Yuki Twinsport 125

>, Téma: Redakční testy, recenze, Zdroj: pastucha , Vydáno dne: 26. 01. 2009

Yuki Twinsport 125 Yuki Twinsport 125 – první dojmy
Motocykl jsem zakoupil v listopadu roku 2008 jako nový za částku 28.990,- Kč po delším rozvažování, pročítání recenzí a diskusí na webu. Hodnocení tohoto motocyklu bylo velice kladné ve většině případech, objevily se i záporné názory, ale jednalo se jen o, podle mého, menší nedostatky, které se dají vyřešit doma a nebo přehlédnout.

Jelikož jsem motocykl kupoval pro svého syna Ondru, potřeboval jsem i jeho názor. Hlavní favorité Ondry byly následující motocykly : Yuki Twinsport, Yuki 125 RS a Honda Varadero 125. Jelikož finanční možnosti byly omezené a to částkou kolem 50.000,- Kč, nejvíce horký favorit Honda by byla v uvedené ceně jen starší, ojetá, to jsem zrovna nechtěl, ale i tak jsem tedy zkoušel kontaktovat nějaké prodávající. Samozřejmě, dle prodávajících, byly všechny jako nové, v původním originálním stavu a tak jsem se na některé jel podívat, skutečnost však byla trošku jiná, tudíž starší motocykl o obsahu 125 ccm jsem zavrhl. Nezbylo, než si prohlédnout zbylé dvě Yukiny, obě byly hezké a líbily se jak mi, tak Ondrovi, jednalo se o nové motocykly se zárukou dvou let bez omezení počtu ujetých kilometrů. Po několika debatách doma, zhodnocení vzhledu, zvuku, posezu a ceny bylo rozhodnuto a vyhrála Yuki Twinsport.
Po dopravení motocyklu z prodejny domů následovala důkladná prohlídka, jedná se o cestovní motocykl vyvedený v černé metalíze se stříbrnými polepy v kombinaci s litými třípaprskovými koly ve stříbrné barvě. Je opatřen prostorným sedlem, na němž se velice dobře sedí, poloha za řidítky vzpřímenější, cestovní, tedy pohodlí, v přední masce se štítkem proti větru je elegantně zabudované světlo, vzadu je namontován malý nosič. Motor dvouválcový, každý válec je krmen svým membránovým karburátorem zn. Mikuni, s válcovým šoupátkem, jehož zdvih ovládá podtlakový systém. Každý výfukový svod má vlastní koncovku výfuku, které jsou umístěny po stranách motocyklu. Co se mi moc nelíbí je, že motor je uchycen pevně v rámu motocyklu, bez použití silentbloků a podsedlové plasty jsou z tvrdého plastu, vypadá to, že budou dost křehké. Palubní deska je vybavena rychloměrem, otáčkoměrem, ampérmetrem pro kontrolu dobíjení a ukazatelem zařazeného rychlostního stupně. O odpružení motocyklu se ve předu starají klasické vidle, vzadu centrální pružící jednotka, oboje bez možnosti nastavení tuhosti. Odpružení je měkké, cestovní, příjemné. V předu je brzda kotoučová, dvoupístková, vzadu klasická bubnová. Motocykl sám o sobě působí mohutným dojmem, vzhledově povedený, kvalitním zpracováním, prostě nádhera a nadšení z nového motocyklu bylo velké.
Počasí tomu přálo, takže nezbylo, než se na tomto motocyklu svézt, po nastartování se z výfuku začal linout nádherný hluboký zvuk, po přidání plynu se přiostřil. Zařadil jsem jedničku a vyjel, při rozjezdu motorka sebou cukla ku předu, jakoby natvrdo do sebe lamely zaskočily, ale to už jsem si přečetl v recenzi na netu, že je to normální a tak jsem tomu nevěnoval pozornost. Motocykl táhnul pěkně od spodku, rychlosti šly dobře řadit, příjemný zvuk motoru, ovládání světel, blinkrů, brzd, atd…., podle mého tam, kde to má být, nemusel jsem nic hledat, brzdy přiměřeně účinné. Přes víkend najeto 450 km, kilometry na této motorce utíkaly velice rychle, bez pocitu únavy, nějaké nepříjemné vibrace jsem při jízdě nepociťoval. Po ujetí 450 km jsem doma zaparkoval a na volnoběh se z motoru začalo ozývat nějaké klepání. Nevěděl jsem co to je, nijak jsem to nehonil, prostě jízda piánko, tak, aby si všechny součástky sedly. Nezbylo, než naložit motocykl na vozík a zavézt do servisu na reklamaci. V servisu bez problému reklamaci přijali a následně zjistili, že prasknula lišta napínání rozvodového řetězu. Opraveno v záruce, oprava, včetně doručení náhradních dílů trvala zhruba tři týdny. Při tom již udělali i první garanční prohlídku, která stála 1.500,- Kč, zdá se mi to jako velmi příjemná cena.
Ze servisu jsem na motocyklu odjel, i když už bylo chladno, ale ještě se to dalo. Po rozhovoru s mechanikem už bych mohl sem tam motocykl protáhnout, aby nezlenivěl, i když jsem ho měl ještě šetřit. Při cestě domů se naskytla příležitost, courala se pře de mnou Š120 se starším pánem za volantem, rychlostí asi tak 40 – 50 km/h. Zatáhl jsem za plyn, otevřel klapky naplno a jal se předjíždění a ejhle, při 6000 – 7000 ot. Cuknutí, jakoby nedostatek benzínu, nebo vynechalo zapalování, pak se to chytlo a rozjelo, nevěnoval jsem tomu proto pozornost. Ale následně čím více se otáčky zvyšovaly, věc se opakovala častěji a při 8000 – 9000 ot. při otevřeném plném plynu motocykl škubal, vynechával a nechtěl jít dále do otáček, nezbylo než se za plechovku zařadit. Napadlo mě, že by při provádění opravy mohl být uvolněný nějaký drátek v elektroinstalaci, nebo nešikovně zpět zapojen, že při vibracích se někde dotýká kostry a zkratuje. Takže jsem rozdělal motocykl, abych se dostal ke všem konektorům, porozpojoval je, kontakty vyčistil, nastříkal kontaktním sprejem, zkontroloval veškeré vedení elektroinstalace, zda někde není prodřená isolace a motocykl opět složil. Na nic jsem nepřišel. Další zkouška motocyklu za jízdy, závada se opět opakovala. Proto jsem kontaktoval mechanika v servise, vysvětlil jsem mu problém a on mi řekl, že by to mohlo být možná nějaké smítko v karburátoru, abych to zkusil rozjezdit. Takže jsem rozježoval, ovšem bez výsledku. Následovala výměna svíček, kablíků indučky a koncovek na svíčky, ale nic. Nezbylo, než vše zkontrolovat a pročistit palivový systém. Následovalo vyčištění nádrže a filtru, nalití čerstvého benzínu od jiné čerpací stanice, než jezdím tankovat, rozebrání karburátoru, ten byl jako nový, nikde žádné smetí, i přes to jsem vše důkladně profoukal stlačeným vzduchem a opět složil. S pocitem dobře vykonané práce a opravy jsem opět jel motocykl projet a už jsem s nějakým škubáním nepočítal. To jsem se však mýlil a tím jsem byl v koncích, vše bylo čisté v originálním stavu. Jelikož mi to nedalo, ještě několikrát jsem rozdělal karburátor, opět složil a zkoušel. Při jednom rozdělání karburátoru jsem si všiml, že je vymačkaná pryžová hadice dosedající na sání vzduchu do karburátoru a to tak, že byl zmenšen průměr nasávání vzduchu a horní kanál pro přisávání k podtlakům je hadicí téměř zaslepen. No sláva, na závadu jsem přišel, myslel jsem si, nedostatek vzduchu, šoupátka se nezvedají jak by měly. Sehnal jsem si náhradu, namontoval a vyjel. Závada vyřešena nebyla, i když motocykl znatelně lépe táhnul, zlepšilo se to. Další rozborka, jehla v karburátoru je nastavena na nejvyšší polohu, pomyslel jsem si, asi už vzhledem k nasávanému vzduchu má motor nedostatek benzínu. Jehlu jsem dal na střední polohu, složil a jel se projet. Situace byla taková, že motor byl líný do 4 – 5 tis. ot. , pak se rozjel a bez škubání táhl až nahoru. Bylo to lepší, ale jezdit se s tím nedá, proto jsem vše vrátil do původního stavu a závadu řeším dosud. Další neduh čínského stroje je velmi měký materiál použitý na šroubcích, několik závitů jsem při rozebírání a skládání strhl a to bez překonání jakéhokoliv odporu, dále neustálá výměna zadní žárovky, pořád se pálilo vlákno, žárovek to žralo více jak benzínu, vyřešila to led diodová žárovka. Za největší nedostatek považuji nemožnost seřízení předního světla, nebo jsem na to ještě nepřišel, to se ale vyřeší, zatím se soustředím na motor. Dosud jsem na motocyklu najel 1150 km, a pokud se závady vyřeší a vychytají mouchy, myslím že to bude velice dobrý motocykl, přístup v servisu, dojíždím do Moto-Toni Paskov, je velice vstřícný a přívětivý, tudíž jsem spokojený. To je asi tak zatím vše o motocyklu.