Stránky : 1  


Toto téma bylo zamčeno !!



xcom2

nováček

Příspěvků: 9

Zaregistrován:
05.04. 2017
Název příspěvku:    ATV 250ccm - studené starty   
Ahoj. Prosím zkušenější o radu. Pročítal jsem to hodně, spousty názorů, zkusím se zeptat konkrétně.

Mám ATV Hummer 250ccm, vzduch - označení motoru je 166FMM, karbec vyčištěň, je tam nejspíš  Keihin PZ27 nebo 30. Mám manuální sytič. Pokud je teplo není problém, nastartuji na sytič nechám chvíli klapat a pak vyrazím, chvíli si hraju se sytičem (jinak chcípe nebo stříli) a jak se zahřeje jde to krásně.
Horší je to nyní kolem těch 5°C - startovat je nutné bez plynu a taky to chvíli nechat klapat, pač jak hned přidám plyn okamžitě chcípne (což jak jsem četl nejsem sám). Jenže já mám nízký otáčky, když je to studený - i se sytičem prostě jak je chladněji to téměř nechytne (kdo ví co bude kolem 0 až budu celý den v lese)- řešením není přidání plynu či volnoběžných otáček, protože to stejně nezabírá a po zahřátí mám zase pak děsný otáčky vysoký. Navíc to ustálení jako když bylo léto je tak možná až po 3km jízdy.

Co mě zaráží je to, že to má děsně dlouhou přírubu karburátoru - měl jsem to venku, to koleno je dlouhé skoro 14cm (vnitřní průměr je 30mm. Myslím si, že to může být jeden z problémů, protože pokud ho nahřeji před jízdou (horkovzdušnou pistolí) pak to chytne parádně a i se to chová víc jak v létě.
Pomůže, kdybych koupil koleno kratší ze SHINERAY 250STXE - vypadá, že by tam mohlo jít a má 8cm, to by bylo už rozumnější. Zkoušel to někdo ?? Půjde mi to seštelovat ?

Případně nemá někdo nějaký tip jak tomu pomoci, nebo jak to vyřešit ? Vzduchový filtr je obyčejný, nevím zda by pomohl nějaký lepší.

Moc díky

IP:176.62.235.xxx  Vloženo:09.10.2018 07:20:50  


Kovboj

Brouk Pytlík

Příspěvků: 1741

Zaregistrován:
09.02. 2008
Re: ATV 250ccm - studené starty   
V první řadě je potřeba správně nastavit ventilové vůle. Nepíšete jak je na tom pístní sada a rozhodně bych změřil tlak ve válci. Kolínko tohodle typu je opravdu problém, ale ne zase až tak zásadní. To kratší tam lze dát, ale při konstrukčních úpravách
IP:109.233.66.xxx  Vloženo:15.10.2018 13:31:02  


xcom2

nováček

Příspěvků: 9

Zaregistrován:
05.04. 2017
Re: ATV 250ccm - studené starty   
Děkuji moc za reakci, doufal jsem, že aspoň ty něco napíšeš. Ještě jsem to několikrát procházel.

Ventily jsem nepsal, ale už jsem je zkouknul a nastavil S 0,08 a V 0,1...že by to ovšem bylo nějaké rozhozené nebo zásadní změna sem nezpozoroval - možný v kombinaci s novou svíčkou už nestřílím do výfuku.

Vyměnil jsem znovu svíčku za novou NGK (ještě budu kupovat Brisk a Denso na zkoušku) a ještě jednou jsem rozebral karbec do šroubku a vyčistil (po vyčištění budu ladit, dělal sem to včera nemám tedy odzkoušeno).
Čištění jsem zvolil proto, že jsem zjistil, že je tam karbec Mikuni VM26 (bude to china), ale především proto, že mám Šroubek na bohatost otočený o 5 otáček!! To je dle info všude strašně moc, ale nemohl jsem jinak - jakmile jsem se pokusil naladit jinak, tak to sice pěkně blafalo na volnoběh, ale žádný výkon.

Ještě jsem kontroloval:
- hladinu plovákové komory (to je OK)
- vyměnil jsem filtr mezi nádrží a karbecem
- zkoušel jsem těsnost soustavy od Sání po válec a tam problém nebude
- pokud sundám filtr a na sání při startu dám ruku, tak mi jí to krásně přicucne, tedy i zde subjektivně dobrý
- koukal jsem na svíčku - tam je to těžké je černá jako uhel, ale to je prostě jasný - nejezdím velké vzdálenosti 1-3km a čím je chladněji, tím si musím hrát se sytičem a nechávat ho tam
- baterku jsem zkoušel ráno posílit přes startovací kabely - je to stejné


Dále se mi nezdají tyto dvě věci (vše při zahřátém motoru):
1. volnoběh - pokud přidám naplno a pustím plyn, vždy otáčky jakoby spadnou až dost dolu a když to nechám.. mírně se za 1-2s zvednou do volnoběžného nastavení - je to takové pozvolné houpnutí

2. nevím zda je to normální, ale je tam tento filtr ( http://jyxo.info/uploads/08/0825339e9e8866d13701abd3f68c0fa990e4fc86.jpg ). V případě, že ho sundám, tak po přidání do 1/2 plynu či naplno se to dusí až by to chcíplo. Jak ho nasadím jede to jak z praku.

3. Pokud vytočím šroubek na bohatost - je tam o kroužek, podložka a nic jiného. Nevím jestli by tam neměla být ještě pružina? Ta tam není... to by možná mohl být problém, proč to je vytočené o 5 otáček

Jinak ovšem jak jsem psal. Ranní start, dám sytič, zatočí na podruhé to blafne bez plynu, nechám mírně klapat 1-2min, stahnu sytič na 1/2 a jedu. Pokud není chladno, za chvíli sytič stáhnu a má to výkon, jde to dopředu, nezablbne.... Jak je pod 5°C je to problém hlavně nastartovat a následně i ohřát (dle vzdálenosti jedu pak spíše na malý sytič jak bez sytiče to poskykuje).

Ve výsledku jde opravdu o ty studené starty na sytič.

PS: Jinak to zmíněné dlouhé koleno je přesně to jak jsi dával zde
https://motochina.cz/kforum.php?akce=topic&Top_ID=969

MOhl bych tam dát asi toto, myslím, že by se tam i vešlo bez úprav a podtlak zaslepit https://www.ctyrkolky-atv.cz/nahradni-dily/77644-priruba-karburatoru-shineray-250stxe.html otázka je zda to zabere, jestli nevyhodím 500,- a žádný efekt, jestli prostě bude nějaký přínos, třeba, že se to rychleji zahřeje.


Dám info, jak se to chová pro pročištění karbece.
Upraveno xcom2 v 16.10.2018 09:38:08
IP:176.62.235.xxx  Vloženo:16.10.2018 09:08:25  


xcom2

nováček

Příspěvků: 9

Zaregistrován:
05.04. 2017
Re: ATV 250ccm - studené starty   
Tak jen rychlé info. Karbec pročištěn, na ten šroubek na bohatost jsem nakonec dal pružinu (snad správně)- tedy Hlava šroubu - pružina - podložka - o kroužek. Někde jsem viděl, že to dávají Hlava šroubu - o kroužek - podložka - pružina....
No a doladil jsem to.

Tedy:
- jde to za plynem, má to výkon, nezlobí to zahřátý. Malinko při volnoběhu je tam to houpnutí při Plném a žádném plynu než se to srovná. Dá se to částečně regulovat bohatostí, ale pokud bych to úplně chtěl odstranit pak už ztrácím výkon (prostě to nejde tak pěkně)

Budu to teď zkoušet po ránu jak bude chladno, pokud to bude zlobit pak jedině to koleno, zda by nepomohlo a nebo už karburátor.

2 Kovboj: Co myslíš ? Děkuji
IP:176.62.235.xxx  Vloženo:17.10.2018 07:58:22  


xcom2

nováček

Příspěvků: 9

Zaregistrován:
05.04. 2017
Re: ATV 250ccm - studené starty   
2 Kovboj: Ještě prosím jaký cca tlaky by měl mít ten ZONGSHEN 166FMM ? zkusím to ještě změřit jak jsi psal
IP:176.62.235.xxx  Vloženo:17.10.2018 09:21:21  


Kovboj

Brouk Pytlík

Příspěvků: 1741

Zaregistrován:
09.02. 2008
Re: ATV 250ccm - studené starty   
Tak vše je jasné, ten karburátor je na tento motor malý.
IP:109.233.66.xxx  Vloženo:20.10.2018 12:22:35  


xcom2

nováček

Příspěvků: 9

Zaregistrován:
05.04. 2017
Re: ATV 250ccm - studené starty   
2 Kovboy: Ty bláho fakt? Je stejnej jako na tý fotce od tebe s tím dlouhým kolenem.Mohl by jsi mi něco doporucit??...tteda raději nějakýho cinskyho klona,davat za karbec 3-4 tis. na to teď nemám love.

Pro doplnění,kroužky slušný,tlaky taky dobrý podle výpočtu sedí,ventily ok a znovu nastaveny. celý jsem to znovu naladil,zahřátý to prostě chodí jak víno,šroub na bohatost taky vytocen nově o cca 2ot.
dnes ráno start bylo chladno a už je problém. svíčka dlouho sucha,točil jsem milionkrat pak to blaflo,dlouho se to zahřívá,musím mít furt sytic a az skoro za půl hodiny po zahřáti je to ok.je to votravny.

Tento treba? https://www.ctyrkolky-atv.cz/karburator-a-filtry-/1459-karburator-200250cc--sytic-lankem-pz30.html
Upraveno xcom2 v 21.10.2018 12:23:50
IP:37.48.39.xxx  Vloženo:21.10.2018 11:52:08  


xcom2

nováček

Příspěvků: 9

Zaregistrován:
05.04. 2017
Re: ATV 250ccm - studené starty   
tu tebe by nejaky nebyl? vidim tam tu 26ku
IP:37.48.39.xxx  Vloženo:21.10.2018 12:26:41  


Kovboj

Brouk Pytlík

Příspěvků: 1741

Zaregistrován:
09.02. 2008
Re: ATV 250ccm - studené starty   
sežeň si 30tku karbec a bude to lepší
IP:109.233.66.xxx  Vloženo:21.10.2018 19:30:22  


xcom2

nováček

Příspěvků: 9

Zaregistrován:
05.04. 2017
Re: ATV 250ccm - studené starty   
Díky, musím přiznat, že jsem z toho zmatenej.

Mám tam teď jak jsem psal Mikuni VM26, ale difuzor je 30mm defakto toto s manuálním sytičem https://www.aliexpress.com/item/Mikuni-VM26-Carb-PZ30-30mm-Carburator-For-Chinese-CG-CB-200cc-250cc-Dirt-Bike-Motorcross-ATVs/32916111479.html

Poku d bych koupil PZ30, třeba z toho odkazu co jsem posílal výše nebo třeba zde http://ctyrkolky-hsun.cz/eshop/?1893,karburator-pz30-pro-motory-200-250-cross-manualni-sytic

Je to dle obrázků a infa to samé (rozměny, difuzor), jen je prostě jiný výrobce, tedy jako bych nekupoval větší karburátor, je to tak?

********
Jen pro doplnění včera, protože bylo chladno jsem to ještě nechal a zkusil start studený navečer - opět to jen chabě točilo.Nahřál jsem to koleno mezi karbecem a válcem a chytne to na brnk.Prostě na tom dlouhým kolenu studeným se i na sytič podle mě tam ten benzín sráží a těžko doputuje až do válce - ale je to teorie.
Zjistil jsem, že pokud bych tam dal kratší kolínko co jsem posílal, pak se ovšem nedostanu na šroubek bohatosti což není moc dobrý, aspoň pro prvotní ladění, třeba i nového karburátoru. smile-(
IP:176.62.235.xxx  Vloženo:22.10.2018 07:35:48  


Ufon



Příspěvků:

Zaregistrován:
11.11. 2018
Re: ATV 250ccm - shineray stxe   
Potřebuju poradit, jak vyměnit píst prosím. Nejde mi vyndat čep... Diky
IP:37.188.185.xxx  Vloženo:11.11.2018 18:50:26  


Admin

Administrátor

Příspěvků: 109

Zaregistrován:
21.04. 2007
Re: ATV 250ccm - shineray stxe   
Je potřeba založit vlastní téma a ne to napsat u studených startů.
IP:109.233.66.xxx  Vloženo:12.11.2018 11:14:25  

Stránky : 1  
Toto téma bylo zamčeno !!






Online jsou

Created in PHPRS © 2007 - 2013. Programed by: Marty. Desing & programed by: Majaka CZ.