Forum
7.7.24, jindrich
Re: Motor se zadu...
>>
25.5.24, Marek77
Lera Motors 140 T...
>>
6.4.24, Pavelvm
Re: Padání řetězu
>>
25.3.24, Nemiem
ATV 110 píská
>>
8.1.24, Miky12345
Re: Závodní řídic...
>>
15.12.23, bure1977
Re: atv 110ccm ne...
>>
14.12.23, bure1977
Re: Atv 110 nesta...
>>
20.8.23, Masata
Serizení ventilů ...
>>
15.8.23, Knapa88
Olej prosakuje př...
>>
25.11.22, ovesnyvk
Re: Rány při star...
>>
23.11.22, Kovboj
Re: Nestartuje st...
>>
19.5.22, Kecal
Re: jawa betka šk...
>>
Zobraz více výpisů
Statistiky
|
Stránky : 1
nováček
Příspěvků: 6
Zaregistrován:
08.11. 2012
| Název příspěvku: Převodovka ATV 1110 |
Zdravím, prosím o názor k mému problému. Máme 1 rychlostní čínu bez zpátečky. Včera se při jízdě ozvalo lupnutí a spadl řetěz. Po nasazení řetězu ujeto pár metrů s občasným lupnutím a částečným vypadnutím rychlosti. Poté se blokla zadní kola a nešlo s nima zatočit. Motor běží normálně při přidání kolka nemá snahu se vůbec rozjet ani se nedusí ,že-by jako nemohla něco přetlačit. Sundáním řetězu jsem vyloučil zaseklý /kamínek / brzdič.Rozebral jsem pravou staru se spojkou, zastartoval a vnitřek spojky se normáně točí. Po demontáži spojky zjištěna předpokládáná příčina, nejde otočit "tím velký ozubenám kolem " na hřídeli, která pokračuje do převodovky. Tam jsem se zatím nedostal, ale předpokládám že nevydržel nějaký zub a navíc se dostal nezi soukolí, Názor : 1/ je v tomto typu převodovky nějaké slabší místo co by mohlo toto způsobit a 2/ je normální že když je zaseklá převodovka spojka přestane "vystavovat" i při zvýšených otáčkách motoru respektive zařvala mi i spojka ?? Opticky nevypadá že by měla nějakou mech. vadu. Jenom se jakoby "ten vrchní obal " trochu vyklá.
Díky za Vaše názory. | |
|
IP:93.122.69.xxx Vloženo:08.11.2012 08:39:00 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: Převodovka ATV 1110 |
Spojkový koš se musí viklat. Musíš to rozpůlit a tam nalezneš dvě ozubená kolečka. Občas prostě se na nich ulomí nějaký ten zoubek. Mám je skladem. | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:08.11.2012 09:48:48 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 6
Zaregistrován:
08.11. 2012
| Re: Převodovka ATV 1110 |
Díky za rychlou reakci, jen ještě prosím jestli je to " normální" že když se převodovka takto násilně kousne, ten spojkovej automat nespíná a tím buď nedusí motor nebo nezačne prokluzovat a přitom vydávat nějaké "zvuky". Já jsem prostě přidal a jen se roztočil motor a jinak nic ani náznak pohybu. Ta kola jsou k mání samostatně nebo z osou ?
Ještě jednou díky. pročetl jsem dost dotazů a vím že se živíš opravou a my po tobě chceme abys nám po email vedl ruce a my si to tak opravili sami. Cením si toho.
| |
|
IP:93.122.69.xxx Vloženo:08.11.2012 12:07:00 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: Převodovka ATV 1110 |
Je to normální, spojka zde nespíná, ale odstředivou silou se roztahují pakny. Spojkový koš je uložený na ozubení, které na klice je přez kluzné ložisko. Kolečka jsou v prodeji i jednotlivě. Jen pozor jsou dva typy. | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:08.11.2012 12:29:14 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 6
Zaregistrován:
08.11. 2012
| Re: Převodovka ATV 1110 |
Ok dík. Dneska to kuchnu ještě z druhé strany a budu vidět. Ještě jedna věc, ale z jiného soudku a to brzdy. Máme kolku jen se zadní kotoučovkou a pokukuju po dodělávce předních brzdových bubnů. Máš s tím zkušenost ? Je tam nějaký výrazný problém ?? Mladej ještě moc neumačkne tu páčku a tak bych mu rád pomohl ještě předníma. | |
|
IP:93.122.69.xxx Vloženo:08.11.2012 12:54:29 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: Převodovka ATV 1110 |
Abys rozpůlil motor, tak nemusíš rozdělávat obě strany. Na ty brzdy bychom mohli založit téma o brzdách, tady to je o převodovce. Ale dám ti rychlou radu, je lepší to předělat na nohu. Ty přední bubny neumáčkne vůbec. | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:08.11.2012 13:03:17 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 6
Zaregistrován:
08.11. 2012
| Re: Převodovka ATV 1110 |
Chápu, také jsem četl upozornění na téma dohledatelnosti různých témat...... ale lidi jsou holt nepoučitelní a pohodlní... Jinak díky za rady, trochu jsi mi nasadil brouka do hlavy s tím půlením z jedné strany ( mám otevřenou tu spojkovou ), ale co, motor půjde ven, zatím jsem to rozebíral na kolce a budu pátrat a přemýšlet. Konec konců to byl taky jeden z důvod proč jsem kolku mladému kupoval, baví mě se hrabat v oleji a vonět po benzínu a četl jsem že si to s tímhle číńánkem užijju dostatečně. :o))
Tak zatím. | |
|
IP:93.122.69.xxx Vloženo:08.11.2012 14:30:09 Odpovědět |
Brouk Pytlík
Příspěvků: 1741
Zaregistrován:
09.02. 2008
| Re: Převodovka ATV 1110 |
Ten motor na čtyřkolce nerozpůlíš, musíš sundat hlavu i válec. | |
|
IP:193.84.186.xxx Vloženo:08.11.2012 15:26:27 Odpovědět |
nováček
Příspěvků: 6
Zaregistrován:
08.11. 2012
| Re: Převodovka ATV 1110 |
Tak jen info. po opravě. Po rozpůlení jsem zjistil že jsou obě jak 20 tak 27 zubové kolečko o 3 zuby chudší. Abych se dostal na zmíněná ozubená kolečka, jsem musel rozebrat pravý kryt spojky, sundat komlet spojku ( povolit matku se zajišt´ovací podložkou pomocí kladiva a majzlíku) + ozubené kolo primárního pohonu zajištěné ségrovkou. Dále povoleny šrouby od pravého kartéru. Sundat hlavu a válec, ze shora povolit 4 šrouby na víčku kryjící zdvihátka ventilů. Na pravé straně hlavy stačí povolit jen prostřední šroub ( 10 klíček), který zajišťuje levé víčko kryjící rozvodový řetěz a kolečko. Zde jsem si natočil toto kolečko s vyraženým důlčikem mezi dva výřezy které jsou tam na pravé straně odlity. A na zapalování jsem si označil kde se nacházelo ( prostě jsem si vybral jednu ze značek na magnetu a její polohu označil na karteru ). Pak sundal rozvodový řetízek, povolil šroubek na pravé straně hlavy a hlavu sundal. Ještě je na té straně jeden šroub, je to napínák rozvodového řetězu ( takové plastové kolečko.), taky musí ven. Obdobně šel dolu válec. Pak jen pomocí dvou šroubováků z každé strany zatlučených mezi levý a pravý karter motor rozpůlil. Kolečka jsem naštěstí sehnal z rozebraného motoru za cigára, jen jsem si koupil kompletní sadu těsnění. Zpětná montáž už byla celkem v pohodě jen bylo pracné očistit kartery od starého těsnění :o)) S rozvody jsem "nehýbal", zápalko dal značkou proti karteru, kolečko nasadil důlčikem mezi výřezy a utáhnul. Po komletní montáži jsem ještě pro jistotu protočil motor pomocí ráčny jestli se nepotkaj ventily s pístem , ale nic se neozvalo a tak jsem motor připojil, Nastartoval a vše je OK. Bohužel se mi dnes projevil starý problém, který řeším od koupi kolky. Prasklina na levém kartéru. Opravil jsem spec. tmelem, celou dobu držel, ale asi jsem si při zpětné montáži nedal pozor a ( prasklina je u zadního držáku motoru) a upnul motor ne ideálně a z dnení vyjížďky jsme se vrátili opět s děravím blokem. tak budu hledat řešení. jiný karter, lepší chemické "ucpávadlo". | |
|
IP:93.91.144.xxx Vloženo:13.11.2012 21:47:09 Odpovědět | Stránky : 1
Online jsou
|