboji díky za ten návod na seřízení předstihu, ještě bych se zkusil znova zeptat, proč jsou ty nápravy rozhozené vůči podélné ose. Zkoušel jsem informace všude možně, ale nikdo neví a každý se tomu diví. Dík | |
|
IP:90.180.11.xxx Vloženo:30.01.2013 15:41:39 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: technika 250 STXIE |
Už jsem jich pár udělal, co byly dokřiva. U jednoho jsem musel i vyměnit ramena, protože je měl už od výroby špatně tvarované a dělalo mu to skoro 2 cm. Nevím co myslýš tím vyosením, ale jestli myslíš to, že zadní náprava je na jedné straně delší a na druhé kratší, tak to je díky středovému uložení motoru. Z toho je na levém boku rozetka na řetěz a tím je to vlastně celé šoupnuté vlevo. A aby byla kyvka a náboj v ose, musí se to dohnat vyosením nápravy. U motorky je také náboj kola vyosený kvůli řetězu. | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:30.01.2013 16:49:25 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 12
Zaregistrován:
14.01. 2013
| Re: technika 250 STXIE |
OK, tomu rozumím Kovboji, ale stačí přeci ve směru jízdy na levé straně patřičně prodloužit hřídel a kola jdou krásně za sebou, takhle to má 3 stopy. Mám asi 4roky ještě 250 STXE a konečně jsem pochopil, proč doleva zatáčí lépe než doprava. Na fotce je to vyosení krásně vidět, zadní třetina rovně, prostředek šikmo a přední díl zase rovně. Ještě poslední dotaz a už dám s tím pokoj-značkový kolky to mají stejně? | |
|
IP:90.180.11.xxx Vloženo:30.01.2013 22:46:20 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: technika 250 STXIE |
Značkový? Co znamená slovo značkový? Vše, co má jasného výrobce je přece značkové. Ale pokud myslíš třeba japonské, např Yamahy, tak jsem to již viděl i na Raptoru 350 | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:31.01.2013 15:30:07 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 12
Zaregistrován:
14.01. 2013
| Re: technika 250 STXIE |
Značkový výrobek znamená, že někdo přijjde s nápadem, provede konstrukci, vyrobí ho, vyzkouší ho a ví co a proč je na tom výrobku takhle provedené a jak to funguje. No a pak přijde druhý, který tento výrobek koupí, rozebere, okopíruje a vyrobí, aniž by do detailu tušil co a za jakým účelem tam tak je provedené. Takovému výrobku se pak říká plagiát nebo-li neznačkový. Takže pak má značku třeba Shineray, ale soudruzi třeba při kopírování mimo jiné nepochopili, že hřídel pro nalisování ložisek musí být vyrobena v určité toleranci. | |
|
IP:90.180.11.xxx Vloženo:31.01.2013 22:08:37 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 12
Zaregistrován:
14.01. 2013
| Re: technika 250 STXIE |
Chlapi chci se zeptat, kolik vody je v chladícím systému motoru této kolky a jestli je nějaký postup, jak prázdný naplnit. Přes zátku na chladiči jsem tam dostal tak 1dcl a víc už nic, ani když jsem protočil startérem motor. Dík za odpověď. | |
|
IP:90.180.172.xxx Vloženo:27.02.2013 12:31:59 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: technika 250 STXIE |
Já to dělám klasicky, leji vodu du chladiče a odvzdušňuji přez odpojenou hadičku termostatu a nastartovaný motor. Té vody tam fakt moc není, ale nikdy jsem to neměřil. | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:02.03.2013 09:22:10 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 12
Zaregistrován:
14.01. 2013
| Re: technika 250 STXIE |
Sháním el. schéma zapojení na 250 STIXE. Mám kolku z druhé ruky, takže nemám dodávanou dokumentaci, schéma od kovboje se v některých věcech liší. Předem dík. | |
|
IP:90.180.172.xxx Vloženo:13.05.2013 21:33:16 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 12
Zaregistrován:
14.01. 2013
| Re: technika 250 STXIE |
Chci se zeptat na vzdálenost snímače rychlosti od brzdového kotouče? Zelený/černý mám napětí 10,5V na poslední zásuvce, zkoušel jsem všechny možné vzdálenosti, ale rychloměr nefunguje. Snímač je nový. Dík za radu. | |
|
IP:90.180.172.xxx Vloženo:03.08.2013 10:47:16 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 12
Zaregistrován:
14.01. 2013
| Re: technika 250 STXIE |
|
IP:90.180.172.xxx Vloženo:03.08.2013 10:54:46 Odpovědět |
profík
Příspěvků: 308
Zaregistrován:
04.08. 2012
| Re: technika 250 STXIE |
Ahoj, tak snímač rýchlosti funguje pokud máš na kotouči magnety. Nefunguje bohužel na kov. U některých týpu magnety byly na samotné hřídeli v objímce kyvky. Já jsem třeba řešil upevněním magnetu na rozetu a čidlo taky tam, přes štelovácí otvory v objímce. | |
|
IP:85.70.85.xxx Vloženo:03.08.2013 20:30:03 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 12
Zaregistrován:
14.01. 2013
| Re: technika 250 STXIE |
Řekl bych, že nemáš pravdu. Pokud by snímač měl reagovat na magnety, musela by to být cívky, ve které by se generovaly pulsy a dvouvodičově vedly ke zpracování. Tenhle snímač je z jakýchsi polovodičů, napájený 12V, třetí je pro pulsy v závislosti na tom, jestli snímá buď kov kotouče (STIXE) nebo rozety (STXE) anebo mezeru v nich. Chyba bude nejspíš někde jinde. | |
|
IP:90.180.172.xxx Vloženo:04.08.2013 13:25:56 Odpovědět | Stránky : 1 2
Online jsou
|