Motochina cup 2010 – 4. závod seriálu Dubičná 5.6.

>, Téma: Motochina cup 2010, Vydáno dne: 20. 06. 2010

B2 Motochina cup 2010 – 4. závod Dubičná
Text: Kovboj | Foto: Ing. Václav Duška |

Doneslo se mi, že podvádím na závodech, které pořádám a jezdci by měli vrátit své získané trofeje a odmítnout získané body.
Byl jsem požádán, abych osvětlil, jak to vlastně bylo s tím bodováním a proč dostali závodníci v kategorii A1 a A2 body a jak to vlastně bylo s kategorií B2 ...

Po registracích bylo jasné, že červen je jako každý rok slabší na účast závodníků …
V kategorii A1 jezdci 3 a v kategorii A2 jezdců 4 a ještě v AJ také jen tři junioři. Navrhoval jsem aby tedy jeli junioři AJ spolu s A1 pitbikama a A2 pojedou samostatně. Jezdci a jejich doprovod z kategorie AJ si sami navrhli, že pojedou v kategorii AC open, což je nebodovaná kategorie, ale juniory jsme samostatně vyhlásili a postavili na stupně vítězů, ovšem bez bodů.
A2 Kategorii A1 a A2 jsme tedy sloučili a rozhodlo se, že pojedou pohromadě. A zde došlo k tomu momentu, který vše změnil. Jezdec s číslem 6 z A1 se přeregistroval do A2, jezdec č. 9 má registraci od počátku závodů pro obě kategorie A1 i A2 takže tím jsme měli v kategorii A2 registrovaných závodníků 7 a v kategorii A1 zůstal jen Michal st. č. 33. Rozhodli jsme tedy, že se kategorie A1 nepojede a ani ji nebudeme vyhlašovat na stupních vítězů. Toto jsem já osobně vyhlašoval a to několikráte i mezi trénováním a pak i mezi závodama a i před vlastním závodem kategorie A2. Na oplátku, že nebudou stupně vítězů a poháry pro A1 jsem se s jezdci domluvil, že body jim přidělíme, ne v A2, ale v jejich kategorii A1, ale tak jak v této silnější kategorii se slabšími stroji dojedou.
V kategorii B2 bylo oficiálně registrováno jezdců 7, což splnilo podmínku pro bodování. Na trénink však Radek nastoupil se čtyřkolkou, která do této kategorie nepatří a ač měl Access přichystaný, tak nakonec nenastoupil ani na jeden závod. Zůstalo nám tedy pro závody celkem šest jezdců. Technické závady způsobily odstoupení dvou jezdců v průběhu závodu, tak nám závod ukončili pouze 4 závodníci. Ale to však nic nemění na tom, že by neměli být bodovaní !!!
Tento závod byl i o jiných výjimkách, např. do Baboletu jsme připustili jezdkyni na stroji Access 400 a domluvili jsme se, že její umístění posuneme o jedno místo vzad a pojede mimo body. Připustili jsme malé děti do kategorie AM s motorkami, které nesplňují technické parametry – měli je vodou chlazené, ale vše po dohodě s ostatními pořadateli a také to vše bylo řádně vyhlášené.
Myslím, že když jsme se domluvili na minulém závodě v Mořině o umístění v jedné kategorii, a nikdo nic z naší strany nenamítal, tak proč bychom se já a jezdci nemohli domluvit i na dalším závodě na řešení momentální situace.
Tento závod se měl pořádat ve Slapech, ale museli jsme vše narychlo změnit a přesunout to do Dubičné. Důvodem byl finanční rozpočet – nájem tratě a odřeknutí pomoci jednoho ze sponzorů. Kluci z Dubičné nám nechali dobré podmínky nájmu. Sice je na tomto areálu velkým problémem kropení a mnohdy bylo opravdu hodně prachu, ale kluci prý zapracují i na tomto problému a příště to bude lepší.
Nebudu zde popisovat rozpočet nájmů a porovnávat Slapy a Dubičnou, pouze mne rozhodně mrzí, že jsem netušil, že má trať ve Slapech více lidí, kteří o trati rozhodují. Já jednal s jedním (majitelem tratě), kde mi byla jasně nabídnuta nějaká cena nájmu tratě a k tomu nějaká cena za kropení a úpravy, ale z „věrohodného“ zdroje jsem zjistil, že bych to mohl mít pronajaté za třetinovou cenu. Škoda!!! Slapská trať je opravdu pěkná a určitě tam závod v dohledné době pojedeme.