Čína trochu jinak, aneb stavba k obrazu svému
Chopper King 50XT Limited Edition
Text a foto: Kůrka David – V.D.O. moto
Ať si každý říká, co chce, ale popularita čínských motocyklů roste a to zejména ve věkové kategorii náctiletých a to je velmi dobře.
Chtěl bych popíchnout všechny zarputilé odpůrce těchto motocyklů a ukázat, co vše se dá vytvořit z motocyklu za nákupní cenu pod třicet tisíc korun.
Chtěl bych jen připomenout, že i největší a nejznámější výrobci motocyklů nevyrobí stroj, se kterým je každý spokojen a cena takového stroje mnohdy přesahuje několikasettisícouvou hranici . Mrkněme např. na Harley Davidson, bez mála každý, kdo si zakoupí takový stroj v základní verzi jej za neskutečné peníze přestaví a upraví podle své fantazie.
Nemluvím o tom , že i tato značka trpí svými profláknutými poruchami a neduhy, ale to sem nechci tahat. Chci jen říci, že pokud chceme motocykl podle svého gusta většinou je to jen na nás naší šikovnost a naší šrajtofli, nicméně spousta věcí se dá udělat doma a bez větších nákladů.
Chopper King 50XT Limited Edition
Vzal jsem si na paškál 50XT Chopper King, základní výkon 2,6 koně při 7000 tis/min a kroutící moment 2,2nm/6250, maximální konstrukční rychlost 45km /h, které lze snadno přesáhnout na nějakých 50-60km, když je dobrý vítr - haha. Jasně, prdítko za pár korun, tak co od něj čekat? Tak mrkejte co vše s tím jde udělat .
MOTOR: výkon se dá zvednout až na 6,9 koně a 7,6nm/5500, obsah 110ccm (bez úpravy CDI). Tak to už stojí za zmínku ne? Tento motor se dá bez větších potíží převrtat.
Upravit sání, lepší filtr, 98-100 okt. benzin. Nějaký ten převod do rychla a upaluje to 90km/h kopec nekopec. Je pravda, že to není zadarmo, ale za takovou úpravu u renomovaného výrobce, když si ji uděláte sami, což nedoporučuji (dílenské vybavení a zkušenosti ) vyjde bez mála kolem 40-50tis a to jsme hodně při zemi. Záleží také na tom jakou firmu kitových dílů zvolíme..
Takže tento brouček má převrtaný motor 110ccm, rozšířené sací hrdlo, sportovní filtr, který je schovaný v originál chrom obalu, rádoby laděný výfuk, ale je to vlastně jen leštěná nerez trubka vytvarovaná do tvaru rohu. Předstupáky, rovná nerez řidítka, prodloužené vidlice, otáčkoměr, který není v základní výbavě. Komplet celý lak v perleti 6 vrstev laku, leštěné vše co se vyleštit dalo, lakované doplňky (třmeny, kotouč, brzd.pumpa atd.).
Zvuk je príma jako Harley Davidson . Když jsem na výstavě Motocykl 2007-2008 chtěl přilákat pozornost, stačilo jen nastartovat a všichni se sesypali kolem našeho stánku a čekali neskutečné hovado s velkým motorem . Každý kdo prorval hlavu skrze dav pak úžasnul nad tím, co viděl . Malý brouček co pěkně bafá na všechny a vypíná hruď ,,jsem Číňan, to koukáte co‘‘
Dnes již motocykl má svého majitele, kterému je bez mála 65 let, pokud mne pamět neklame. Viděl motocykl na výstavě, prej šel akorát z nemocnice, tak se juknul na výstavu co tam bude hezkého. Na místě zaplatil záložku a v červenci jsem mu ho přivezl. Od té doby ani vidu ani slechu, takže soudím , že jezdí dodnes bez závad.
Takže pro každého šikovného klučinu s fantazií a Tátou, který má srdce na správném místě , když vidí, že synátor má snahu něco stvořit a k něčemu tíhne. V dnešní době internetu, zahálky a drog není investice až tolik vysoká. A nákladnost se rovná náročnosti každého z nás. Bez peněz do hospody nelez tu neplatí, základní úprava pokud si necháte převrtat motor se pohybuje kolem pár tisícovek, zbytek si samy stvoříte doma, podle šikovnosti a vkusu každého z vás. Mne přestavba vyšla na cca 16-17 tis, ale vše včetně laku jsem si dělal sám. Myslím, že v dnešní době a cenách je to k zamyšlení co myslíte?
Tak vrhneme se na to?
David Kůrka
technický ředitel společnosti
V.D.O. Moto s.r.o.
www.vdomoto.com