IVO KAŠTAN JEDE DAKAR NA PITBIKE
Tak je to tady, máme pro vás první fotografie Ivošova dakarského speciálu… Ivo se 3.1.2009 postaví na start Rally Dakar v Buenos Aires s historicky prvním pitbikem, který se tohoto závodů zúčastní. Buďte s námi u toho i vy a pečlivě sledujte naše internetové stránky a nově také internetové stránky které se pro vás připravují www.dakarpraha.cz. Na spuštění těchto stránek vás upozorním….
Návrat ke kořenům rally Dakar, to byl hlavní motiv Ivo Kaštana ke stavbě tohoto stroje pro tento druh závodu zcela neobvyklého. V prvopočátcích rally Dakar bylo hlavní výzvou překonat nástrahy pouště na strojích, které si mnohdy sami závodníci postavili ve svých dílnách a bez velkého zázemí se pustili do boje s přírodou . Na fotografiích z prvních ročníků Dakaru můžeme vidět různorodé stroje, například také známé skútry Vespa, či jiné podomácku různě upravované.
„Na velkém motocyklu už toho nemůžu víc dokázat, zavazím sám sobě.“ To tvrdí Ivo Kaštan, když se ho zeptáte na otázku proč ne klasický dakarský speciál. „Postavit malý stroj a absolvovat s ním rally Dakar je pro mne daleko větší výzva technická i sportovní. Stejně tak jako obeplout svět na malé plachetnici, to hned tak nikdo nedokáže. Velkou motorku si můžu koupit hotovou, ale tu má každý.„
Motocykl prošel velkým vývojem, první kus Rahier Honda Mk1 vycházel z jiné konstrukce rámu a byl kompletně postaven v naší dílně. Na tomto stroji Ivo absolvoval jarní Central Europe Rally, závod však pro technickou poruchu motoru nedokončil. Stroj měl kola o velikosti 17“ přední 14“ zadní a Ivošovi se zdál příliš velký. Motocykl Rahier Honda Mk2, vychází ze sériového stroje, který všichni dobře znají pod názvem pitbike. Základem tedy je podvozek z motocyklu značky Pitpro model 2008. Motocykl je celý postaven v retro stylu osmdesátých let, nádrž o obsahu 18 l pochází z motocyklu Honda XL200. Motor má obsah 146 ccm, je na zakázku postaven v Německu renomovanou tuningovou firmou TJR.
Základem motoru je Honda Nice a motorový kit Takegawa. Přední i zadní kolo mají velikost 14“, jsou značky Excel , pneumatiky Mitas. Brzdové kotouče, hadice a destičky Goldfren, spoustu maličkostí vyrobených Milanem Tůmou MTT ve Velkém Meziříčí. Kompletní motocykl váží cca 70 kg.
Proč se jmenuje Rahier?? Na památku Ivošova největšího motocyklového idolu, trojnásobného Mistra světa v motokrosu, dvojnásobného vítěze Rally Dakar – Gastona Rahiera. Gaston byl malý, ale pekelně rychlý chlapík, a to je také filozofie celého Ivošova motocyklu.