První letošní závod Moto china cup 2009 na dráze Dřísy u Mělníka 28.3. 2009
A bylo bahno a pršelo a pořád bylo bahno. Pak pršet přestalo, ale to bahno bylo stále… Asi tak by se dal okomentovat první závod seriálu Moto china cup 2009. Je prima, že se spousta závodníků nezalekla a přišli si to rozdat na závodě v hojném počtu i v těchto nepříliš ideálních podmínkách. Myslím, že si to každý užil a určitě si tento začátek sezony spousta závodníků nesmazatelně zapamatuje.
Těžkosti s tratí …
Ihned v začátku naší letošní závodní sezony jsme museli řešit spoustu zcela náhodných a nepodstatných problémů. Tři týdny před termínem prvních závodů nám totálně vybouchnul pozemek v obci Bechlín, kde jsme tento závod měli naplánovaný. Díky razantním tréninkovým jízdám po soukromých polnostech jistými čtyřkolkáři, kteří ani na závody nechodí, ale o to více trénují, nám majitel přístupové cesty ke trati dal zamítavé stanovisko a bohužel si nepřál abychom těch třicet metrů po jeho cestě do depa a k trati mohli dojet. Co tedy dělat? Plno přihlášených závodníků a termín se blížil. Ještě že máme spoustu příznivců a kamarádů a od jednoho z nich jsem se dozvěděl o vytvoření závodní trati v Dřísech. Dal mi telefonní spojení na majitele se kterým jsem si dal schůzku a vše bylo v pohodě. Sešli jsme se na trati dva týdny před závodem, prohlédli jsme si ji a naplánovali, jak ten závod pojedeme, kde bude start a počítání a kudy to zkrátíme juniorům. Majitel tratě nám přislíbil i nějakou menší úpravu tratě, což jsme s povděkem přijali a již nám nic nebránilo k přípravám závodu a mohli jsme se těšit na závod samotný.
Sobotní ráno bylo deštivé a nepříjemné a to nebylo nic proti tomu, co nás čekalo na trati. Opravdu tam došlo k menším úpravám, jak bylo slíbeno. Vše zde bylo jinak. Zmizelo depo pro závodníky a na místo něj nové lavice, plac pro start a zvětšená závodní dráha. V prvním okamžiku jsme chtěli závody zrušit, bylo nás na nové podmínky málo a věděli jsme, že to není možné organizačně zvládnout k plné spokojenosti všech účastníků. Byli jste ale naší velkou oporou a chtěli jste opravdu závodit, tak nám nezbylo nic jiného, než narychlo vymyslet novou strategii závodu a systém průběhu startu a počítání. To byl velký oříšek a jak se později ukázalo, způsobilo nám to hodně zmatků. Nemohu jinak a musím apelovat na závodníky aby opravdu dodržovali některá rozhodnutí během průběhu závodu, ulehčí nám to všem práci a zbytečné dohadování. Pokud jsme se tedy domluvili na tom, že po odmávnutí cíle musí závodník dojet po trati až k místu počítání a pak teprve může trať opustit a při tom nesmí již předjíždět, tak nechápu proč se tak v hojném počtu nedělo. Spousty závodníků po odmávnutí cíle vyjeli rovnou na cestu a odjeli do depa. Chápu, že v těchto bahno podmínkách toho měl asi každý dost, ale pochopte, že jsme k tomuto rozhodnutí měli dost vážný důvod. Potřebovali jsme si zapsat vaše dojezdy a umístění, no a nyní nám poraďte jak jsme to měli udělat s vyhodnocením, když v tom byl takový zmatek. Nyní to vlastně ve výsledkové listině může být i jinak, než bylo vlastně vyhlášeno ihned po závodech. Za to se některým závodníkům omlouváme a hledáme nějaké schůdné řešení tohoto problému.
.
Bláto a voda, bylo to snad všude …
Malý technický problém nám nastal, když se nám hned na začátku vypálil zesilovač a nešlo nám mluvit a komunikovat se závodníky přes repro a mikrofon. Prostě nám do toho napršelo a bylo hotovo. Jsme ale lidi a máme dar řeči a umíme mluvit i hlasitě, co naplat, tak se křičelo až hlasivky vypověděly službu. Tímto se tedy omlouváme všem, kteří nás špatně slyšeli a díky tomu nemohli nastoupit ve správný okamžik na start.
Vybrat kus dráhy pro juniory, aby se nám tam neutopili, tak to bylo opravdu velkým problémem, ale při snaživé pomoci všech se nám to povedlo a měli jsme pro naše nejmenší dráhu. Sice byla krátká, ale zato se na ní dalo mluvit o bezpečné jízdě. A o tom to především je, o bezpečnosti našich nejmenších. Myslím, že si to junioři užili a i účastnice kategorie BABOLET.
Závodilo se …
Příjemným překvapením byla hojná účast závodníků v jednotlivých kategoriích a nadšení závodit i v těch nepříznivých podmínkách, které nás po čas závodu doprovázely. Díky vám všem. Slibujeme, že se budeme snažit stále tyto závody zlepšovat, ale některé záležitosti jdou jen ve spolupráci s vámi se všemi. Tím, že si pronajímáme tratě a nenecháváme vás závodit jen na jedné, tak máme více náročné pořadatelské zajišťování. Musíme sebou vozit lidi, kteří jsou ochotni pomáhat a jsou do tohoto druhu sportu zapáleni stejně jako my všichni. Pro atraktivitu závodů nechceme pořádat Moto china cup jen na jedné trati, ale toto rozhodnutí nám malinko komplikuje zajištění dobrého a bezchybného průběhu závodů. Nemáme vlastně stálé zázemí kde jde vše podle nějakého stálého a naučeného řádu. Nemáme prostředky na to abychom si najali profesionální odborníky na post traťových komisařů, nebo abychom mohli zakoupit elektronická čidla na počítání. Jsme amatéři a pořádáme amatérské závody a chceme tak ukázat široké veřejnosti, že i ta čínská výroba není až tak špatná a jsou stroje, které mohou závodit ač mají původ výroby v té mnohdy zatracované Číně. Ještě jednou vám všem děkujeme a těšíme se na další vaší účast na závodech.
Pár poznámek k novinkám …
Musím zde využít prostor a pozastavit se nad novinkami, které jsou vyhlášeny pro letošní ročník závodů.
TEAM RACE
- soutěž týmů o pohár vítězů. Je to soutěž pro více členné skupiny závodníků. Pro upřesnění podmínek: Tým si nahlásí tři závodníky vždy při registraci na závod, kteří za tým pojedou o body a jejich body se po závodech sečtou a připíšou se týmu. Pokud se nějakým nedopatřením stane, že si tým nahlásí více závodníků než tři, tak se vezmou tři po sobě jdoucí kategorie v závodě a sečtou se body těchto třech závodníků. Pokud tým neobsadí dvě různé kategorie, ale bude mít tři závodníky pouze v jedné kategorii, započítají se body do týmu pouze toho nejlépe umístěného závodníka. Uzavření změn jména závodníka je vždy na každém závodě 15 minut před prvním startem. Tým může na každý závod nahlásit různé závodníky.
STARTOVNÍ ČÍSLA
- pro letošek platí pravidlo umístění startovních čísel na přední tabulce stroje (ne na plastovém blatníku čtyřkolky apod. ) a velmi důležité umístění na zádech závodníka. Číslo musí splnit určité rozměry a musí být dobře čitelné a viditelné. Pokud to nebude závodník splňovat, je na rozhodnutí traťových komisařů, zda budou závodníkovi počítat odjetá kola či nikoliv. Pokud to komisaři uznají, tak ale závodník nebude mít uznané body a umístění do seriálu, ale dílčí umístění se ponechá. Kontrola čísel nespadá do technických kontrol strojů a je jen na jezdcích, zda tuto podmínku splní a nebo zda si ponesou následky nesplnění.
POČÍTÁNÍ ODJETÝCH KOL A KLASIFIKACE V ZÁVODU
- dle současných diskuzí bude toto upřesněno na dalším závodě. Vlastně to není žádná novinka, ale je použitý systém z minulého ročníku. Fungovalo to a tak jsme to použili i letos. Pro upřesnění. Závod se vyhlásí na nějaký počet rozjezdů, většinou to jsou dva rozjezdy. Závodník je registrovaný na závod a musí tedy nastoupit na oba rozjezdy. Pokud nenastoupí na některý z rozjezdů nebude klasifikován a nepočítá se mu závod. Může však nastat situace kdy má závodník technický problém a nemůže na rozjezd nastoupit – pokud to včas nahlásí a důvody nenastoupení na rozjezd se mu uznají, tak není problém klasifikace. Pokud se závodníkovi něco stane za jízdy a nedojede, má započítaná odjetá kola a i když nedojede, tak se může dostat na klasifikaci. Není však klasifikován, pokud součet kol z obou rozjezdů je menší než má první závodník za jeden rozjezd. Ukončení závodu se tedy rozumí odjetí všech vyhlášených rozjezdů s přihlédnutím na umístění v posledním rozjezdu.