SHINERAY a jeho dvoumístná dvěstěpadesátka na SPZ
Něco málo z technických dat
Typ: XY250STXE
Obsah válců: 229 ccm
Motor: 167FMM
čtyřtaktní jednoválec, chlazený vzduchem
Výkon: 11 KW / 6500 n/min
Hmotnost: 158 kg
Konstrukční rychlost: 70 km/hod
Doporučené max. zatížení: 150 kg
Start: elektrický startér
Baterie: 12V 7A
Pohon řetězem
Převodovka: manuální 4 rychlosti vpřed + neutrál + zpátečka
Manuální spojka
Brzdy P // Z: kotoučové, kapalinové
Kola P // Z: 21x7-10 // 19×9.5-8
Nastavitelné sportovní tlumiče
Kapacita nádrže 11,6 L
Olej v motoru: 1,1 L
Délka = 1690 mm,
šířka = 1100 mm,
výška = 1130 mm
Myslím, že si na tu čínu musím dát větší pozor.
Vyrobila to velmi známá čínská firma SHINERAY, která má své vlastní vývojové středisko
a její šéfové tvrdí, že dělají opravdu kvalitně. Je teda na zváženou, proč jejich závodní tým používá stroje YAMAHA.
Ale zase na druhou stranu, já jejich výrobky znám a používám a mohu jen chválit (někdy si taky pěkně zanadávám).
O této čtyrkolce jsem dostal informace už před nějakou dobou, ale nějak jsem se nedostal k tomu, abych ji otestoval.
Měl jsem k dispozici kousek v oranžové barvě a musím uznat, že ta barva čtyrkolce slušela, já mám teda raději modrou, ale co naplat, v bedně prostě byla oranžová.
Posezení je dobré, jen jsem trochu klouzal dozadu, ale to asi bylo kalhotama, příště se obleču do kůže.
Nášlapy jsou dostatečně pevné a moje nohy si za celou dobu na nic nestěžovaly.
Sportovní stavitelné tlumiče včetně centrálu fungovaly i s mojí maličkostí, jen na má kila to trošku víc houpalo.
Ostatně jako všechny stroje na kterých já sedím.
Jak jsem se dozvěděl, tak výrobce má dva typy.
Jeden je silniční, který se sem nedováží. Je to škoda, protože je pro jízdu na silnici lépe vybaven a je vodou chlazený.
No a ten druhý je sice silniční, ale je s ním počítáno i do terénu, a ten testujeme. Vzduchem chlazený
Bohužel musím konstatovat, že na naše silnice ty gumy nejsou. Jsou šípové a stačí malá kolej v povrchu vozovky a hned to uskočí.
Zase je pozitivní skutečnost, že po několika jízdách už nemusím chodit do posilovny a vytahanýma rukama dál dosáhnu.
Tachometr a ostatní doplnění stroje má Shineray velice dobré a funkční.
Je moc hezké od čínských inženýrů, že nám připravili stroj pro dvě osoby a i v nastávajících přísných normách na emise má tato čtyrkolka již euro3.
Mé srdce zaplesalo při pohledu na motor a přečtení si typu motoru. Byl použit motor stejný, jako je u Sportsmana.
Je to sice jen OHV, ale jede svižně, jde za plynem a jel jsem s tím skoro stovkou. Ještě by to asi jelo rychleji, ale já nechodím do té posilovny, tak jsem to řízení už nějak nezvládal.
V drsném terénu jsem nejel, ale nedalo mi to a polní cestou jsem profrčel. Radost z toho mám ještě nyní.
Případným otázkám ohledně fotek předem prohlašuji, že jsem si zapomněl fotoaparát, tak jsem použil foto od výrobce.
Abych tady jen tak nepovídal, tak ještě ukázka jízdy. Nebojte nejsem to já.
video 1,9 Mb
Technické údaje od výrobce
ATV XY250STXE
Engine Type: 167FMM, air-cooled, 4-stroke, single cylinder
Displacement (ml): 229cc
Bore X Stroke (mm): 67×65
Compression Ratio: 9.0:1
Max. Power (kw/r/min): 11/6500
Max. Torque (N.m/r/min): 15/5500
Max. Speed (Km/h): 70
Lubrication: Pressed/Splash
Clutch Type: manual
Ignition: CDI
Starting System: Electric
Transmission System: chain drive, rear wheel drive
CHASSIS
Front Suspension: Independent double-wishbone with gas adjustable shocks, featuring adjustable spring preload, rebound and compression damping
Rear Suspension: Pro-Link with single shock featuring adjustable spring preload, rebound and compression damping
Front Brake: Hydraulic disc
Rear Brake: Hydraulic disc
Stationary Brake: Mechanical Lock
Front Tire: 21×7-10
Rear Tire: 19×9.5-8
Battery: 12V 7Ah
DIMENSIONS
L X W X H (mm): 1690×1100×1130
Seat Height (mm): 830
Wheelbase (mm): 1140
Turning Radius (mm): 2400
Min. Ground Clearance (mm): 120
Max. Permissionable Weight (kg): 150
Rider Capacity: 2 Persons
Dry. Weigth (kg): 158
Engine Oil (L): 0.8
Gear Oil (L): 1.1
Fuel Tank Capacity (L): 11.6
***
1.Homologated- Road legal for 2 peoples
2.EU3 emission standard, 4-stroke engine
3.Fan cooled
4.Hand guards
5.Big foot guards
6.Adjustable shocks
7.Luggage rack
8.Hydraulic Fr.& Rr. disk brake
Autor: Kovboj