Chopper King 50XT Limited Edition - k obrazu svému

>, Téma: Jak na to, Vydáno dne: 14. 07. 2011

chopper 50 VDO Čína trochu jinak, aneb stavba k obrazu svému
Chopper King 50XT Limited Edition


Text a foto: Kůrka David – V.D.O. moto

Ať si každý říká, co chce, ale popularita čínských motocyklů roste a to zejména ve věkové kategorii náctiletých a to je velmi dobře.
Chtěl bych popíchnout všechny zarputilé odpůrce těchto motocyklů a ukázat, co vše se dá vytvořit z motocyklu za nákupní cenu pod třicet tisíc korun.

Chtěl bych jen připomenout, že i největší a nejznámější výrobci motocyklů nevyrobí stroj, se kterým je každý spokojen a cena takového stroje mnohdy přesahuje několikasettisícouvou hranici . Mrkněme např. na Harley Davidson, bez mála každý, kdo si zakoupí takový stroj v základní verzi jej za neskutečné peníze přestaví a upraví podle své fantazie.
Nemluvím o tom , že i tato značka trpí svými profláknutými poruchami a neduhy, ale to sem nechci tahat. Chci jen říci, že pokud chceme motocykl podle svého gusta většinou je to jen na nás naší šikovnost a naší šrajtofli, nicméně spousta věcí se dá udělat doma a bez větších nákladů.

chopper 50 VDO Chopper King 50XT Limited Edition
Vzal jsem si na paškál 50XT Chopper King, základní výkon 2,6 koně při 7000 tis/min a kroutící moment 2,2nm/6250, maximální konstrukční rychlost 45km /h, které lze snadno přesáhnout na nějakých 50-60km, když je dobrý vítr - haha. Jasně, prdítko za pár korun, tak co od něj čekat? Tak mrkejte co vše s tím jde udělat .
MOTOR: výkon se dá zvednout až na 6,9 koně a 7,6nm/5500, obsah 110ccm (bez úpravy CDI). Tak to už stojí za zmínku ne? Tento motor se dá bez větších potíží převrtat.
chopper 50 VDO chopper 50 VDO Upravit sání, lepší filtr, 98-100 okt. benzin. Nějaký ten převod do rychla a upaluje to 90km/h kopec nekopec. Je pravda, že to není zadarmo, ale za takovou úpravu u renomovaného výrobce, když si ji uděláte sami, což nedoporučuji (dílenské vybavení a zkušenosti ) vyjde bez mála kolem 40-50tis a to jsme hodně při zemi. Záleží také na tom jakou firmu kitových dílů zvolíme..
Takže tento brouček má převrtaný motor 110ccm, rozšířené sací hrdlo, sportovní filtr, který je schovaný v originál chrom obalu, rádoby laděný výfuk, ale je to vlastně jen leštěná nerez trubka vytvarovaná do tvaru rohu. Předstupáky, rovná nerez řidítka, prodloužené vidlice, otáčkoměr, který není v základní výbavě. Komplet celý lak v perleti 6 vrstev laku, leštěné vše co se vyleštit dalo, lakované doplňky (třmeny, kotouč, brzd.pumpa atd.).
chopper 50 VDO Zvuk je príma jako Harley Davidson . Když jsem na výstavě Motocykl 2007-2008 chtěl přilákat pozornost, stačilo jen nastartovat a všichni se sesypali kolem našeho stánku a čekali neskutečné hovado s velkým motorem . Každý kdo prorval hlavu skrze dav pak úžasnul nad tím, co viděl . Malý brouček co pěkně bafá na všechny a vypíná hruď ,,jsem Číňan, to koukáte co‘‘
Dnes již motocykl má svého majitele, kterému je bez mála 65 let, pokud mne pamět neklame. Viděl motocykl na výstavě, prej šel akorát z nemocnice, tak se juknul na výstavu co tam bude hezkého. Na místě zaplatil záložku a v červenci jsem mu ho přivezl. Od té doby ani vidu ani slechu, takže soudím , že jezdí dodnes bez závad.
chopper 50 VDO Takže pro každého šikovného klučinu s fantazií a Tátou, který má srdce na správném místě , když vidí, že synátor má snahu něco stvořit a k něčemu tíhne. V dnešní době internetu, zahálky a drog není investice až tolik vysoká. A nákladnost se rovná náročnosti každého z nás. Bez peněz do hospody nelez tu neplatí, základní úprava pokud si necháte převrtat motor se pohybuje kolem pár tisícovek, zbytek si samy stvoříte doma, podle šikovnosti a vkusu každého z vás. Mne přestavba vyšla na cca 16-17 tis, ale vše včetně laku jsem si dělal sám. Myslím, že v dnešní době a cenách je to k zamyšlení co myslíte?
Tak vrhneme se na to?

David Kůrka

technický ředitel společnosti
V.D.O. Moto s.r.o.
www.vdomoto.com