Yuki 125 Prisma - Velký malý skútr

>, Téma: Redakční testy, recenze, Zdroj: Skutrmania.cz, Vydáno dne: 21. 06. 2015

Autor: Matěj Oliva //\\ Foto: František Chobot

Yuki Prisma 125 Yuki 125 Prisma - Velký malý skútr

Po změně legislativy zaznamenala doslova boom kategorie 125ccm, která dnes nabízí skútry všech možných zaměření. A nemusí jít jen o malá přibližovadla, stopětadvacítku můžete mít i ve velkém skútru.

Yuki Prisma 125 Yuki Prisma 125

Yuki Prisma 125

Značku Yuki není třeba dlouze představovat, na našem trhu působí od nepaměti a stroje, které prodává patří k tomu nejlepšímu ve své třídě. Do nabídky tak zapadá i testovaná Yuki Prisma, univerzální skútr na velkých kolech, který by měl nabídnout pohodlí i dobrou ovladatelnost ve městě a okolí. Zpracování skútru je na slušné úrovni a design zaujme na první pohled, stejně jako několik zajímavých detailů. O jeho pohon se stará prověřená vzduchem chlazená stopětadvacítka s výkonem, který dokáže poměrně velký skútr rozhýbat na 90 km/hod.

Yuki Prisma 125 Yuki Prisma 125
Yuki Prisma 125

Lépe, než na rychlých silnicích se ale budete cítit na okreskách a ve městě, kde můžou naplno vyniknout výhody velkých 16" kol. Ta velmi dobře pohlcují nerovnosti vozovky a zaručují ovladatelnost na každém povrchu. Jejich nevýhodou je omezený prostor pod sedlem, který ale Yuki řeší velkým kufrem, který zároveň slouží jako opěrka pro spolujezdce. Další prostor najdete před koleny řidiče, kam se bez problémů vejde třeba svačina a doklady. Na skútru je dost místa i pro jezdce, bez problémů se na něj naskládají i jezdci vyšších postav a problém nebude mít ani spolujezdec. O ochranu před větrem a nepřízní počasí se stará plexisklo a mohutná přední kapotáž. Za necelých 35 tisícovek můžete získat univerzální skútr s prověřenou technikou a silným zázemím tradiční firmy. A to rozhodně stojí za úvahu.

Yuki Prisma 125 Yuki Prisma 125
Yuki Prisma 125


Technické údaje:

Typ motoru: Čtyřtaktní, vzduchem chlazený jednoválec
Převodovka: Automatická - variátor
Řidičské oprávnění: A1, B
Brzda přední: Kotoučová
Brzda zadní: Kotoučová
Kolo přední: 100/80-16
Kolo zadní: 130/80 - 16
Cena v den testu: 34 990,- Kč