Pitbike pro správný začátek - Apollo AGB-37CFR 125ccm

>, Téma: Redakční testy, recenze, Vydáno dne: 19. 06. 2011

Apollo AGB37 - CRF 125 ccm Pitbike pro správný začátek
- Apollo AGB-37CFR 125ccm 14/12


Do redakce se nám dostal na testování pitbike od Apollo Orion, které do České republiky dováží společnost DATRAM.
A jak jsme testovali?
Celý test jsme provedli na trati v Cítově Na Buriánce
Můžeme prozradit, že tento pitbike byl pro nás velikým překvapením, jak funkčností, tak i zpracováním.


Apollo AGB37 - CRF 125 ccm Trošku techniky:
Motor: Shineray - čtyřtakt, 125ccm, jednoválec
Kompresní poměr: 9,0: 1,
Chlazení: vzduchem
Karburátor: mikuni PZ26
Výkon: 6,0 kW / 7 500ot/min.
Zapalování: CDI
Startování: manual (pákou)
Kapacita nádrže: 3,2l
Tlumič – přední: vidlice UP SIDE DOWN, 760mm
Tlumič – zadní: 320mm
Výška sedadla: 82cm,
Přední kolo: 2,5– 14, Zadní kolo: 3 – 12"
Rozvor: 1260mm
Brzdy: zadní i přední kot. hydraulik
Řazení: manuální
Převodovka: 4-stupňová, N-1-2–3-4
Hmotnost: 67kg
Nosnost:< 120kg
Průměrná spotřeba: 2l/100km
Barva: Apollo black

Apollo AGB37 - CRF 125 ccm A co na pitbike testovací jezdec StreetBoy?
Pitbika jsem na moji žádost dostal rozloženého v bedně.
O víkendu jsem roztrhal krabici a začal skládat, což znamená nejprve rozebrat kovový rám, ve kterém je pitbike usazen, aby se nepoškodil při převozu.
Když jsem dostal motorku z kovového rámu, tak už přišly na řadu technické věci.
Nejprve nasadit přední kolo, upevnit zadní tlumič, nasadit plasty, překontrolovat pro jistotu všechny šrouby, spoje a samozřejmně také olej a haďičky od nádrže do karburátoru.
Tady bych chtěl upozornit na skříplou hadici odfuku oleje z motoru, při montování motorky se na tuto věc musí dávat pozor, protože pro převoz je tato skřípnutá již od výroby, aby při transportu nevytékal olej.
Pokud chcete mít úplný klid, tak doporučuji všechny matky zalepit pevnostním lepidlem na šrouby a dát pod ně vějířové podložky.
Celá tato práce (montáž, kontrola a lepení šroubů) trvá cca 2 hodinky zručným jedincům.
Když bylo vše smontováno a zkontrolováno, tak jsem nalil benzin (čistý natural 95) a poprvé pitbika našlápnul. Světe div se, linul se krásný hluboký zvuk, až překvapivě na základní verzi tohoto malého obsahu 125cc.
V motoru se zdálo, že vše běží jak má, tak jsem pitbika šel zlehka projet, aby se zahřál a já mohl pak vyměnit originál čínský olej za kvalitní Fuchs Silkolene 10w40, který nám do testu věnovala společnost PNK motors Cítov.
Zařadil jsem za jedna a říkal si, že to asi nebude žádný zázrak ten výkon. Ale nějak jsem se spletl, převodovka je velmi dobře rozložená, takže jednička zatáhla a já měl oči navrch hlavy. Co se mi velmi líbilo je, že motorka má tak dobře postavenou kyvnou vydlici. Pitbike se staví na zadní jen minimálně.
Nakonec jsem nakopal všechny rychlostní stupně (dohromady 4) a zjistil, že tahají poměrně stejně.
Když jsem si utřel oči od slz, které mi vytryskly, jelikož jsem si nevzal helmu ani brýle, tak jsem zajel zpět na dílnu a vyměnil již zmíněný olej a připravil motorku na druhý den pro testování na MX trati.
Následující den bylo kupodivu krásné sluníčko, takže jsem motorku hodil do auta a vyrazil na MX trať v Cítově - Na Buriánce. Po příjezdu jsem zjistil, že jsem doma zapomněl klíče od zapalování, což bych chtěl vytknout na tomto pitbiku, že nejdříve musíte použít spínací skříňku než nastartujete a kliče se vám pořád motají u pravé nohy.
Takže hezky se vrátit domů pro klíče, a pak se konečně šlo jezdit.
Raději jsem ještě jednou vše zkontroloval a pak ho našlápnul. Zase jsem měl hezký pocit z toho hlubokého zvuku co se dral z výfuku. Najel jsem na startovní rovinku a začal sázet všechny kvalty. Krásně jsem si skočil první lavici a zjistil že se motorka ve vzduchu chová přesně tak jak jezdec potřebuje.
Horší to bylo po nájezdu do prvního tobogánu, kde jsem zjistil že pitbike je nějak jaksi vyšší stavby a hůře se projíždějí zatáčky, ale samozřejmě jde jen o zvyk. Přední tlumiče na tak laciný model fungovaly velmi pěkně, odrazy i dopady byly velmi hladké a přesné. Zadní tlumič byl nejdříve moc měkký, takže jsem zastavil a pokusil se ho doštelovat. Tlumič jsem přitvrdil ale stejně šel na doraz, takže bych doporučil tvrdší pružinu.
Pneumatiky mají bohužel divný vzorek a směs, takže na tvrdém a prašném povrchu odskakovaly jak gumovej medvídek na trampolíně.
Ráfky za celou dobu testování držely skvěle a i středy za tu chvilku nic neudělaly, dokonce i dráty držely na výbornou. Ale zde je to největší ale …!!! Kdo chce opravdu hodně skákat, musí počítat s výměnou kol za kvalitnější. Po čase se dráty povolují a díky tomu se ráfky kroutí.
Držení řidítek by chtělo o něco zvýšit, jsou trošku nízko oproti posezu. Rychlopal fungoval jak měl a i měl hezký, kratký chod.
Na trati mi dost vadil stojánek, o který jsem pořád zachytával. Podle mne je kravina cpát na mx motorku stojánek.
I po těchto zjištěních jsem si dobře zajezdil a asi po 5 hodinách skoků a kroužení na trati, jsem to konečně zabalil a jel domů.
Další den jsem na pitbiku udělal údržbu - přitáhnul a namazal řetěz, vše umyl atd... a odpoledne jsem pitbika vzal a šel si dát takový lehčí enduro - pole lesy louky.
Samozřejmě jsem neničil stromky v lese, ani neplašil zvěř a ani neoral zemědělcům jejich zasetá pole. Jezdil jsem asi dvě hodinky pole, lesy, louky a je to vážně zábava. Tak na tohle je tento Pitbike stvořen.
Doporučil bych ho hlavně pro začínající jezdce, okolo 10-15 let, kteří nemají moc zkušeností, ale chtějí o něco kvalitnějšího pitbika za přijatelnou cenu.

A ještě malé shrnutí – plusy a mínusy:
- povolují se šrouby u držení motoru a na plastech
- umístění spínačky
- stojánek
- měkčí tlumení na trati ač to bylo na nejtvrdší
- po krátkém čase se povolují dráty v kolech a tím se kroutí ráfky

+ celkově velmi dobrý dojem
+ těžiště pro skoky dobré
+ v porovnání s motorem Lifan 125ccm je Shineray motor 125tka ostřejší
+ motor má dostatečný výkon, jízda je akcelerační
+ bytelný rám a dobře položená kyvná vidlice

Kompletní fotografie z testu můžete vidět ve fotogalerii zde CRF125 Apollo

Autor: Michal Kára - Panako Racing team Cítov